ارسال به دیگران پرینت

پهپاد ترکیه | حمله پهپادی ترکیه | حمله پهپادی ترکیه به شمال سوریه | جنگ ترکیه و سوریه

جزئیاتی از حمله پهپادی ترکیه به شمال سوریه | جنگ جدید در راه است ؟

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند در حمله پهپادی ترکیه به حومه شمالی حسکه واقع در شمال سوریه ۳ نفر کشته شدند.

جزئیاتی از حمله پهپادی ترکیه به شمال سوریه | جنگ جدید در راه است ؟

 

پهپاد ترکیه به اطراف روستای «ملاسباط» در غرب قامشلی واقع در حومه شمالی حسکه حمله کرد.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: پهپاد ترکیه یک خودروی سواری را در حومه روستای «ملاسباط» هدف قرار داد که شماری کشته شدند.

شبکه المیادین گزارش داد، در حمله پهپادی ترکیه به جنوب غرب قامشلی سه نفر کشته شدند.

روز سه‌شنبه نیز در حملات نیروهای ترکیه به چند محله در شهر قامشلی و تعدادی از روستاهای حومه شمالی حسکه، یک غیرنظامی کشته و شماری کودک و زن زخمی شدند.

ارتش ترکیه همچنین با استفاده از یک پهپاد به ساختمان‌های مسکونی در دو محله «المحمقیه» و «کمربند غربی» شهر قامشلی حمله کرد که منجر به وارد آمدن خسارات مادی به برخی از منازل و زیرساخت‌ها شد.

نیروهای ترکیه و گروه‌های تحت حمایت آن‌ها به حملات خود به روستاها و شهرک‌های حومه شمالی و شمال غرب سوریه ادامه می‌دهند. حملات نیروهای ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آن‌ها در روزهای گذشته منجر به افزایش آمار کشته شدگان و مصدومیت شهروندان غیرنظامی و وارد شدن خسارات مادی قابل توجه به منازل و اموال آن‌ها شده است.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در ۲ عملیات موسوم به سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ در اقدامی غیر قانونی برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» (قسد) از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ارتش ترکیه هم اکنون بیش از یکصد پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه ایجاد کرده است. درحالی که آنکارا مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های مسلح کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه