ارسال به دیگران پرینت

سلمان رشدی | ضارب سلمان رشدی | کتاب آیات شیطانی | نویسنده کتاب آیات شیطانی

ضارب نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی مشخص شد | سنگ تمام آمریکا برای سلمان رشدی + جزئیات

پلیس فدرال آمریکا با انتشار بیانیه ای هویت فرد ضارب به سلمان رشدی را اعلام کرد.

ضارب نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی مشخص شد | سنگ تمام آمریکا برای سلمان رشدی + جزئیات

پلیس آمریکا هویت ضارب سلمان رشدی را اعلام کرد

 

 به نقل از نیویورک تایمز، پلیس فدرال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فردی بنام «هادی مطر»، ۲۴ ساله همان  ضارب سلمان رشدی است.

در این ارتباط گفته شده که هادی مطر از ایالت نیوجرسی با ضربات چاقو به گلو و شکمِ سلمان رشدی، او را مجروح کرده است. مقام‌های محلی می‌گویند حداقل یک ضربه به گردن و یک ضربه به شکم رشدی تأیید می‌شود و اکنون او تحت جراحی در بیمارستان و وضعیتش نامشخص است.

پلیس نیویورک گفته است که یک پزشک حاضر در سخنرانی سلمان رشدی در مؤسسه شاتاکوا بلافاصله قبل از رسیدن اورژانس به او کمک کرده است.

سلمان رشدی، به عنوان نویسنده کتاب موهون «آیات شیطانی»، پس از سال‌ها زندگی پهنانی در لندن طی چند سال گذشته آزادانه در نیویورک آمریکا زندگی می‌کرد.

نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود روز جمعه هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت مورد حمله واقع شد.

طبق گزارش شاهدان عینی مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. در بیانیه پلیس نیویورک آمده است: «ساعت ۱۱ صبح ۱۲ اوت ۲۰۲۲ یک مظنون مرد به سمت تریبون دوید و به رشدی و مصاحبه‌کننده حمله‌ور شد. رشدی ظاهراً بر اثر اصابت چاقو در ناحیه گردن زخمی شد و با بالگرد به بیمارستانی در آن ناحیه منتقل شد.»

این بیانیه تصریح کرده وضعیت سلمان رشدی هنوز نامشخص است. مظنون بازداشت شده است. ویدئویی که در فضای مجازی منتشرشده نشان می‌دهد که حاضران در صحنه به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفته بود.

وبگاه شبکه خبری الجزیره نوشته این نویسنده انگلیسی-هندی در آمریکا زندگی می‌کند و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت. انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که این اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشت.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مسعود ارسالی در

      هادی مطر

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه