ارسال به دیگران پرینت

فروش کود مرغی خوراک دام + کود مرغی یونجه سمنان

در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی استفاده از کود مرغی فراوری شده آشنا کنیم. این نوع کود بسیار مفید برای مزارع کشاورزی می باشد چرا که دارای فسفر و پتاسیم زیادی بوده و برای رشد گیاه و محصولات کشاورزی بسیار پر اهمیت است.

فروش کود مرغی خوراک دام + کود مرغی یونجه سمنان

در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی استفاده از کود مرغی فراوری شده آشنا کنیم. این نوع کود بسیار مفید برای مزارع کشاورزی می باشد چرا که دارای فسفر و پتاسیم زیادی بوده و برای رشد گیاه و محصولات کشاورزی بسیار پر اهمیت است.

نکته ای که باید خیلی به آن توجه کنید این است که، کود مرغی دارای آمونیاک قوی می باشد و اگر در مقدار بالا برای گیاه مورد نظر ریخته شود ممکن است ریشه محصول شما بسوزد و از بین برود و دیگر این که این نوع را نباید به صورت تاز استفاده کرد بلکه باید حتما کمی کهنه و خشک شده باشد که به محصول آسیب نرساند.

استفاده از این نوع کود برای خیلی از محصولات کشاورزی متفاوت است به عنوان مثال: برای سیفی جات و میوه هایی که با خاک تماس دارند بهتر است کود را تقریبا 100 روز قبل از برداشت محصول استفاده کنیم، همچنین برای محصولاتی که قسمت اصل محصول یا میوه آن با مستقیم در تماس با خاک نمی باشد مانند: گوجه، فلفل قرمز، بهتر است کود را سه ماه قبل از برداشت استفاده کرد.

B-1

ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که چگونه کود مرغی یونجه را فراوری کنیم؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که روش های مختلفی برای تهیه این نوع کود وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

یکی از روش هایی که خیلی مورد استفاده مرغ دار ها برای تهیه کود مورد استفاده قرار می گیرد روش روی هم ریختن یا به اصلاح دیگر دپو کردن است، در این روش مقدار زیاد و قابل توجهی از کود را در محلی خارج از فضای دامداری و در مکانی باز این کود ها را روی هم انباشته می کنند برای این روش بهتر است کود ها را هر چند روز یک بار زیرو رو کرد تا عمل هوازی انجام شود.

روش دوم نم زدایی کردن و خشکاندن کود می باشد تا علاوه بر این که حجم آن به میزان مشخصی کم شود و جا به جایی آن آسان تر باشد. روش دیگر برای تهیه، کود مرغی را با مقدار معینی از کاه، ذرت، و یا یونجه ترکیب می کنند که می توان آن را جزء خوراکی دامی هم استفاده کرد.

فروش کود مرغی در یزد قومس سمنان

کودهای حیوانی از جمله محصولات پر فروش بوده و به دلیل کاربردهای فراوانی که در بخش های تولید خوراک دام، کشاورزی و بخش های صنعتی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

عموما این روزها قسمتی از این کود های مرغی در تغذیه دام و ماهیان به کار گرفته می شود و در کشور های محدودی مانند هندوستان و چین، جهت ساخت بیوگاز برای مصارف خانگی و در کشور انگلستان از این کودها، جهت سوخت نیروگاه های تولید برق مدرن استفاده می شود.

B-2

در کشور ما فروش کود مرغی سمنان رواج بسیار بالایی داشته و بیش از 90درصد از این کودها، برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه باغداران زیادی از کود مرغی استفاده می کنند و مصرف این کود در باغات اثرات بسیار مطلوبی دارد، اما حتما باید توجه داشت که این کود، باید به شکل فرآوری شده استفاده گردد.

خرید کود مرغی برای خوراک دام

از بهترین کارها، خرید کود مرغی برای خوراک دام  می باشد، کود مرغی از خوراک های کاملا ارگانیک و طبیعی است، که مصارف زیادی دارد، این محصول بهترین کود برای درختان میوه می باشد، چون مواد شیمیایی ندارد و باعث تغذیه خاک و در نتیجه میوه خوب درخت می شود.

این کود انواع مختلف دارد، که در بیشتر شهر های ایران به تولید آن پرداخته اند، نه تنها ایران بلکه کشور های دیگر نیز متقاضی این کود هستند، چون در کار کشاورزی بسیار موثر است و در شهر هایی مانند کرمان به دلیل بارش کم و خشک سالی در این منطقه، برای خاک آن مفید می باشد و کمبود آب در خاک را جبران می کند، مخصوصا برای درختان پسته مورد استفاده قرار می گیرد. کود مرغی فرا وری شده و کاملا عاری از قارچ و مواد زائد را از ما بخواهید.

B-3

یکی از بهترین کارهای دامی خرید و فروش کود مرغی خوراک دام است، به خاطر عناصری مانند نیتروژن، و پتاسیم و… که در آن وجود دارد. از مزیت های دیگری که این نوع کود دارد می توان گفت: از آن جایی که تمام عناصر و مواد مغذی  باهم در کود مرغی جمع شده است، بسیار برای استفاده دامی و غیر دامی مفید است، این کود نه تنها برای دام و خاک مفید است بلکه برای تولید گاز خانگی  و همچنین برای تهیه مواد اولیه نیروگاه های برق نیز استفاده می شود  و نه تنها  در شهر های ایران و در کشاورزی بسیار استفاده می شود، بلکه در کشور های دیگر هم افراد زیادی متقاضی این کود با ارزش هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه