ارسال به دیگران پرینت

سگها | گریه سگ ها برای صاحبانشان

سگ‌ها وقتی صاحبشان به خانه برمی‌گردد از خوشحالی گریه می‌کنند

سگ‌ها مانند انسان‌ها مجرای اشکی دارند که برای تمیز نگه داشتن چشم‌ها به کار می‌آیند. اما این اشک‌ها را تا به حال با احساسات مرتبط نکرده بودند

سگ‌ها وقتی صاحبشان به خانه برمی‌گردد از خوشحالی گریه می‌کنند

سگ‌ها وقتی صاحبشان به خانه برمی‌گردد از خوشحالی گریه می‌کنند

سگ‌ها مانند انسان‌ها مجرای اشکی دارند که برای تمیز نگه داشتن چشم‌ها به کار می‌آیند. اما این اشک‌ها را تا به حال با احساسات مرتبط نکرده بودند. در مطالعه‌ای که روز دوشنبه در مجله علمی کارنت بایولوژی منتشر شد مشخص شد که این اولین باری است که شواهد نشان می‌دهد احساسات باعث اشک در حیوانات می‌شود.

تاکفومی کیکوسوی، یکی از نویسندگان همکار این مطالعه و استاد آزمایشگاه تعامل انسان و حیوان در دانشگاه آزابو، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تا امروز در مورد کشف این موضوع چیزی نشنیده بودیم که حیوانات در موقعیت‌های شاد، مانند ملاقات مجدد با صاحبان خود، اشک می‌ریزند. همه ما هیجان‌زده بودیم که این اولین بار در جهان است که این مسئله کشف شده.»

کیکوسوی اولین بار حدود شش سال پیش، زمانی که سگ پودلش توله‌هایی داشت، این کشف را انجام داد. او متوجه شد که اشک در چشمان سگ پشمالویش جاری شده است. کیکوسوی با اشاره به هورمونی که مسئول برخی از احساسات مثبت است و به عنوان «داروی عشق» نیز شناخته می‌شود، گفت: «این مسئله به من این ایده را داد که اکسی توسین ممکن است اشک‌های بدن را افزایش دهد.»

کیکوسوی و تیمش برای تحقیق در مورد یافته‌های خود، ابتدا حجم اشک تولید شده 18 سگ را در خانه با صاحبانشان با استفاده از تست اشک Schirmer مورد مطالعه قرار دادند. این کار را با قرار دادن یک تکه کاغذ به مدت یک دقیقه در داخل پلک سگ انجام دادند. رطوبت بیشتر روی کاغذ به معنای اشک بیشتر بود.

سپس، دانشمندان این حجم از اشک را با مقدار تولید شده در پنج دقیقه اول زمانی که سگ پس از پنج تا هفت ساعت جدایی دوباره صاحبش را دید مقایسه کردند. محققان دریافتند که حیوانات خانگی پس از دیدار حدود 10 درصد بیشتر اشک تولید کردند.

علاوه بر این، هنگامی که دانشمندان این داده‌ها را با حجم اشک تولید شده توسط 20 سگ در هنگام دیدن دوباره انسانی که صاحب آنها نبود مقایسه کردند، هیچ افزایشی مشاهده نشد.

برای آزمایش اینکه آیا اکسی توسین اهمیتی دارد یا خیر، این گروه محلولی حاوی این هورمون را در چشم سگ قرار دادند. آنها دریافتند که میزان اشک به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در مطالعات گذشته ثابت شده که سگ‌ها احساسات انسان را تشخیص می‌دهند. سگ‌ها با استفاده از نشانه‌های دیداری و شنیداری انسان‌ها می‌توانند نحوه واکنش به یک موقعیت را تعیین کنند.

به گفته کیکوسوی، اگرچه دانشمندان هنوز عملکرد اجتماعی اشک‌های سگ و اینکه آیا سگ‌ها هنگام جمع شدن دوباره با سگ‌های دیگر گریه می‌کنند را تعیین نکرده‌اند، اما این مطالعه ثابت می‌کند که سگ‌ها در واقع بسیار احساساتی‌اند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه