ارسال به دیگران پرینت

سنگ فیروزه سفید کرمان

جالب است که بدانید سنگ فیروزه اصل که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگهای قیمتی به شمار می رود که برای تقویت چشم و همچنین بهبود بیماریهای روحی و روانی و بهبود گردش خون در بدن انسان بسیار مفید می باشدپس با این حال تعجب آور نیست که جزء پر طرفدار ترین و پر فروش و پر مصرف ترین سنگهای قیمتی این روزها باشد.

سنگ فیروزه سفید کرمان

جالب است که بدانید سنگ فیروزه اصل که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگهای قیمتی به شمار می رود که برای تقویت چشم و همچنین بهبود بیماریهای روحی و روانی و بهبود گردش خون در بدن انسان بسیار مفید می باشدپس با این حال تعجب آور نیست که جزء پر طرفدار ترین و پر فروش و پر مصرف ترین سنگهای قیمتی این روزها باشد.

همچنین باید گفت که معروف ترین این سنگها، سنگ فیروزه نیشابور و سنگ فیروزه کرمان در بین افراد بسیار معروف است شاید جالب باشد بدانید که این سنگهای قیمتی دارای چه ساختاری می باشند و موارد تشکیل دهنده آنها چیست پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا برایتان از ساختار و ویژگیهای منحصر به فرد آن برایتان بگوییم.

2-1

امروزه تقاضای استفاده از سنگ فیروزه سبز در بین افراد بسیار بالاتر رفته است که همین امر باعث پر فروش شدن آن از بقیه سنگهای قیمتی شده است سنگ فیروزه به دلیل انواع و اقسام کاربردهای درمانی پای ثابت بازار جهانی است و در همه جای دنیا خرید و فروش می‌شود و معامله این نوع سنگ سود هنگفتی نیز با خود به همراه دارد خرید و فروش سنگ فیروزه علاقه مندان زیادی دارد اما فقط عده محدودی از عموم اصل سنگ فیروزه را از فرع آن تشخیص می‌دهند.

این سنگهای قیمتی و زیبا یک کانی از فسفات آلومینیوم است که دارای شفافیتی کدر مانند و مومی شکل می باشد که رنگ های آنها عموما آبی و یا سبز تیره و یا روشن می باشد که در نواحی نزدیکی سطح زمین و یا در نواحی آتشفشانی بسیار یافت می شوند این سنگ با داشتن سختی 6 جزو یکی از انواع سنگهای آذرین می باشد که دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.

 

 

سنگ فیروزه کرمان

برای شناخت و تشخیص محصولات نگینی مانند سنگ فیروزه طبیعی کرمان، باید به جزییات بسیار ریزی دقت کنیم تا بتوانیم از مابقی سنگها آنها را تمیز دهیم در تشخیص سنگ فیروزه کرمان این نکته حائز اهمیت است.

که این نگین معمولا دارای تکه سنگهای کوچکی است مانند سنگهای معمولی که در پشت نگین قابل مشاهده است، فیروزه کرمان در رنگهای کمیاب و خاصی وجود دارد که زیبای و درخشش خاصی در آن است و همچنین ضخامت فیروزه کرمان از فیروزه نیشابور بیشتر می باشد اما استحکام کمتری نسبت به فیروزه نیشابور دارد و شکننده تر است.

2-2

 

همانطور که اشاره کردیم یکی از انواع سنگ های فیروزه که کیفیت بسیار خوبی دارد و دارای خواص زیادی می باشد سنگ فیروزه کرمان است، که این سنگ با توجه به شکل ظاهری آن بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است خواص زیادی حول سنگ فیروزه نام برده شده که بسیاری از تمدنهای کهن نیز به آن توجه داشته اند، استفاده از فیروزه به هزاران سال قبل می رسد، در سرزمینهایی که این سنگ را برداشت کرده اند باورهای ریشه دارتری درباره خواص درمانی سنگ وجود دارد.

این سنگ محبوب و مورد تایید ایرانیان می باشد و بسیاری معتقدند که سنگ فیروز باعث افزایش رزق و روزی می شود اگر میخواهید در شناخت سنگ فیروزه به مهارت برسید، فقط باید سنگ فیروزه ببینید تا در شناخت تفاوتها و رنگها و نقوش سنگ تبحر پیدا کنید اشتغالزایی در این شهر حول محور صنایع دستی و سنگ فیروزه می باشد که با توجه به وجود منابع سنگ فیروزه بیشمار و غنی در این شهر، بیشتر جمعیت آن مشغول به کار فیروزه و صنایع دستی ایران می باشند.

 

سنگ فیروزه سفید

اکثر افرادی که سنی ازشان گذشته است اگر به دست آنها نگاه کنید انگشترهایی با سنگ فیروزه به دست آمده از معدن سنگ هستند و به رنگ سفید نیز در دست خود دارند زیرا در گذشته رنگ سفید یا سنگ فیروزه سفید در بین مردم بسیار رواج داشته است و کیفیت آنها نیز بالا بوده است اما امروزه اکثر افراد ترجیح می دهند سنگ فیروزه با رنگ بندی مختلف را تهیه کنند زیرا بر این اعتقاد دارند که رنگ سفید زود کثیف شده و ازبین خواهد رفت.

 در گذشته معتقد بودند که سنگ فیروزه یک نماد از بهشت خدا بر روی سطح زمین است و به همین منظور برای این مدل از سنگها احترام و ارزش خاصی نیز قائل می شدند اما امروزه کمتر کسی به این نکته می پردازد اما مردم در سطح بین الملل هنوز به این مدل از سنگها احترام می گذارند زیرا جزو بهترین و محبوب ترین نوع سنگها به حساب می آید.

2-3

در گذشته به دلیل اینکه سنگ فیروزه سفید بسیار وجود داشت و به نوعی در بین مردم محبوب بوده است قیمت بسیار مناسبی را داشت اما با گذشت زمان خرید و فروش این مدل از سنگها در میان مردم کاهش یافته است و این مدل از سنگها نیز به تعداد اندکی نیز رسیده که همین مسئله سبب شده رقبای ما در این زمینه قیمت این مدل از سنگها را بسیار بالا ببرند اما مجموعه ما این مدل از سنگها را به تولید انبوه رسانده است تا در بازار تعداد زیادی از این مدل سنگها موجود باشد و لازم به ذکر است که مجموعه ما قیمت این مدل از سنگها را بسیار ارزان تر از رقبای خود وارد بازار کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه