ارسال به دیگران پرینت

شخصیت و خصوصیات رفتاری | تست شخصیت‌شناسی | تست شخصیت

این تیپ شخصیت هرگز در کار خود موفق نمی‌شوند

تجربه و دانش براحتی می توانند نقش خود را برای موفقیت در محیط کار از دست بدهند. چرا؟ در ادامه بخوانید

این تیپ شخصیت هرگز در کار خود موفق نمی‌شوند

به گزارش 55 آنلاین:
نویسنده : سمیه توکلی 

تجربه و دانش براحتی می توانند نقش خود را برای موفقیت در محیط کار از دست بدهند. چرا؟ در ادامه بخوانید
«دیوید دمینگ»، اقتصاددان هاروارد از سال ۱۹۸۰ تاکنون در زمینه فعالیت های مشاغل گوناگون به تحقیق و مطالعه پرداخته است. او معتقد است کسانی که بر مهارت های اجتماعی اصرار دارند ۲۴ درصد بیشتر از بقیه رشد و پیشرفت می کنند. دمینگ می گوید مشاغلی که روی مهارت ها و ارتباطات اجتماعی تاکید داشته اند، بیشتر از بقیه با افزایش حقوق و درآمد مواجه بودند.

کسانی که هوش احساسی و روابط اجتماعی ضعیفی دارند، همانند گورخر در گله اسب هستند. تقریبا همه ما با شخصیت هایی که ضعف اجتماعی دارند، آشنا هستیم. اشخاصی که مثلا وقتی در تلاش برای رساندن کارهایتان به ضرب الاجل هستید شما را به حرف می گیرند و در مورد موضوعات بی ارزش صحبت می کنند. یا کسانی که ایده های شما را به نام خود تمام می کنند یا کسانی که مشکل ایجاد کرده و خودشان از صحنه خارج می شوند تا شما اشتباهاتشان را جبران کنید.

تعداد کسانی که به خودشان در محیط کار ظلم می کنند، کم نیست. عدم خودآگاهی و بی کفایتی اجتماعی باعث می شود تا افراد تیر خلاص را به شغل و کار حرفه ای خود بزنند.

خودآگاهی و مهارت های اجتماعی ارکان اصلی هوش احساسی (EQ) هستند. تحقیقات علمی متعددی نیز ثابت کرده اند که هوش احساسی مسئول ۵۸ درصد از فعالیت های کاری هستند. یعنی کسی که هوش احساسی ندارد، در شغل خود نیز هرگز روی موفقیت و پیشرفت را نخواهد دید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه