ارسال به دیگران پرینت

هشدار زردرنگ | افزایش دما | افزایش دما در شمال

هشدار برای شمالی ها | هوا قرار است خیلی گرم شود

سازمان هواشناسی نسبت به حاکمیت بادهای گرم جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد در شمال کشور و احتمال گرمازدگی و خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داد.

هشدار برای شمالی ها | هوا قرار است خیلی گرم شود

هشدار  زردرنگ ؛ افزایش دما تا ۷ درجه‌ در شمال کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار  زردرنگ  از حاکمیت بادهای گرم جنوبی و افزایش محسوس دما به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد از چهارشنبه تا شنبه ( ۹ تا ۱۲ شهریور)در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره افزایش مصرف در حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در عرصه جنگل‌ها و مراتع پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها، مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی و مصرف بهینه، پرهیز از حضور در فضای باز به‌ویژه در ساعات گرم روز و اطمینان از خاموش بودن آتش هنگام ترک جنگل را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه