ارسال به دیگران پرینت

اتاق خواب | رنگ اتاق خواب

برای اتاق خواب کوچک این رنگ هارا انتخاب کنید!

اتاق ‌خواب شما همان مکانی است که بعد از یک روز کاری استرس‌زا به آن پناه می‌برید تا همه دغدغه‌هایتان را فراموش کنید و فارغ از هر فکری، چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و استراحت کنید.

برای اتاق خواب کوچک این رنگ هارا انتخاب کنید!

رنگ اتاق خواب

رنگ‌ها بیشترین تأثیر را روی حس و حال ما می‌گذارند و انتخاب بهترین رنگ اتاق‌ خواب کوچک شما می‌تواند تمام وجودتان را سرشار از حس آرامش و امنیت کند.

اتاق ‌خواب شما همان مکانی است که بعد از یک روز کاری استرس‌زا به آن پناه می‌برید تا همه دغدغه‌هایتان را فراموش کنید و فارغ از هر فکری، چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و استراحت کنید. اما تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌خواب کوچک شما چیست؟ به طور حتم هر فردی با هر روحیه و شرایطی یک رنگ خاص را بیشتر ترجیح می‌دهد، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم رنگ اتاق‌ خواب کوچک خودتان را راحت‌تر انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید.

بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک

اولین موضوعی که باید در مورد انتخاب بهترین رنگ برای اتاق ‌خواب کوچک خود در نظر داشته باشید، روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا است. فکر نکنید چون اتاق‌ خواب شما اندازه کوچکی دارد، ناچار هستید تنها از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کنید. گاهی اوقات لازم است قوانین را در هم بشکنید و آن رنگی را که از ته دلتان دوست دارید به دیوار اتاق ‌خوابتان اضافه کنید. بهتر است در ادامه با بایدها و نبایدهای انتخاب رنگ مناسب اتاق ‌خواب کوچک آشنا شوید:

  • استفاده از رنگ‌های تیره در همه قسمت‌های دیوار، می‌تواند فضای اتاق‌ خواب شما را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان دهد. بنابراین اگر به یک رنگ تیره علاقه دارید، بهتر است برای اتاق‌ خواب کوچک‌تان از طیف‌های روشن‌ترِ آن رنگ و یا تیره و روشن در کنار هم استفاده کنید.
  • استفاده از تنها یک رنگ برای همه دیوارها، حس کوچک بودنِ فضا را به بیننده القا می‌کند. شما می‌توانید رنگ مورد علاقه‌تان را در یک سمت دیوار اجرا کنید و برای سایر بخش‌ها رنگ سفید یا رنگی کم‌رنگ‌تر از آن در نظر بگیرید. با این کار بخش رنگی اتاق شما بیشتر به چشم می‌آید و جلوه زیباتری پیدا می‌کند.
  • از نظر روانشناسی استفاده از رنگ‌های سرد مثل آبی، سبز و زرد برای اتاق‌ خواب مناسب‌تر هستند و روی کیفیت خواب ما تأثیر می‌گذارند.
  • استفاده از رنگ‌های گرم و تند به هیچ‌ عنوان برای اتاق‌ خواب توصیه نمی‌شود.
  • هرچقدر لوازم و تختخواب اتاق ‌خواب شما روشن‌تر و با رنگ دیوارها هماهنگ‌ باشند، فضای شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.
  • استفاده از پرده با رنگ روشن موجب می‌شود نور بیشتری وارد اتاق شود.
  • استفاده از طرح‌ها و تابلوهای شلوغ روی دیوار می‌تواند فضای اتاق ‌خواب شما را کوچک‌تر از آن چیزی که هست، نشان دهید.
  • اگر از رنگ‌های تیره در اتاق‌ خوابتان استفاده می‌کنید، بهتر است در کنار آن از رنگ‌های خنثی یا روشن برای هماهنگ شدن بهتر کمک بگیرید.
  • استفاده از رنگ تیره برای دیواری که پنجره روی آن واقع شده، موجب می‌شود پنجره شما درست مثل یک تابلو نقاشی جلوه بیشتری پیدا کند.

چند پیشنهاد رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک

رنگ‌ها فراتر از چیزی که به نظر می‌رسند، می‌توانند روی احساس و درک ما از یک فضا تأثیر بگذارند. انتخاب بهترین رنگ برای اتاق ‌خواب کوچک شما تا میزان زیادی به سلیقه، شرایط سنی و حس و حال شما بستگی دارد. برای انتخاب رنگ مناسب اتاق‌ خواب کوچکتان بهتر است نگاهی به چند نمونه رنگ که توسط طراحان بزرگ پیشنهاد شده بیندازید و در انتها تصمیم هوشمندانه‌تری بگیرید.

رنگ کرم و آبی روشن در کنار هم

بسیاری از طراحان داخلی بر این اعتقاد هستند که بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک شما رنگی است که در عین حال که حال و هوای جذابی به اتاق شما می‌بخشد، احساس روشن بودن و آرامش را به شما القا کند. استفاده از رنگ‌های کرم و آبی روشن می‌تواند فضای اتاق شما را سرشار از نور و انرژی آرامش‌بخش کند. شما می‌توانید از این دو رنگ برای لوازم و روتختی اتاق ‌خوابتان نیز استفاده کنید. رنگ‌های ملایم هم اتاق شما را بزرگ و روشن نشان می‌دهند و هم آن را از یکنواختی خارج می‌کنند.

 
 

برای اینکه اتاق شما جلوه زیباتری پیدا کند، می‌توانید از درجه رنگ‌های مختلفی برای دیوار و لوازم اتاق کمک بگیرید. به طور کلی استفاده از رنگ سفید متمایل به آبی می‌تواند نور را بهتر منعکس کند و به بزرگ‌تر و بازتر به نظر رسیدن اتاق کمک کند.

اگر دوست دارید در اتاق‌ خوابتان از رنگی متفاوت و آرام‌بخش استفاده کنید، ترکیب رنگ‌های آبی و کرم در کنار هم می‌تواند بهترین رنگ برای اتاق ‌خواب کوچک شما باشد.

رنگ خاکستری مایل به آبی در کنار نقره‌ای

استفاده از رنگ نقره‌ای یا آینه‌ای در اتاق‌های کوچک درست مثل یک معجزه عمل می‌کند. دومین پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک، ترکیب رنگ طوسی مایل به آبی در کنار نقره‌ای است. استفاده از رنگ طوسی مایل به آبی حس آرامش به اتاق شما القا می‌کند و برای مدرن و زیباتر به نظر رسیدن اتاق می‌توانید از لوازم نقره‌ای، تختخواب و کنسول‌های آینه‌ای در اتاق‌ خوابتان استفاده کنید. استفاده از آینه در کنار زیبایی، نور بیشتری را در اتاق منعکس می‌کند و موجب می‌شود اتاق ‌خواب کوچک شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

اگر به دکوراسیون مدرن علاقه دارید، استفاده از رنگ طوسی و نقره‌ای در کنار هم می‌تواند بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌خواب کوچک شما باشد.

استفاده از رنگ‌های مشابه برای دیوار و دکوراسیون

برخی طراحان بزرگ پیشنهاد می‌کنند که بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌خواب کوچک شما این است که رنگ مورد علاقه‌تان را در از تناژ‌های مختلف به کار ببرید. زمانی که برای سقف و دیوارهای اتاق از رنگ مشابه استفاده کنید فضای اتاق بزرگ‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد. استفاده از رنگ‌های مختلف و تیره برای لوازم اتاق‌ خواب می‌تواند موجب شلوغ و نامرتب به نظر رسیدن اتاق شود. سعی کنید برای تختخواب و لوازم اصلی اتاق‌ خوابتان نیز از رنگی مشابه رنگ دیوار استفاده کنید تا فضای شما بازتر و گسترده‌تر به چشم بیاید.

بسیاری از طراحان معتقد هستند که بهترین کار برای اتاق ‌خواب کوچک و مدرن شما این است که از یک رنگ مشابه برای همه چیز استفاده کنید.

استفاده از طیف‌های مختلف رنگ بنفش

تا به حال در مورد سلطنتی بودن رنگ بنفش چیزی شنیده‌اید؟ اگر دوست دارید در اتاق ‌خواب کوچک و جمع ‌و جورتان احساس یک ملکه را تجربه کنید، می‌توانید برای رنگ دیوارها و لوازم دکوراسیون اتاق‌خواب از طیف‌های مختلف رنگ بنفش استفاده کنید. فقط حواستان باشد که از روشن‌ترین رنگ بنفش شروع کنید و زیاد به سراغ رنگ‌های تیره نروید تا اتاق شما کوچک به نظر نرسد.

بهترین رنگ برای اتاق ‌خواب کوچک شما همان رنگی است که با آن حس خوبی را تجربه می‌کنید.

آبی آرامش‌بخش

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌ خواب‌های کوچک، رنگ آبی روشن است. اگر دوست دارید بدانید که چگونه اتاق خواب آرامش‌بخش‌تری داشته باشید، بهتر است از رنگ آبی غافل نشوید. رنگ آبی موجب می‌شود احساس آرامش و راحتی بیشتری را تجربه کنید. رنگ آبی استرس شما را کم می‌کند و باعث می‌شود بهتر بخوابید؛ از طرفی ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد به اتاق خوابتان می‌بخشد.

از نظر بسیاری از افراد بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک رنگ آبی روشن است، زیرا موجب می‌شود احساس آرامش و راحتی بیشتری را تجربه کنید.

رنگ سبز در کنار رنگ چوب

ترکیب رنگ سبز روشن با لوازمی به رنگ چوب روشن و طبیعی می‌تواند حس بودن در طبیعت را به شما القا کند. رنگ سبز با رنگ چوب اتاق ‌خواب شما را سرشار از آرامش می‌کند و موجب می‌شود خواب آرام‌تری را تجربه کنید. اگر در اتاق ‌خوابتان یک پنجره بزرگ رو به فضای سبز دارید، شک نکنید که بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک شما ترکیبی از رنگ سبز در کنار چوب است.

اگر در اتاق ‌خوابتان یک پنجره بزرگ رو به طبیعت بیرون دارید، شک نکنید که بهترین رنگ برای اتاق‌خواب کوچک شما ترکیبی از سبز و رنگ چوب است.

رنگ شیری

در میان انبوه رنگ‌ها، به حتم رنگ سفید هنوز هم انتخاب خیلی از ما برای اتاق ‌خوابمان است. رنگ سفید حس تمیزی، روشن بودن بیشتری به اتاق می‌دهد و موجب می‌شود اتاق شما بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسد. اما برای اینکه جذابیت دیوارهای اتاق شما بیشتر شود به جای سفید بهتر است از رنگ سفید مایل به کرم یا شیری استفاده کنید. رنگ شیری بهترین رنگ برای اتاق‌ خواب کوچک شما است که می‌توانید آن را با لوازم کرم براق هماهنگ کنید. یک روتختی و آباژور کرم براق یا مخملی در کنار دو تابلوی کوچک کرم که نور را منعکس می‌کنند، ایده جذابی برای این اتاق به نظر می‌رسد.

رنگ شیری هنوز هم برای خیلی از ما به عنوان بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌خواب کوچک محسوب می‌شود که در کنار رنگ‌های براق جلوه فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

استفاده از یک رنگ تند در یک سمت دیوار

اگر دوست دارید یک سمت دیوار اتاق ‌خوابتان پررنگ باشد، بهتر است دیوار مرکزی اتاق که تخت جلوی آن قرار می‌گیرد را برای این کار انتخاب کنید. استفاده از رنگ تیره در یک سمت اتاق موجب می‌شود اتاق شما بلندتر و عمیق‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب رنگ تیره برای یک طرف اتاق حتما برای سمت‌های دیگر دیوار و همچنین لوازم اتاق از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

اگر به دنبال یک دکوراسیون مدرن برای اتاق‌ خوابتان هستید، بهتر است از رنگ‌های روشن و تیره در کنار هم است.

رنگ زرد و کرم در کنار هم

رنگ زرد سرشار از نور و انرژی است. برای اینکه اتاق‌خواب شما روشن‌تر به نظر برسد، می‌توانید یک سمت دیوار اتاق ‌خوابتان را به رنگ زرد روشن رنگ‌آمیزی کنید و برای سایر بخش‌ها رنگ کرم را به کار ببرید. اگر یک پنجره بزرگ در اتاق دارید، بهتر است رنگ زرد را در نقطه کانونی اتاق یعنی جایی که تخت قرار می‌گیرد، اجرا کنید و برای سایر دیوارها رنگ کرم را انتخاب کنید. نوری که از پنجره یا لوستر اتاق به دیوار زرد اتاقتان می‌تابد مثل یک خورشید اتاق‌ خوابتان را روشن می‌کند.

بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌خواب کوچک و تاریک، استفاده از رنگ زرد در یک سمت دیوار است.

استفاده از رنگ‌های پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی در اتاق‌خواب می‌تواند فضای اتاق شما را شگفت‌انگیز کند. برای استفاده از رنگ‌های گرم پاستلی بهتر است آن را با رنگ پاستلی دیگری ترکیب کنید و یا در کنار رنگ سفید استفاده کنید. برای دکوراسیون اتاق‌خوابی که رنگ پاستلی در آن استفاده شده، بهتر است همه لوازم و دکوراسیون شما رنگ‌های ملایم و کم‌رنگ باشند.

رنگ پاستلی، بهترین رنگ برای اتاق ‌خواب کوچک و دخترانه است.

سخن آخر

اتاق ‌خواب محل استراحت و آرامش شما است و ازهمین‌رو کوچک و بزرگ بودن آن چندان اهمیتی ندارد. مهم‌ترین موضوعی که باید در اتاق‌ خواب به آن توجه کنید، این است که بتوانید با کمک رنگ‌ها، آن را به محلی پر از آرامش تبدیل کنید. استفاده از رنگ‌های سرد و آرامش‌بخش برای اتاق‌خواب مناسب‌تر هستند و استفاده از رنگ‌های تند و گرم برای اتاق‌ خواب توصیه نمی‌شوند. البته همان‌طور که در این مقاله مشاهده کردید، استفاده از رنگ‌ها در اتاق ‌خواب قانون مطلقی ندارد، فقط لازم است از هر رنگ درست استفاده کنید و اجازه ندهید اتاق شما تاریک و شلوغ به نظر برسد.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه