ارسال به دیگران پرینت

جامعه | جامعه پزشکی

قالیباف | دولتی‌سازی خدمات سلامت، روندی غلط است | از ظرفیت جامعه پزشکی استفاده نشده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان همواره در کنار مردم در روزگاران سخت بوده اند و رشادت‌های زیادی در دوران دفاع مقدس انجام داده اند.

قالیباف | دولتی‌سازی خدمات سلامت، روندی غلط است | از ظرفیت جامعه پزشکی استفاده نشده است

جامعه پزشکی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه پزشکی همواره در کنار مردم در روزگاران سخت بوده اند و رشادت‌های زیادی در دوران دفاع مقدس انجام داده اند.

 محمد باقر قالیباف گفت:جامعه پزشکی نشان داده است که در هر دوره‌ای پای کار و در خط مقدم مقابله با بیماری ها حضور دارند. آب، جمعیت و اقتصاد از موضوعات مهم است و البته موضوع سلامت ، مهاجرت و هرم جمعیت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

افزود: امروزه در بحث اقتصاد با چالش‌هایی مواجه هستیم و در زمینه فرهنگی نیز مشکلاتی داریم، اما در دو موضوع دفاعی و سلامت توان رقابت در سطح منطقه و دنیا داریم. نظام حکمرانی در برخی از مسائل دچار مشکلاتی است و از ظرفیت جامعه پزشکی به دلیل نوع حکمرانی به خوبی استفاده نشده است.

رئیس مجلس ادامه داد: ما باید حرکت‌های درمان محور را به سمت پیشگیری ببریم و به پیشگیری اهمیت بیشتری بدهیم. حکمرانی در نظام سلامت دچار اشکال است و باید اصلاح شود. دولتی سازی در حوزه سلامت هر روز بیشتر شده ،در صورتی که این کار نادرست است و معتقدم که باید مردمی سازی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت انجام شود.

او افزود: در حال حاضر حداکثر هفت درصد هزینه‌های درمان مربوط به حقوق پزشک و پرستار و پرسنل است و نیازمند حکمرانی درست‌تر در حوزه سلامت هستیم.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • همت ارسالی در

      مهاجرت پزشکان بیشتر به توجه نکردن تخصص و توانایی پزشک است کسی که علم و مهارت از او کمتر است سمت میگیرد و بعد دستور می دهد ان پزشک توانا و کار بلد انگیزه خدمت رسانی به بیماران به صفر می رسد و بر خلاف میل باطن به خارج مهاجرت می کند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه