ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات | توافق در مذاکرات

از مذاکرات به سمت روند توافق ورود کرده ایم

مجلس شورای اسلامی قبلاً قانونی را تصویب کرده که الان ابعاد نظارتی بر عهده‌اش است. بنابراین هر دور از مذاکرات که صورت گرفته، مذاکره کنندگان ارشد به مجلس و کمیسیون تخصصی مربوطه گزارش روندها و فعالیت‌ها را داده‌اند و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس را اخذ کرده‌اند و پیشنهادها ‌و نظرات رد و بدل شده است.

از مذاکرات به سمت روند توافق ورود کرده ایم

عباس مقتدایی خوراسگانی، نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: روند مذاکرات متولی اصلی دارد. در جلسه غیر علنی مجلس هم دیدگاه‌ها مطرح شد و در سطح ملی ما به عنوان یک کشور مقتدر در حوزه سیاست خارجی طبق یک برنامه جلو می‌رویم.

وی در ادامه توضیح داد: مجلس شورای اسلامی قبلاً قانونی را تصویب کرده که الان ابعاد نظارتی بر عهده‌اش است. بنابراین هر دور از مذاکرات که صورت گرفته، مذاکره کنندگان ارشد به مجلس و کمیسیون تخصصی مربوطه گزارش روندها و فعالیت‌ها را داده‌اند و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس را اخذ کرده‌اند و پیشنهادها ‌و نظرات رد و بدل شده است.

مقتدایی تصریح کرد: چون حد بالایی از پیشرفت در مذاکرات را الان شاهد هستیم و به نقطه‌ای رسیدیم که ما دیدگاه‌هایمان را به طور کامل گفتیم و طرف مقابل باید تصمیم بگیرد، جلسه غیرعلنی چند روز قبل برای هماهنگی بیشتر در کشور و برای تبیین مباحث و اطلاع‌رسانی مجلس انجام شد.

در پایان این نماینده مجلس مطرح کرد: روند مذاکرات خاتمه یافته نیست و در ادامه تکمیل می‌شود. ما از روند مذاکرات به سمت روند توافق ورود کرده‌ایم، این طرف مقابل ما است که می‌تواند با تضمین منافع ملت ایران به شکل‌گیری توافق کمک کند. همه چیز هنوز در حد پیشنویس‌ها است.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه