ارسال به دیگران پرینت

خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو | قیمت روز خودرو | خرید خودرو

دولت مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو را صادر کرد | کدام خودروها گران می‌شود؟

دولت مجددا قرار است مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو را صادر کند. اما این بار به شکلی متفاوت؛ قرار است فقط قیمت خودروهای زیان‌ده افزایش پیدا کند.

دولت مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو را صادر کرد | کدام خودروها گران می‌شود؟

چراغ سبز دولت به افزایش قیمت خودرو

این خبری است که معاون حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرده و گفته: تا چندی دیگر و برای اولین بار در سال جاری مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر خواهد شد.

آنگونه که منوچهر منطقی خبر داده این افزایش قیمت خودرو شامل حال همه خودروها نمی‌شود و فقط شامل خودروهایی می‌شود که تولید آن برای خودروسازان زیان دارد. یا به عبارتی قرار است خودروهای زیان‌ده گران شوند.

افزایش قیمت خودرو چگونه است کدام خودروها احتمالا گران می‌شود؟

قرار است خودروهای زیان‌ده گران شود. اگر قرار باشد به اظهارات مدیران سایپا و ایران خودرو استناد کنیم، همه خودروهای این دو خودروساز زیان‌ده هستند. تا جایی که مجموع زیان این دو خودروساز از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است. اما در این میان، برخی از خودروها بیش از بقیه زیان‌ده هستند. مانند سمند و تیبا که البته توقف تولید آنها اعلام شد یا خودروی پژو ۲۰۶٫

جدول زیر لیست خودروهای زیان‌ده این دو شرکت است. خودروهایی که احتمال دارد به دلیل زیان‌ده بودند گران شوند.

عمده خودروهای پرتیراژ، زیان‌ده اند

جدول بالا لیست خودروهای زیان‌دهی است که ایران خودرو در گزارش‌های مختلف از آنها نام برده است. اما کارشناسان خودرو درباره خودروهای زیان‌ده نظر دیگری دارند.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بسیاری از خودروهای خودروسازان زیان‌ده هستند. به عنوان مثال برای خودروی تیبا حدود ۷۰ میلیون تومان زیان داریم. یعنی چیزی در حدود بالای ۵۰ درصد زیان. می‌توانم بگویم بیش از ۶۰ درصد خودروهای خودروسازان زیان‌ده اند.

منبع : تجارت‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه