ارسال به دیگران پرینت

وزیر | وزیر انرژی بلژیک

هشدار وزیر انرژی بلژیک | زمستان سخت در انتظار اتحادیه اروپا

«تین ون دراستراتن» وزیر انرژی بلژیک گفت: بدون کنترل قیمت‌های گاز طبیعی، اتحادیه اروپا باید چندین «زمستان سخت» را تحمل کند.

هشدار وزیر انرژی بلژیک | زمستان سخت در انتظار اتحادیه اروپا

وزیر انرژی بلژیک

تارنمای یورونیوز نوشت: این مقام بلژیکی در صفحه خود در توئیتر هشدار داد ۵ تا ۱۰ زمستان آینده در صورتی که کاری برای کنترل بهای گاز انجام نشود، بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: ما باید در سطح اتحادیه اقدامی بکار بندیم و در زمینه توقف افزایش قیمت گاز تلاش کنیم.

این مقام بلژیکی خواستار کنترل قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا شد و افزود زمان مذاکره به پایان رسیده، وقت تصمیم گیری فرارسیده است.

وزیر گفت کشورش نقش پیشتازی را در درخواست تعیین سقف قیمتی در سطح اروپا مطرح کرده و درباره این پیشنهاد خود با کمیسیون اروپا رایزنی کرده است.

به گفته این مقام بلژیکی، کنترل قیمت انرژی صورتحساب خانوارها را به میزان ۷۷۰ یورو در سال کاهش می دهد.

 استراتن افزود: بازار انرژی اروپا شکست خورده و به اصلاحات فوری نیاز دارد. وضعیت کنونی دیگر برای بسیاری از خانواده ها و شرکت ها قابل تحمل نیست.

وی ادعا کرد که «آلمان» موضع بلژیک در مورد کنترل قیمت در سراسر اتحادیه اروپا را تایید می کند اگرچه برلین به طور علنی این را نگفته است.

یورو نیوز نوشت: حمایت از کنترل بهای گاز در اتحادیه اروپا افزایش یافته است. جنگ اوکراین هزینه های انرژی را افزایش داده است.

دولت‌ها در سراسر اروپا برای کاهش هزینه‌های انرژی در منازل اقداماتی را انجام داده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

اقدامات متعددی برای مقابله با بحران هزینه های انرژی در اروپا پیشنهاد شده که شامل مالیات بر سود شرکت های انرژی، ارائه کمک های مالی به خانوارها و یارانه حمل و نقل عمومی است.

امسال افزایش هزینه های انرژی بسیاری از شرکت های بزرگ نفت وگاز را با کاهش بی سابقه سود مواجه کرده است.

خانوارها در بلژیک اکنون نسبت به میانگین پرداختی در اروپا بهای کمتری را برای گاز و برق پرداخت می کنند. بلغارستان، هلند و یونان بیشترین هزینه را پرداخت می کنند.

ژوئیه گذشته شرکت های آلمانی خواستار تعیین سقف قیمتی به منظور جلوگیری از آشوب های اجتماعی شدند.

آلمان که بشدت به گاز روسیه وابسته است به دنبال تامین گاز طبیعی در آستانه زمستان است که به نظر می رسد چالش آفرین خواهد بود.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد و آب و هوای آلمان در بیانیه ای گفت؛ دولت در مسیر رسیدن به هدف خود برای افزایش ذخایر به ۸۵ درصد ظرفیت تا ماه اکتبر است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه