ارسال به دیگران پرینت

حضور | حضور بانوان

جایگاه بانوان در ورزشگاه باید حفظ شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: در صورت رعایت شرایط فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

جایگاه بانوان در ورزشگاه باید حفظ شود

حضور بانوان

سید حمید سجادی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به حضور روز گذشته بانوان در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: در حال حاضر هیج مشکلی برای ورود  و حضور بانوان در بازی‌های ملی فوتبال نداشتیم.

وی افزود: با توجه به توافق فدراسیون فوتبال با فیفا و همچنین درخواست کتبی فیفا به فدراسیون که تا پایان لیگ فوتبال پیش رو زمینه حضور بانوان در ورزشگاه نیز فراهم شود، تلاش شد تا زیرساخت‌ها برای حضور بانوان کشورمان در بازی‌های لیگ نیز مهیا شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در چند ماه اخیر مجوزهای لازم در این حوزه اخذ شد تا با رعایت شئونات دینی و حفظ مسائل فرهنگی مورد تاکید جامعه، بانوان نیز در ورزشگاه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم شرایط فراهم شود و به طور مستمر شرایط را بررسی خواهیم کرد، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم به عنوان حاکمیت فدراسیون فوتبال را در این مسیر تنها نگذاریم.

سجادی ادامه داد: دستورات دینی و جایگاه خانم‌ها در ورزشگاه باید حفظ شود و جو فرهنگی ورزشگاه نیز باید مهیای حضور بانوان خوب کشورمان باشد.

وی با بیان اینکه دیروز همه مسائل ها رعایت شد و شرایط خوبی بر ورزشگاه حاکم بود، تصریح کرد: نزدیک به ۱۶۰۰ نفر خانم در ورزشگاه حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در صورت رعایت شرایط فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم تأمین معیشت ورزشکاران و قهرمانان کشورمان اضافه کرد: قهرمانان ما در سطح‌های مختلف بر حسب تحصیلات در دستگاه‌های مختلف جذب خواهند شد.

سجادی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح جدیدی هستیم تا بتوانیم دوران فعالیت ورزشکاران در حوزه قهرمانی را جزو سوابق بیمه آنها حساب کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت ورزش برای ساخت ورزشگاه نیمه تمام ۶ هزار نفری قزوین اضافه کرد: پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری پروژه‌ای بسیار ارزشمند و با استاندارهای بین‌المللی و نیاز استان قزوین است.

این مسئول بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های سنگین و بزرگ است و نیاز است برنامه‌ریزی شود تا خارج از منابع دولتی از ظرفیت سرمایه گذاران دیگر به صورت مشارکتی استفاده شود.

وی بیان کرد: در صورت تأمین منابع لازم می‌توان ظرف ۲ سال این ورزشگاه را به اتمام رساند.

سجادی در پایان با بیان اینکه قزوین علاوه بر توانمندی‌های صنعتی و کشاورزی، ظرفیت بسیار ویژه ای در حوزه ورزش دارد، یادآور شد: قزوین استانی فعال در حوزه ورزش و استراتژیک است.

منبع : خبرگزاری مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه