ارسال به دیگران پرینت

عرق یونجه | عرق یونجه دو آتیشه خالص برای دیابت

عرق یونجه دو آتیشه خالص برای دیابت

امروزه با توجه به استقبال گسترده مردم از این نوع عرقیات و با توجه به خاصیت های درمانی آن مانند خواص عرق یونجه دو آتیشه و مکمل درکنار داروهای شیمیایی باعث شده است که به طور روزافزونی در هرکوچه و محله که قدم می گذاریم یک عطاری و یا فروشگاه داروهای گیاهی به صورت تخصصی در زمینه دانه های روغنی و خاصیت های انواع روغن استحصال شده از آن به چشم بخورد.

عرق یونجه دو آتیشه خالص برای دیابت

عرق یونجه دو آتیشه خالص برای دیابت

امروزه با توجه به استقبال گسترده مردم از این نوع عرقیات و با توجه به خاصیت های درمانی آن مانند خواص عرق یونجه دو آتیشه و مکمل درکنار داروهای شیمیایی باعث شده است که به طور روزافزونی در هرکوچه و محله که قدم می گذاریم یک عطاری و یا فروشگاه داروهای گیاهی به صورت تخصصی در زمینه دانه های روغنی و خاصیت های انواع روغن استحصال شده از آن به چشم  بخورد.

در این حال باید گفت که خواص عرق یونجه یا انواع مشابه آن و سایر گیاهان دارویی برای درمان هر بیماری مثمر ثمر بوده و می تواند جایگزین داروهایی که پزشکان تجویز می کنند، شود تا از عوارض درازمدت رسوبات این نوع داروها جلوگیری به عمل آید.

کیفیت و درست کردن عرقیات در جای خود بسیار حائز اهمیت بوده است و برای بدست آوردن عرق یونجه دو آتیشه اصل باید بدانیم که گیاه یونجه در کجاها  بهتر می روید یا با فوت و فن کاشت آن آشنا باشیم.

جالب است بدانید که یونجه از مهم ترین علوفه درجهان شناخته شده است که با دانستن این موضوع حتما کنجکاوی تان نسبت به دانستن خواص و مصارف آن بیشتر خواهد شد برخی از محققان یونجه را گیاه جادویی خوانده اند و این نشانه خواص سرشار این گیاه می باشد.

درآذربایجان، همدان،  بم و مناطق معتدل این گیاه خوب رشد می کند و درگذشته یونجه بیشتر به خوراک دام می رسید اما امروزه با شناخت خواص سرشارش بهترین عرق ها را از آن می گیرند و استفاده های دارویی زیادی از آن می کنند.

 

خواص یونجه برای دیابت

با جلوگیری از افزایش اشتها می توان در کاهش وزن و رفع چاقی اثرگذار بود یکی از مفید ترین مواد خوراکی کمک کننده برای این امر یونجه است.

از یونجه می توان برای رژیم غذایی کاهش یا افزایش وزن بهره برد و تاثیرات آن به میزان و طرز استفاده از آن بستگی دارد.

 

یونجه سرشار از ویتامینهای مورد نیاز بدن، املاح معدنی و کلسیم است که می تواند در رژیم غذایی کودکان و افراد کهنسال تاثیر ویژه ای داشته باشد.

یکی از گیاهانی که می تواند از ابتلا به دیابت نوع دوم جلوگیری کند یونجه خشک است این گیاه می تواند خواص درمانی برای جلوگیری از افزایش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت داشته باشد.

یکی از خواص عرق یونجه برای دیابت است که زبانزد خاص و عام است این گیاه مفید می تواند در رژیم غذایی فرد مبتلا به دیابت قرار بگیرد و فرآیند افزایش و کاهش قند خون را کنترل نماید.

ddd

عرق یونجه خالص

برای استفاده از خواص گیاهان دارویی مانند گیاه یونجه بهتر است تا از عرقیات آن برای مثال عرق یونجه که به صورت خالص از گیاهان دارویی تهیه می شود و تمامی خواص گیاه درون عرقیات آن وجود دارد و به نوعی می توان گفت عرقیات در گیاهان دارویی مانند عصاره عمل می کند.

عرق یونجه تقریبا ترکیب بین عصاره گیاه یونجه و مایعات معدنی از جمله آب است که طرز تهیه عرق یونجه به این صورت است که ابتدا گیاه را در آب می جوشانند و بخار ناشی از جوشاندن گیاه یونجه را خنک می کنند.

عرق یونجه تاثیرات و خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب با یکدیگر به بررسی برخی از این خواص خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین و اصلی خواص عرق یونجه نقش مهم و به خصوص آن در چاقی فرد به خصوص چاقی در ناحیه صورت است.

ss

از دیگر خصوصیات و ویژگیهای عرق یونجه نیز می توان به موثر بودن در درمان کم خونیهای موجود بدن، نرمی و انعطاف پذیری استخوانهای بدن، تقویت انواع سیستمهای ایمنی و عصبی بدن نام برد.

یکی دیگر از خواص مفید عرق یونجه خالص دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین A درون خود است که در درمان بیماریهایی که این ویتامین را نیاز دارند از جمله بیماری شب کوری بسیار موثر و مفید است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه