ارسال به دیگران پرینت

چگونه یک خبر ورزشی بنویسیم؟

خبرها باعث می شوند تا ما از هر آنچه در اطرافمان اتفاق می افتد با خبر شویم.در گذشته به دلیل نبود امکانات و ارتباطات در سطح بالا و این چنینی اخبار معمولا به گوش همه مردم نمی رسید و فقط تعداد اندک و معدودی از افراد که دسترسی به رادیو و یا تلویزیون و روزنامه داشتن می توانستند از اخبار اگاه شوند اما حالا همه چیز تغییر پیدا کرده است و همه اتفاقات و اخبار توسط رسانه ها و شبکه های مجازی مخابره می شوند و به دست ما می رسند.

چگونه یک خبر ورزشی بنویسیم؟

 

خبر ورزشی چیست؟

ورزش یک پدیده همگانی است که فارغ از جنسیت و نژاد در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد برخی افراد خود به ورزش می پردازند و برخی دیگر نیز ترجیح می دهند تا تماشاگر باشند و رویدادهای ورزشی را دنبال کنند.هر ساله رویدادها و برنامه ها و مسابقات ورزشی بسیاری در سراسر دنیا برگزار می شود که هر کدام با توجه به حساسیت و میزان توجه عمومی اخبار متفاوتی را خواهند داشت. هر ساله رویدادهای مهمی ورزشی در دنیا اتفاق می افتد و همه خبرنگاران را از سراسر دنیا به یک نقطه خاصی جذب می کند و بیشتر افراد نیز این اخبار را دنبال می کنند تا در جریان اتفاق افتاده قرار بگیرند.

چگونه یک خبر ورزشی بنویسیم؟

news2

خبر ورزشی نیز مانند تمام حوزه های خبری دیگر دارای نوشته و نگارش خاص و منحصر به فرد خود می باشد و برای تهیه خبر ورزشی نیز باید اصول و قواعد را رعایت کرد و با توجه به نیاز جامعه  خبر تهیه کرد.نویسنده خبر ورزشی باید تمام تیم ها و حواشی مربوط به آنها را بداند تا بتواند در زمان مناسب متن مناسب در ارتباط با اتفاق و رویداد ورزشی و یا افرادی که مربوط به ورزش می شود را تهیه کند.خبرنگار ورزشی باید از ورزش مورد علاقه مردم و جامعه ای که قرار است خبر برای آنها نوشته شوند و به عنوان مخاطب خبر هستند  اطلاع داشته باشد تا بتواند اخبار دقیق و مورد قبولی را نیز ارائه دهد.

ویژگی های اخبار ورزشی 

ورزش معقوله ای بسیار مهم و هیجان انگیز است و در همه جای دنیا طرفداران پرو پا قرص هم دارد و به همین علت نیز سرمایه گذاری های بسیار کلانی در این زمینه می شود و اخبار های ورزش نیز جزو پربیننده ترین و جذاب ترین نوع اخبارها هستند.اخبار ورزشی برای اینکه بتوانند جذابیت خود را حفظ کنند و برای مخاطب نیز جذاب باشد.

  • تیترهای خبری در اخبار ورزشی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند زیرا یک تیتر خوب می تواند مخاطب را برای خواندن ادامه خبر ترغیب کند.تیترهای خبری باید ساده و در عین حال بسیار کیرا و قابل فهم باشند.
  • برخی از اصول نگارشی هستند که باید در نوشتن اخبار ورزشی به آنها توجه کرد به طور مثال فعلی که در تیتر استفاده می شود باید دارای زمان مناسب باشد و همینطور استفاده از تیتر پرسشی در نوشتن خبر ورزشی مورد تایید نیست.
  • تعداد کلمات استفاده شده در تیترهای خبر نیز بسیار مهم هستند همانطور که گفتیم تیتر خبری بالید کوتاه ،ساده و جذاب باشد از این رو نیز استفاده از 7 تا 10 کلمه برای تیتر خبری کافی است.
  • تیتر خبری که برای اخبار ورزشی انتخاب می شود باید جذاب باشد و در عین حال باید مرتبط با متن خبری باشد که در ادامه قرار است بیان شود.
  • صحت و سقم اخبار ورزشی نیز بسیار مهم است و باید حتما اخباری که نوشته می شود صحیح و دارای منبع مناسب و معتبر باشد در غیر اینصورت فاقد ارزش خبری خواهد بود.
  • اخبار ورزشی دارای تاریخ انقضا هستند مثلا در یک مسابقه حساس ثانیه ها نیز بسیار مهم هستند و اخباری که در زمان مناسب تری منتشر می شود بیننده و یا خواننده بیشتری را نیز جذب خواهد کرد.

کلام پایانی

با توجه به دسترسی همه افراد به شبکه های مجازی و همینطور اینترنت بستر برای منتشر کردن اخبار کذب و دروغ نیز مهیا شده است و سایت ها و صفحات موجود در شبکه های اجتماعی می توانند به راحتی اقدام به نشر اخبار نادرست و کذب کنند از این رو پیدا کردن اخبار درست و به موقع و همچنین جذاب شاید کمی سخت شده باشد از این اگر می خواهید تا خبر درست را مطالعه کنید و از آخرین اخبار روز دنیا و همینطور خبر ورزشی آگاه شوید ما به شما سایت شهر خبر را معرفی می کنیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه