ارسال به دیگران پرینت

دلار | دلار جهانی

دلار جهانی سقوط کرد

ارزش دلار در روز دوشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر در مقایسه با دیگر همتایان اصلی متوقف شد، زیرا بازارها همچنان به پیش‌بینی ارتباط کمتر عملکرد فدرال رزرو با اقتصاد ایالات‌متحده در معرض خطر رکود، ادامه می‌دهند.

دلار جهانی سقوط کرد

دلار جهانی سقوط کرد

ارزش دلار جهانی در روز دوشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر در مقایسه با دیگر همتایان اصلی متوقف شد، زیرا بازارها همچنان به پیش‌بینی ارتباط کمتر عملکرد فدرال رزرو با اقتصاد ایالات‌متحده در معرض خطر رکود، ادامه می‌دهند.

به نقل از کارنسی، شاخص دلار جهانی که این ارز را در برابر ۶ همتا اندازه‌گیری می‌کند، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵.۸۹ و پایین‌ترین سطح روز جمعه یعنی ۱۰۵.۵۳ سقوط کرد، سطحی که از پنجم جولای مشاهده نشده بود.

داده‌های پایان هفته گذشته، دلار آمریکا را در هر دو جهت قرار داد و در ابتدا پس از اینکه شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) سریع‌ترین تورم را از سال ۲۰۰۵ نشان داد ارزش آن افزایش یافت اما پس از گزارش نهایی دانشگاه میشیگان که کاهش انتظارات تورمی مصرف کننده را نشان می‌دهد و به دقت توسط سیاست‌گذاران فدرال رزرو تحت نظارت بود ارزش دلار کاهش یافت.

تمرکز بزرگ اقتصادی برای این هفته، گزارش ماهانه مشاغل ایالات‌متحده در روز جمعه خواهد بود.

معامله‌گران در حال حاضر حدود ۳۱ درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ۲۱ سپتامبر، نرخ فعلی ۷۵ واحد پایه افزایش نرخ را با ۶۹ درصد احتمال افزایش نیم واحدی کمتر حفظ کند.

تیلور نوجنت، اقتصاددان بازار در بانک ملی استرالیا سیدنی در یادداشتی برای مشتری نوشت: «به نظر می‌رسد بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو سهم بزرگی از وظیفه خود در مورد تورم را انجام داده است و پذیرای کاهش داده‌های فعالیت خواهد بود».

دلار با کاهش ۰.۲۲ درصدی به ۱۳۲.۹۲۵ ین و به پایین‌ترین رقم ۶ هفته اخیر یعنی ۱۳۲.۵۰۵ رسید که در روز جمعه ثبت شد.

این جفت ارز به شدت به تغییرات در بازدهی بلندمدت خزانه‌داری ایالات‌متحده حساس است، به طوری که معیار ۱۰ ساله پس از سقوط به کمترین میزان از اوایل آوریل به ۲.۶۱۸ درصد در پایان هفته گذشته رسید که حدود ۲.۶۷ درصد در نوسان بود.

با این حال، یورو با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱.۰۲۱۸ دلار رسید و به تثبیت نزدیک به میانه محدوده خود در یک هفته و نیم گذشته ادامه داد.

پوند پس از رسیدن به بالاترین رقم از ۲۸ ژوئن با ۱.۲۲۴۵ دلار در روز جمعه، تقریبا ثابت در ۱.۲۱۸۶ دلار بود. بازارها انتظار افزایش نرخ بهره را در روز پنجشنبه دارند.

بانک مرکزی استرالیا نیز در روز سه‌شنبه سیاست‌های خود را تعیین می‌کند.

دلار استرالیا در روز دوشنبه با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۰.۶۹۷۷۵ دلار رسید اما پس از اینکه به بالاترین سطح ۶ هفته اخیر یعنی ۰.۷۰۳۲ دلار در جلسه قبل رسید.

وی افزود: در صورتی که بازار همچنان به پیروی از فدرال رزرو ادامه دهد، استرالیا می‌تواند به راحتی بهره بالای ۰.۷۰ دلار را بررسی کند اما ۰.۶۵ تا ۰.۷۰ دلار همچنان بیشترین روند نرخ در ماه‌های آینده است.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه