ارسال به دیگران پرینت

توافق | توافق برجام

توافق برجام دور نیست!

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فرانسه ۲۴ به مسئله هسته‌ای ایران پرداخت.

توافق برجام دور نیست!

توافق برجام دور نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فرانسه ۲۴ به مسئله هسته‌ای ایران پرداخت و عنوان کرد که مذاکرات در حال پیشرفت است.

وی در ادامه اظهار کرد که توافق برجام میان طرفین "توافق برجام چندان دور نیست".

مدیرکل آژانس اتمی بر "نقش حیاتی" اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام تاکید و همچنین گفت که ایران منتظر "احیای توافق" است تا از بن‌بست خارج شود.

مدیر کل آژانس در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت اسرائیل تاکنون یکی از موانع برای شکل‌گیری توافق هسته‌ای بوده هم گفت: «این مسئله‌ای بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. دیگران ممکن است نظرات و منافعی در منطقه داشته باشند اما من باید روی کارم در ایران تمرکز کنم. من از آنچه اسرائیل و سایر کشورها می‌گویند نظراتی که دارند مطلع هستم و به آن احترام می‌گذارم اما به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، من روی مأموریت خودم متمرکز هستم. من با ایران صحبت می‌کنم، با آنها همکاری می‌کنم و امیدوارم که آنها به زودی با ما همکاری خواهند کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگو خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه