ارسال به دیگران پرینت

شهر تاریخی افسوس کوش آداسی

شهر تاریخی افسوس یک شهر باستانی است که در یونان باستان و روم باستان و از بندرهای مهم بوده است و به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند.

شهر تاریخی افسوس کوش آداسی

شهر تاریخی افسوس یک شهر باستانی است که در یونان باستان و روم باستان و از بندرهای مهم بوده است و به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند.

شهر افسوس در نزدیکی کوش آداسی با معابر سنگفرش شده، آمفی تئاتر قدیمی بزرگ و کتابخانه باستانی خود، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شهر افسوس در کوش آداسی حتی برای افرادی که به تاریخ و معماری قدیمی و تاریخی علاقه ندارند نیز جذاب است. در این مطلب بیشتر درباره شهر تاریخی افسوس به شما خواهیم گفت تا اطلاعات بیشتری از این شهر قدیمی تاریخی کسب کنید.

V-1

نمایی از شهر تاریخی افسوس

 

تاریخچه شهر افسوس

در روایات باستانی گفته شده است که شهر تاریخی افسوس در حوالی 11 قرن قبل از میلاد مسیح بنا شده است. اما واقعیت این است که هیچ چیز از گذشته های دور این شهر باستانی معلوم نیست و بیشتر تاریخچه ای که از آن به یادگار باقی مانده، متعلق به 7 قرن قبل از میلاد مسیح و بعد از آن است. این شهر باستانی که شاهد فراز و نشیب زیادی در طول تارخ بوده است، در سال 356 قبل از میلاد مسیح، دچار آتش سوزی شد و بعد از آن، یک معبد بزرگ به نام معبد آرتمیس در آن ساخته شد که از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان یاد می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر تاریخی جذاب و دیدنی بعد از قرن ها زیر سلطه پادشاهان مختلف از پارسیان گرفته تا اسکندر مقدونی، مصری ها، پادشاهان سلوکی و همین طور رومیان در آمد. اگر برای شما هم جالب شده که در تور کوش آداسی از شهر باستانی افسوس دیدن کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا به شما بگوییم که چطور و چگونه می توانید از این جاذبه گردشگری در کوش آداسی دیدن کنید.

بازدید از شهر تاریخی افسوس در کوش آداسی

اگرچه بخش های متعددی از شهر باستانی افسوس در طول قرن های متوالی تخریب شده است، اما هنوز که هنوزه می توان لایه های مختلفی از تاریخ را در آن به نظاره نشست. جالب است بدانید که هنوز که هنوزه، حفاری های باستانی در شهر باستانی افسوس در کوش آداسی انجام می شود و هر بار یک حقیقت جدید و متفاوت درباره آن کشف می شود. می دانید قسمت جالب ماجرا چیست؟ اینکه تا به حال فقط فرصت شده که حدود 20 درصد شهر باستانی افسوس حفاری شود و این یعنی حقایق متعددی درباره شهر باستانی افسوس در کوش آداسی وجود دارد که هنوز منتظر کشف شدن هستند.

اگر خواستید از این شهر باستانی پر رمز و راز دیدن کنید، یادتان باشد که یک جفت کفش راحت پایتان کنید، یک کلاه و عینک آفتابی همراهتان داشته باشید و یک عالمه آب همراهتان بیاورید تا بتوانید راحت و بی دغدغه، گوشه کنار این شهر باستانی را زیر پا بگذارید و خودتان دانستنی های زیادی را درباره آن کشف کنید. این شهر به قدری دیدنی است که شما به راحتی میت وانید یک روز کامل را در آن سپری کنید، البته به شرطی که شیفته تاریخ و جاذبه های تاریخی باشید. در غیر این صورت، می توانیم بگوییم که حدود 2 تا 3 ساعت می تواند برای بازدید از شهر باستانی افسوس کافی باشد.

 

V-2

بازدید گردشگران از شهر تاریخی افسوس

 

جاهای دیدنی شهر باستانی افسوس کدام است؟

در شهر تاریخی افسوس دیدنی های مختلفی در انتظار شما هستند. اما از میان همه آن ها، نمای کتابخانه سلسوس که در سال 125 میلادی ساخته شده است، یکی از جالب ترین جاذبه های تاریخی محسوب می شود. گذشته از این، آمفی تئاتر افسوس که 25000 نفر ظرفیت داشته و بزرگترین آمفی تئاتر جهان باستان بوده، یکی دیگر از اماکن تاریخی افسوس است که حتما باید از آن دیدن کنید. ضمنا حمام های تاریخی، معبدهای باستانی و خانه هایی که در این شهر باستانی وجود دارد، یکی از دیگری دیدنی تر هستند.

 

چگونه به شهر افسوس برویم؟

کوش آداسی و ازمیر نزدیکترین شهرها به شهر باستانی افسوس هستند و در نتیجه شما می توانید به راحتی با شرکت در تور ازمیر و تور کوش آداسی از شهر باستانی افسوس نیز دیدن کنید. چراکه تورهای یک روزه متعددی از مبدا ازمیر و کوش آداسی به مقصد شهر باستانی افسوس برگزار می شوند. اما امکان اینکه به صورت شخصی و بدون تور نیز از شهر باستانی افسوس دیدن کنید، وجود دارد. یکی از آسانترین روش ها این است که از فرودگاه ازمیر، سوار قطار یا اتوبوس شوید تا بتوانید ظرف مدت حدودا یک ساعت به سلجوک و ورودی شهر باستانی افسوس برسید و چند ساعتی را در این مجموعه باستانی و دیدنی سپری کنید.

شما می توانید با تور کوش آداسی تابستان 1401 به صورت ارزان تر به کوش آداسی سفر کنید. ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تمامی تلاش خود را کردیم تا با ارائه تور ارزان کوش آداسی ترکیه، شرایطی برایتان فراهم کنیم تا شما بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. ما لیست قیمت های مختلفی از تور کوش آداسی ترکیه را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با توجه به خواسته و نیاز و نیز بودجه خود، بهترین تور را انتخاب کنید.

 

کلام پایانی

افسوس یک شهر بندری باستانی بود که خرابه های آن در ترکیه امروزی به خوبی حفظ شده است. این شهر زمانی مهم ترین شهر یونانی و مهم ترین مرکز تجاری در منطقه مدیترانه به حساب می آمد. در طول تاریخ، افسوس از حملات متعدد جان سالم به در برد و بارها بین فاتحان دست به دست شد و در حال حاضر به عنوان یک مکان مهم باستان شناسی باقی مانده است.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه