ارسال به دیگران پرینت

چگونه در خانه به فرزندم انگلیسی بیاموزم؟ - آکادمی روان

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و فرزندان را در این مطلب به گزارش سایت روان برای شما آورده‌ایم.

چگونه در خانه به فرزندم انگلیسی بیاموزم؟ - آکادمی روان

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و فرزندان را در این مطلب به گزارش سایت روان برای شما آورده‌ایم.

 

چگونه در خانه به فرزندم انگلیسی بیاموزم؟ برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از کجا شروع کنیم؟ چگونه می‌توانم به فرزندم انگلیسی یاد بدهم؟ چگونه منابع رایگان برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندم پیدا کنم؟ آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل چگونه است؟ بسیاری از والدین می‌خواهند در خانه به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند. اما آن‌ها نمی‌دانند از کجا شروع کنند. اینجا راهنمایی در مورد اینکه از کجا شروع کنید وجود دارد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

چگونه در خانه به فرزندم انگلیسی بیاموزم؟

از کجا شروع کنیم؟

مهم نیست که انگلیسی بلد باشید یا نه. مهم‌ترین بخش این است که چقدر مشتاق هستید که به فرزندتان انگلیسی بیاموزید و چقدر فرزندتان را به این کار تشویق می‌کنید. پس از مدتی کودک شما با دیدن اشتیاق شما مشتاق می‌شود. اگر فرزندتان بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد، ناراحت نشوید. راحت باشید. وقتی زمانش برسد، شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌کند.

برنامه ریزی کنید

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید روال خاصی را ایجاد کنید. زمانی را که برای یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می‌دهید برای فرزندتان برنامه ریزی کنید و آن را خراب نکنید. به جای ساعات طولانی، یک برنامه کوتاه، مکرر و برنامه ریزی شده ایجاد کنید. همانطور که کودک شما رشد می‌کند و تمرکز او افزایش می‌یابد، می‌توانید زمان را افزایش دهید. برای جلب توجه فرزندتان باید فعالیت‌های کوتاه مدت انجام دهید.

هر روز کار خود را در یک منطقه زمانی انجام دهید. کودکان زمانی احساس راحتی بیشتری می‌کنند که بدانند چه کاری انجام دهند و چه انتظاری داشته باشند. برای مثال، اگر قرار است کتابی بخوانید، هر روز قبل از خواب آن را بخوانید. یا اگر می‌خواهید بازی‌هایی را به زبان انگلیسی انجام دهید، هر روز در ساعت مشخصی بازی کنید. باز هم بسیار ارزشمند است. بچه‌ها اغلب می‌خواهند یک کلمه را قبل از تلفظ آن بارها بشنوند.

انگلیسی با انجام بازی

اگر در حین آموزش زبان انگلیسی به کودکان، بازی‌ها را ترجیح می‌دهید، آن‌ها را قادر می‌سازید تا زبان انگلیسی را طبیعی‌تر یاد بگیرند. کارت‌های تصویری، هم از نظر حفظ کلمات و هم از نظر تلفظ در این بازی‌ها بسیار مفید خواهند بود. شما هم می‌توانید به رشد فرزندتان کمک کنید و هم دائما کلمات جدید اضافه کنید. همچنین می‌توانید در منزل بدون هیچ هزینه اضافی کارت‌های تصویری تهیه کنید.

به غیر از کارت‌های تصویری، می‌توانید از وب سایت‌ها برای بازی‌ها و فیلم‌های انگلیسی استفاده کنید. منابع زیادی در اینترنت برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد. اما برای خانواده‌هایی که پیدا کردن منبعی که هم در یک محیط امن مفید باشد و هم واقعا مفید باشد مشکل است.

از زبان انگلیسی در زندگی روزمره استفاده کنید

زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود بگنجانید. شروع به ساختن کلمات و جملاتی که هر روز استفاده می‌کنید، به‌خصوص در محیط خانه، به زبان انگلیسی صحبت کنید. مزیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه، تمرین با اشیاء واقعی است. شما می‌توانید از نام انگلیسی اشیاء در حین پاکسازی استفاده کنید. می‌توانید در مورد لباس صحبت کنید. در هنگام خرید مواد غذایی می‌توانید یک لیست انگلیسی تهیه کنید و با این لیست همراه فرزندتان در بازار خرید کنید.

افسانه‌ها یا داستان‌های انگلیسی را بخوانید

کودکان خردسال به خصوص کتاب‌های داستان تصویری را دوست دارند. شما می‌توانید با خواندن کتاب‌های داستان تصویری انگلیسی به همراه فرزندتان زبان انگلیسی را آموزش دهید. همانطور که کلمات انگلیسی را می‌خوانید، اگر تصاویر کتاب را نشان دهید بسیار مفید خواهد بود. بعد از مدتی می‌توانید با پرسیدن اینکه اشیاء در تصویر چیست ادامه دهید. (where is the dog? What is that?) گوش دادن به داستان‌های انگلیسی به کودک شما کمک می‌کند تا با صداهای انگلیسی آشنا شود.

آهنگ‌های انگلیسی

آهنگ‌های انگلیسی راه بسیار مفیدی برای یادگیری لغات جدید و تلفظ آن‌ها هستند. در آهنگ‌هایی که مخصوص کودکان تهیه شده است، معانی کلمات با حرکات توصیف می‌شود. حتی اگر کودک شما هنوز نمی‌تواند آواز بخواند، با شرکت در حرکات با صداها و کلمات آشنا می‌شود.

آموزش گرامر انگلیسی

ارائه آموزش گرامر به طور طبیعی به جای آموزش مستقیم دستور زبان در کودکان خردسال سودمندتر خواهد بود. به عنوان مثال، استفاده از کلمه " I have " همیشه هنگام توصیف ویژگی‌هایی که یک فرد دارد، یا استفاده از " should/shouldn't " در هنگام توصیف کارهایی که باید در مدرسه یا خانه انجام دهد، طبیعتاً از ایجاد ساختارهای دستوری اطمینان حاصل می‌کند. این امر درک ساختارهای دشوارتر در آینده را برای کودک شما آسان‌تر می‌کند.

برای کودکان در سن مدرسه، لازم است محیط یا ابزار درسی فراهم شود که بتوانند گرامر را تکرار کنند. این می‌تواند یک کتاب درسی خود توضیحی باشد که طبق تجربه هیچ گاه به صورت متداوم انجام نشده است. یا یک دوره آنلاین انگلیسی برای کودکان که می‌تواند بهترین روش برای آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری باشد.

که در این خصوص مجموعه آکادمی روان باپشتیبانی‌های پی در پی با شما کار خواهند کرد تا زبان انگلیسی را بصورت عالی بیاموزید.

با چه کلمات و عباراتی شروع کنم؟

هنگامی که شروع به آموزش زبان انگلیسی به فرزند خود در خانه می‌کنید، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

  • شماره
  • رنگ‌ها
  • صفت‌ها (کوچک، بزرگ و غیره)
  • بدن ما
  • اسباب بازی
  • لباس‌ها
  • حیوانات
  • غذاها (نگاه کنید به غذا در انگلیسی )

علاوه بر این، آموزش الگوهای روزانه و زمانی، مفید خواهد بود.

متشکرم؛ آیا می‌توانم …. ؟، کجاست …. ?، اشاره به …. ، این چه رنگی است؟ ، این است …. ، من دوست دارم …. ، دوست ندارم

روش شما برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هرچه که باشد، باید سرگرم کننده باشد.

نتیجه گیری

باید توجه داشته باشیم که کودکان نیز، مانند ما بزرگسالان مسیر یادگیری را طی خواهند کرد. در دوران کودکی زبان خودمان را یاد می‌گرفتیم، ناگهان شروع به جمله‌سازی نکردیم، ابتدا با کلمات کوتاه و ساده صحبت می‌کردیم، سپس به سراغ جملات منظم و بلند رفتیم. کودکان نیز به همین روش زبان های خارجی را یاد می‌گیرند. سیستماتیک یادگیری زبان مانند زبان مادری کار می‌کند، ابتدا کلمات کوچک کوچک مانند "مامان، مامان، بابا، بیا، برو" اول می‌آیند، سپس کلمات شروع به عطف می‌کنند: "آمد، رفت، مامان". سپس جملات کوچک دو کلمه‌ای می‌آیند: "بابا بیا غذا بده". سپس به جمله عادی تبدیل می‌شود. علاوه بر این، در یادگیری زبان، درک مطلب همیشه مقدم بر صحبت کردن است. به همین دلیل است که کودکان شما را درک می‌کنند، اما پاسخ دادن به آن زمانمی‌برد. بنابراین، زمانی که کودکان در حدود 4-5 سالگی هستند، شروع به تشکیل جملات منظم می‌کنند و آموخته های خود را آشکار می‌کنند. به یاد داشته باشید که یادگیری زبان یک فعالیت ذهنی مهم است که بخش‌های مختلف مغز را کار می‌کند و تا حد امکان از آن حمایت کنید. 

منبع: www.ravaan.co

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه