ارسال به دیگران پرینت

طبیعت لوبیا چیتی محلی جدول ارزش غذایی لوبیا چیتی

در صنایع غذایی مختلف برای تهیه کنسرو های نیمه آماده و آماده از لوبیا چیتی استفاده می شود که یکی از خوراک های معروف ایرانی برای وعده صبحانه است.

طبیعت لوبیا چیتی محلی جدول ارزش غذایی لوبیا چیتی

در صنایع غذایی مختلف برای تهیه کنسرو های نیمه آماده و آماده از لوبیا چیتی استفاده می شود که یکی از خوراک های معروف ایرانی برای وعده صبحانه است.

با توجه به اینکه خوراک لوبیا چیتی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، قرار دادن آن در وعده های غذایی روزانه به سلامت بدن کمک شایانی می کند و همانطور که در بخش های قبلی گفته شد این لوبیا دارای مقادیر زیادی از انواع ویتامین های گروه B است که نقش قابل ملاحظه ای در افزایش سلامتی ارگان های مختلف بدن دارند.

به طور کلی 8 مورد از 13 ویتامینی که برای بدن لازم و ضروری است ویتامین های گروه B هستند که تاثیر مستقیم و مثبتی بر انرژی و متابولیسم بدن و بهبود مشکلات ناشی از جسم و روان دارند.

3-1

مهم ترین تاثیرات ویتامین های گروه B پیشگیری از عفونت ها و تقویت عملکرد سلول های ایمنی و سلول های خونی، مغز و افزایش سطح انرژی بدن می باشد بنابراین جدول ارزش غذایی لوبیا چیتی بسیار اهمیت دارد همچنین لوبیا چیتی برای بهبود بینایی، گوارش و هضم بهتر غذا، تنظیم اشتها، سلامت نورون های عصبی و افزایش حجم عضلات نیز کاربرد دارد.

بدن انسان برای رشد و ادامه حیات نیازمند به پروتئین است و به طور متوسط هر فرد به روزانه 0.8 گرم از آن احتیاج دارد البته این میزان در ورزشکاران بیشتر بوده و به 1.2 تا 1.7 گرم می رسد که هر فرد می تواند با مصرف کافی لوبیا چیتی پروتئین مورد نیاز بدن خود را دریافت کند.

به طور کلی پروتئین موجود در این نوع لوبیا سفید و قرمز برای تقویت و رشد ماهیچه، رشد مو و ناخن، عملکرد صحیح اعضای مختلف همانند قلب و کلیه، تقویت سیستم ایمنی بدن، تعادل آنزیم ها و آب بدن نقش مهم و موثری ایفا می کند.

 

لوبیا چیتی سرده یا گرم

اکثر مادران و آشپزان برای قورمه سبزی از لوبیا چیتی استفاده می کنند و از محبوبیت بسیاری در بین طرفداران برخوردار است.

معمولا لوبیا چیتی بوی خوشی ندارد، اما در زمان پخت عطر و بوی خوبی به غذا می دهد و فرد باعث رغبت به خوردن این غذا می شود خیلی از مردم  نمی دانند، که لوبیا چیتی سرده یا گرم و اکثر مردم آن را به اشتباه می گیرند.

در اینجا باید گفت، لوبیا چیتی با وجود این که در مناطق سردسیر کشت می شود، اما طبع آن گرم و تر است.

3-2

پخته ی این لوبیا با ادویه های مخصوص با توجه به طبیعت لوبیا چیتی می تواند برای میان وعده بسیار مناسب باشد، در برخی از مناطق کشوراز لوبیا چیتی ترشی استفاده می کنند و بسیار طعم خوبی با سرکه دارد. این ترشی با فلفل تند بسیار خوش طعم است و باعث اشتها در غذا می شود.

امروزه حبوبات در طب سنتی بسیار کاربرد دارد، که یکی از این حبوبات ها را می توان به لوبیا چیتی اشاره کرد و نیز ترکیب آن با انواع ادویه جات مختلف مانند خردل، آویشن و دارچین برای  بهبود بسیاری از بیماری ها مفید است و خوردن لوبیا چیتی با روغن زیتون مصلح طبع آن می شود.

لوبیا چیتی در طب سنتی برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار موثر است و می توان برای کاهش وزن از این حبوبات استفاده کرد، زیرا خوردن این لوبیا باعث سیری معده و گرسنگی را نابود می کند و برای رژیم های غذایی توصیه می شود.

 

قیمت لوبیا چیتی محلی

تنوع لوبیا چیتی محلی بسیار زیاد از و خریداران می توانند هر کدام را که مد نظر شان است خریداری کنند. لوبیا چیتی محلی علاوه بر خواص بی نظیر و ارزش غذایی بالایی که دارد، از نظر خیلی از دکتر این زنان و زایمان و طبق تحقیقات به عمل آمده توسط محققین گفته شده است، که تاثیرات بسیار زیاد و مثبتی به روی زنان باردار دارد.

لوبیا چیتی سرشار از آهن، فیبر ، ویتامین و پروتئین لازم و ضروری برای بدن می باشد لوبیا چیتی ایرانی محلی را می توان به راحتی در انواع و اقسام غذاها استفاده کرد، چرا که طعم بسیار دل چسبی را به قضا می بخشد.

لوبیا چیتی دارای طرفداران بسیار زیادی از و محبوبیت خاصی در کشورهای آسیایی و اروپایی دارد، و معمولاً به عنوان وعده صبحانه هم از آن استفاده می ‌شود، اما این محبوبیت علاوه بر آنکه برای طعم دل نشین آن می باشد بلکه منبع غنی از پروتئین ها و ویتامین ها با چربی بسیار کم است.

3-3

با استفاده از این دانه مغزی که از حبوبات باارزش است یعنی لوبیا چیتی محلی به راحتی می توانید یبوست خود را از بین ببرید، هم چنین کاهش کلسترول، تنظیم قند خون ، جلوگیری از انواع خشکی پوست ،جلوگیری از ریزش مو های شدید و مهم ترین خواص آن پاکسازی کامل بدن از هرگونه آلودگی می باشد. لوبیا چیتی محلی حاوی مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم می ‌باشد که می ‌تواند مواد لازم و مهم رشد مو را فراهم کند.

برخلاف تصور، لوبیا چیتی محلی در تنوع بالایی به بازار عرضه می شود و در بازار فروش ایران، نمونه های مختلفی از این محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است‌. یکی از تنوع های مشاهده شده در لوبیا چیتی محلی، محل کشت آن می باشد. کیفیت لوبیا چیتی تا حد زیادی وابسته به محیط رشد آن می باشد در اینجا می توان به لوبیا چیتی گلخانه ای اشاره کرد و از این رو در مراکز فروش سطح کیفی اکثر محصولات را با توجه به محیط کشت آن می سنجند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه