ارسال به دیگران پرینت

هتل | هتل آپارتمان

عمده تفاوت بین هتل‌ ها و هتل آپارتمان ها در چیست؟

هنگامی که به دنبال مکانی برای اقامت موقت در سفر هستید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل اقامت در نظر گرفته شود. این عوامل شامل موقعیت مکانی، محدوده قیمت، خدمات ارائه شده، در دسترس بودن اتاق و سایر موارد مهم دیگر است

عمده تفاوت بین هتل‌ ها و هتل آپارتمان ها در چیست؟

عمده تفاوت بین هتل‌ ها و هتل آپارتمان ها در چیست؟

 

 

هنگامی که به دنبال مکانی برای اقامت موقت در سفر هستید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل اقامت در نظر گرفته شود. این عوامل شامل موقعیت مکانی، محدوده قیمت، خدمات ارائه شده، در دسترس بودن اتاق و سایر موارد مهم دیگر است. هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها از جمله انتخاب‌های ارجح هنگام رزرو هتل و هتل آپارتمان هستند. تشخیص تفاوت‌های بین این دو اقامتگاه ممکن است برای بعضی از افراد کار مشکلی باشد. در این مقاله از سفر مارکت به اطلاعات مهمی در مورد تفاوت‌ها و مزایای رزرو هتل و هتل‌آپارتمان اشاره خواهیم کرد.

 

تعریف هتل آپارتمان و هتل

هتل‌آپارتمان، آپارتمانی است که به طور کامل مبله شده و به یک سیستم آشپزخانه مجهز است که برای دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در دسترس مهمانان است. از سوی دیگر، هتل، اقامتگاهی است که برای مدت کوتاهی در اختیار گردشگران یا مسافران قرار می‌گیرد. خدمات ارائه شده توسط هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها بسته به قیمت پرداختی متفاوت است.

تصمیم برای اقامت در یک هتل یا در یک هتل‌آپارتمان صرفاً به نیازها یا ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اغلب، یکی از این دو به راحتی با دیگری اشتباه گرفته می‌شود. با این حال، این مقاله به شما کمک می کند تا هتل و هتل‌آپارتمان را مقایسه کنید تا مشخص کنید کدام‌یک به شما بهترین خدمات را می‌دهد. در اینجا مقایسه دقیقی بین هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و همچنین مزایا و معایب هر کدام آورده شده است.

 

1. مقدار فضای موجود

میزان فضای موجود در یک هتل‌آپارتمان معمولاً بیشتر از فضای موجود در یک هتل است. یک هتل‌آپارتمان به طور کلی می‌تواند یک آپارتمان کاملا مبله یا دارای یک، دو یا سه اتاق خواب باشد. اما در اتاق‌های هتل محدود است.

 

2. حریم خصوصی در هتل‌آپارتمان در مقابل هتل

وقتی در تور گردشگری در یک هتل‌آپارتمان اقامت می‌کنید، نسبت به زمانی که در هتل اقامت می‌کنید، از حریم خصوصی بیشتری برخوردار خواهید بود. حریم خصوصی شما در یک هتل‌آپارتمان مشابه حریم خصوصی است که در خانه خود خواهید داشت، زیرا می‌توانید کاری را که اگر در خانه بودید انجام می‌دادید، انجام دهید. از سوی دیگر، در هتل‌ها، حریم خصوصی محدود است، زیرا افراد زیادی به طور همزمان در هتل چک این می‌کنند. احتمالاً تجربه خواهید کرد که افراد زیادی در اتاق شما را بزنند تا سرویس‌های اتاق را ارائه دهند. تداخل سرویس اتاق نیز وجود دارد، برخلاف هتل‌آپارتمان‌ها که می‌توانید به تنهایی نظافت را انجام دهید یا با یک نظافتچی تماس بگیرید.

 

3. ظرفیت اتاق

تعداد افرادی که یک هتل‌آپارتمان می‌تواند در خود جای دهد نیز در مقایسه با حداکثر ظرفیت یک اتاق هتل متفاوت است. حداکثر تعداد افرادی که یک هتل به ازای هر اتاق اجازه می‌دهد، معمولاً چهار نفر است و این بسته به اتاق یا سوئیتی که انتخاب کرده‌اید، متفاوت است. اگر اتاق دارای تخت‌های مجزا باشد، حداکثر تعداد افرادی که اتاق می‌تواند در خود جای دهد، چهار نفر است، به استثنای یک نوزاد، که هتل ممکن است تخت‌خواب در اختیارش بگذارد. اگر سوئیت دارای یک تخت یک نفره باشد، حداکثر تعداد نفراتی که اتاق هتل می‌تواند در خود جای دهد دو نفر است. در مورد هتل‌آپارتمان وضعیت متفاوت است، زیرا به عنوان یک مهمان می‌توانید به راحتی خانواده خود را بسته به متراژ آپارتمان در آن جای دهید.

 

2

4. قیمت اقامت در هتل‌آپارتمان در مقابل هتل

تفاوت در قیمت اقامت در هتل یا هتل‌آپارتمان زمانی به وجود می‌آید که زمان صرف شده در آنها را در نظر بگیرید. اقامت در یک هتل‌آپارتمان بسیار مقرون به صرفه است، زیرا می‌توانید کارهایی مانند آشپزی و لباس‌شویی را به تنهایی انجام دهید، به علاوه فضای زندگی بسیار بزرگ‌تری خواهید داشت. از طرف دیگر، اقامت طولانی در هتل بسیار گران است، زیرا شما به خدمات اتاق وابسته هستید و احتمالا غذای خود را باید از رستوران هتل خریداری کنید که در نهایت گران‌تر تمام می‌شود.

 

5. مدت زمانی که می‌توانید در آن بمانید

در هتل‌آپارتمان، اقامت برای مهمانان به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود. مهمانان می‌توانند از چند هفته تا چند ماه اقامت داشته باشند. این به این دلیل است که بزرگترین مشتری برای هتل‌آپارتمان مسافران تجاری یا کاری هستند که باید برای مدت طولانی در مکان‌های مختلف بمانند. اما در رزرو آنلاین هتل در بیشتر هتل‌ها مدت زمانی که فرد می‌تواند در هتل بماند محدودیت دارد. این به این دلیل است که برای هتل بهتر است اتاق را به مشتری جدیدی بدهد که نرخ‌های معمولی را بپردازد، تا پذیرایی از یک مشتری با اقامت طولانی‌مدت که تخفیف دارد. هنگام اجاره ویلا مالکان معمولا انعطاف بیشتری برای اقامت بیشتر از زمان استاندارد نشان می‌دهند.

 

6. امکانات رفاهی ارائه شده توسط یک هتل‌آپارتمان در مقابل یک هتل

تعداد امکانات رفاهی ارائه شده توسط یک هتل نیز در مقایسه با امکانات ارائه شده توسط یک هتل‌آپارتمان متفاوت است. هتل‌ها دارای خدمات لوکس اتاق، مینی بار در اتاق، رستوران در همان ساختمان، اسپا، سونا، پارکینگ اختصاصی و غیره هستند که یک هتل‌آپارتمان فاقد آنهاست. اما اکثر هتل‌آپارتمان‌ها به WI-FI دسترسی دارند. معمولاً WI-FI شامل هزینه‌های آپارتمان می‌شود.

 

7. فضای آشپزخانه

اگرچه برخی از هتل‌ها آشپزخانه دارند، اما فضای آشپزخانه بسیار کوچک است و فاقد تجهیزاتی هستند که بتوانید از آنها برای آشپزی استفاده کنید. دلیل این امر این است که پخت و پز در اتاق‌های هتل مجاز نیست، زیرا غذا از قبل توسط رستوران‌های موجود در هتل ارائه می‌شود. از طرفی هتل‌آپارتمان‌ها دارای آشپزخانه‌هایی با فضای آشپزخانه بزرگ هستند که به طور کامل مجهز به تجهیزاتی مانند فر، تابه، مایکروفر، یخچال و ... هستند.

 

8. مکان

احتمال بیشتری وجود دارد که در هتل را در محدوده‌ای پیدا کنید که در نزدیکی جاذبه‌های شهر یا فرودگاه باشد. این به این دلیل است که این مناطق متمرکز هستند و برای موقعیت مکانی هتل‌ها مناسب هستند. هتل‌آپارتمان‌ها بیشتر در کنار مناطق مسکونی یافت می‌شوند، جایی که آپارتمان‌های دیگری در آن وجود دارد.

 

مزایا و معایب رزرو و اقامت هتل شامل موارد زیر است:

 

مزایای اقامت در هتل

  • رزرو هتل خارجی را می‌توان از قبل انجام داد، به گونه‌ای که هنگام ورود، اتاق از قبل برای شما آماده و نظافت شده باشد، بنابراین در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود.
  • اتاق‌های هتل برای اطمینان از راحتی هر چه بیشتر شما آماده شده‌اند. تخت و ملافه‌ها راحت هستند و خواب راحت را برای مهمان تضمین می‌کنند.
  • کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در محل هتل هستند، بنابراین در یافتن غذا مشکلی نخواهید داشت.
  • وجود امکانات رفاهی مختلف هتل مانند اسپا و استخر که اقامتی به یاد ماندنی در هتل را برای شما تضمین می کند.

 

معایب اقامت در هتل

  • اقامت در هتل گران است، بنابراین اگر اقامتی طولانی مدت در نظر دارید، اقامت در هتل نامناسب است.
  • همچنین خطر مسمومیت غذایی در هتل‌ها وجود دارد و یا ممکن است غذا خیلی شور یا پخته شده باشد.
  • عدم رعایت حریم خصوصی مناسب به دلیل وجود سرویس اتاق یا در مورد فصل اوج رزرو هتل که معمولاً سردرگمی زیادی وجود دارد.

 

اقامت در هتل‌آپارتمان هم مزایا و معایب خود را دارد:

Untitledd

 

مزایای اقامت در هتل‌آپارتمان

  • زمانی که میزان پولی را که برای هر شب اقامت می پردازید، مقایسه کنید، اقامت در یک هتل‌آپارتمان ارزان‌تر از اقامت در هتل است.
  • در دسترس بودن یک آشپزخانه کاملاً کاربردی که در آن می‌توانید یک غذای خانگی تهیه کنید، بنابراین از مشکلاتی که معمولاً با غذای هتل مرتبط است اجتناب می‌کنید.
  • فضای نشیمن در یک هتل‌آپارتمان بسیار بزرگتر از فضای زندگی در یک هتل است، بنابراین هتل‌آپارتمان می‌تواند تعداد بیشتری از افراد را در خود جای دهند.

 

معایب اقامت در هتل‌آپارتمان

  • دریافت خدمات خوب مانند لوله‌کشی و نظافت می‌تواند دشوار باشد، به خصوص که شما در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنید.
  • سطح راحتی تجربه شده در هتل‌ها بالاتر از چیزی است که در یک هتل‌آپارتمان دریافت می‌کنید، زیرا تقریباً باید همه چیز را خودتان انجام دهید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه