ارسال به دیگران پرینت

موسیقی | موسیقی و مغز انسان | موسیقی درمانی

چگونه موسیقی‌درمانی مغز انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

آیا می‌توانید یک روز بدون موسیقی زنده بمانید؟ موسیقی برای برخی از مردم بخشی ضروری از زندگی روزمره است و به آنها انرژی می‌دهد تا در طول روز سرحال بمانند یا در روزهای شلوغ آرام باشند. انواع مختلفی از موسیقی برای مطابقت با نیازهای خاص انسان وجود دارد

چگونه موسیقی‌درمانی مغز انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

چگونه موسیقی‌درمانی مغز انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

آیا می‌توانید یک روز بدون موسیقی زنده بمانید؟ موسیقی برای برخی از مردم بخشی ضروری از زندگی روزمره است و به آنها انرژی می‌دهد تا در طول روز سرحال بمانند یا در روزهای شلوغ آرام باشند. انواع مختلفی از موسیقی برای مطابقت با نیازهای خاص انسان وجود دارد. موسیقی با خلق و خوی شما مرتبط است. موسیقی ما را خوشحال، پرانرژی، آرام یا حتی غمگین می‌کند. این یکی از دلایلی است که موسیقی نیز به عنوان شکلی از رسانه درمانی برای کمک به مردم مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

موسیقی درمانی می‌تواند نوعی مراقبه باشد که در آن بیمار می‌تواند وارد یک حالت موازی هوشیاری شود، مشکلات پنهان را شناسایی کند و با درگیر کردن محرک‌ها در مغز آنها را از ریشه حل کند.

چرا موسیقی شما را آرام می‌کند؟

بسیاری از مردم موسیقی را وسیله‌ای برای کاهش استرس می‌دانند. زیرا مشخص شده است که نت‌ها کاهش دهنده اضطراب و آرامش بخش است و به خلاص شدن از شر استرس، تنش یا نگرانی کمک می‌کند. موسیقی بعد از حس بویایی در رتبه دوم قرار می‌گیرد، بنابراین، ما می‌توانیم بهتر با ضربات ریتمیک ارتباط برقرار کنیم یا با آن هماهنگ شویم.

فواید موسیقی درمانی

مغز ما در سنین پایین رشد می‌کند تا بهتر ملودی‌ها را تشخیص دهد یا پردازش کند. به همین دلیل است که به عنوان یک رسانه قدرتمند برای منحرف کردن ذهن، بدن و مغز ما عمل می‌کند، خلق و خوی ما را تغییر می‌دهد و همچنین بر رفتار تأثیر می‌گذارد. موسیقی اگر به روش صحیح استفاده شود، می‌تواند زندگی شما را بهتر کند.

موسیقی با حذف انرژی منفی به افراد کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کنند. این کار اغلب توسط پزشکان در طی مراحل درمانی نیز استفاده می‌شود. مراکز درمانی نیز از صداهای آرام بخش استفاده می‌کنند تا بیماران احساس خوبی داشته باشند. به این ترتیب، موسیقی درمانی می‌تواند گره‌های شناختی یا کمبودهای مغز را حل کند.

موسیقی همچنین به ما کمک می‌کند تا حالمان بهتر شود و دوباره رشد کنیم. وقتی به موسیقی گوش می‌دهیم، ماهیچه‌های بدن بدون نیاز به فکر کردن، به سرعت به ضربات آهنگ به صورت خودکار واکنش نشان می‌دهند. گوش دادن یا خواندن نت‌های موسیقی از همان نوع اتصالات عصبی است که در هنگام صحبت کردن استفاده می‌شود. از این رو، موسیقی می‌تواند به طور موثر به کودکان در سنین رشد کمک کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند یا به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا دوباره صحبت کنند. موسیقی درمانی همچنین برای درمان افسردگی، اتیسم، سندرم آسپرگر و حتی اختلالات استرس پس از شناختی استفاده شده است.

درمانگرانی که موسیقی را به‌عنوان شکلی از درمان به کار می‌گیرند، ابزارهای مختلفی مانند نواختن ساز، زمزمه کردن آهنگ یا حتی نوشتن قطعه موسیقی را برای حل مشکلات توصیه می‌کنند. بنابراین، موسیقی درمانی به طور موثر به افراد در هر سنی حتی افراد ناشنوا کمک می‌کند تا با مشکلات و بیماری‌ها مقابله کنند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه