ارسال به دیگران پرینت

مسکن ارزان | ساخت مسکن | بازار مسکن | افزایش قیمت مسکن | رستم قاسمی

خبر خوش برای مردم درباره قیمت مسکن | وزیر راه: مسکن را ارزان می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان "مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان می‌کنیم." گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.

خبر خوش برای مردم درباره قیمت مسکن | وزیر راه: مسکن را ارزان می‌کنیم

رستم قاسمی با یادآوری این‌که فاصله عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت مسکن شد، اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد که یکی از این کار‌ها طراحی سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌ها بود.


وی با بیان این‌که این اقدام به‌سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد، ابراز کرد: در ۶ ماه ابتدایی دولت زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت‌ها انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که واحد‌های نهضت ملی مسکن به مرحله فونداسیون رسیده است، اضافه کرد: تاکنون فقط ۴ درصد از اراضی دستگاه‌های دولتی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تأکید بر این‌که "مسکن" یک‌ساله ساخته نمی‌شود و زمان‌بر است، گفت: امیدواریم طی ۲ سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تأمین می‌کند و ساخت شروع می‌شود.

وی با بیان "امیدوارم تعهد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال محقق شود. "، تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم، این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.

وی درباره افزایش قیمت مسکن یادآور شد: در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند ـ زمین‌ها ـ به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید به این‌که "دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آن را اجرا کنیم"، اظهار کرد: به‌دنبال اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

منبع : ایبِنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه