ارسال به دیگران پرینت

یارانه | افزایش یارانه

افزایش یارانه نقدی نیازمندان | فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و واقعی شدن قیمت کالاهای اساسی با عکس کاهش ضریب جینی در جامعه شده است.

افزایش یارانه نقدی نیازمندان | فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است

افزایش یارانه

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به اقشار ضعیف جامعه و افزایش یارانه آن ها موجب افزایش قدرت خرید این قشر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و واقعی شدن قیمت کالاهای اساسی با عکس کاهش ضریب جینی در جامعه شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز شاهد هستیم که دهک ضعیف جامعه به ازای هر فرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این مساله قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش داده و موجب کاهش ضریب جینی شده است.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: پیش از این افزایش یارانه‌ها به صورت پنهان به کالاها تخصیص می‌یافت در تخصیص یارانه‌ها به صورت پنهان اقشار مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه‌ها می‌برند اما در حال حاضر و با واقعی شدن قیمت‌ها یارانه کالاها به صورت هدفمند به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود، جبران کننده تورم موجود نیست اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در مورد کسانی که یارانه آنها قطع شده بررسی‌های لازم صورت گیرد تا کسانی که حقشان در این زمینه تاکنون تضییع شده، احیا شود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      جناب میرتاج الدینی در زمانیکه عده ای نه چندان کم سرمایه های بالای میلیاردی طی این چند سال بدست آورده اند ۴۰۰ هزار تومان چه کمکی به قشر اکثریت محروم و درد کشیده ناشی از سیاست های غلط مسئولین کرده به نظرم سواره از پیاده اطلاعی ندارد.

    • نوری ارسالی در

      بابا بخدا نمیتونم زندگی کنم شوهر بیکار ۳ روز دوتا شیر بربچه های شیرخشکی توروخدا یه کمکی کنین

    • نجف اشرفی ارسالی در

      اشتباه نکنیداقتصاد دانان قلابی که فاقد سوادریشه ای هستند این حرفو میزنندبا5کیلو روغن نباتی یارانه یک ماه تمام میشودعلت نابودی اقتصاد نفهمی شماست

    • علی ارسالی در

      آقای محمدرضامیرتاج‌الدینی روز تاسوعای سر دلت پر هست و حرف مفت میزنی کدام فاصله طبقاتی را یارانه نقدی کم کرده قیمت اجناس سرسام آور شده تو هم صبح تا شب حرف مفت میزنی و همش چشمت دنبال ی ذره یارانه نقدی هست که میخو این اون را را هم به نفع خودتون به کالا برگ تغییر بدین دنیا دنبال تحول و دگرگونی هستش شما میخاین مردم را دوباره به دهه شصت برگردانین

    • ناشناس1393 ارسالی در

      سلام لطفا یارانه نقدی رو پرداخت کنید اگر کالا برگ خوب بود که تا العان پرداخت میشد مردم یارانه و نقدی میخوان

    • ناشناس ارسالی در

      آقای میر تاج الدینی راست میگید فاصله کم شده فقیر و بدبخت بیشتر شده.راحت میتونید اقلام مصرفی مردم که تولید داخلی هست ارزان کنید(مرغ،گوشت،میوه جات).اینقدر برنج پاکستانی در گمرک نگه داشتید که خراب شد.

    • گرگعلی یعنی گرگ علی هست ارسالی در

      سفرهها خالی شده شکمها سفره شده از رسول خدا(ص) پرسیدن یا رسول الله فشاری بدتراز فشارقبر هست رسول الله جواب داد

    • علی رجبی ارسالی در

      من ماندم این بی‌خبر از کجا فهمیده یا آدم نیستی یا که تو عالعم نیستید بخدا ماندم چه جوری حساب وفکر کرده این پولی که با صدقه میدهید خرج ۱۰ روزم نمی‌شه جای گرم نشستی تا کی باید بیسوادی یک عده که زندگی‌شان از مال ملت میگذرد و فهم درستی از فقر و بی عدالتی ندارند باید ملت دلشون به چی شما خوش باشد

    • اوا ارسالی در

      کالا برگ نمیخوایم



      خاک برسرتون

    • ناشناس ارسالی در

      تو روخدا یارانه منرا بریزید من یک مستمری بگیرم
      پسرم کار میکنه مگر زندگی نمی خواد در آینده ازدواج کندمن حقوقم شش میلیون تومان هست

    • جمالی ارسالی در

      خوبه ،خیلی عالیه تونستین فاصله طبقاتی راکم کنید!!!!!.یقین دارم جنابعالی خودت هم متن فرمایشاتت رابخوانی خنده ات میگیرد.این وضعیتی که پیش اوردین ماهیانه حداقل 30تا40میلیون به فرودستان پرداخت کنیدشایدیکی دوپله فاصله طبقاتی روحل کرده باشی.نه شماونه هیچ اقتصاددانی بااین وضعیتی که تومملکت پیش اوردین نمیتونه این فاصله راکم کنه.لطفا قبل ازفرمایشاتت یه ریزه منطقی فکرکنید.

    • جمالی ارسالی در

      این یارانه ای که میدهیدفقط یک توهینه به کم درامدها.خجالت بکشیدبااین چندرغازاین همه سروصداراه انداختین.نه شماونه هیچ کس دیگه نمیتونه این فاصله فاحش طبقاتی که حاصل سالهاگندکاریتونه راکم کنید.

    • ناشناس ارسالی در

      بلنشوبروتوجامعه ببین این یارانه دست کیاافتاده وفاصله طبقاتی راچقدرکم کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه