ارسال به دیگران پرینت

سیل | زنده‌ماندن در سیل

راهکارهایی آسان برای زنده ماندن در سیل

یکی از علل شایع مرگ‌های مربوط به سیلاب این است که افراد پیاده یا راننده‌ها به تصور اینکه می‌توانند از آب کم‌ارتفاع عبور کنند، وارد جریان سیلاب می‌شوند.

راهکارهایی آسان برای زنده ماندن در سیل

راهکار های زنده ماندن در سیل

یکی از علل شایع مرگ‌های مربوط به سیلاب این است که افراد پیاده یا راننده‌ها به تصور اینکه می‌توانند از آب کم‌ارتفاع عبور کنند، وارد جریان سیل می‌شوند، اما به زودی در آب با سرعت در حال حرکت شناور می‌شوند و سیل آنها را با خود می‌برد. 

گوش به زنگ باشید!

برای حفظ ایمنی خود و خانواده‌تان همیشه باید از هشدارهایی که درباره وقوع‌سیل در منطقه شما داده‌می‌شود، آگاه باشید و دستورهای داده‌شده بوسیله مقامات محلی را رعایت کنید.

اگر دستور تخلیه محل‌ زندگی‌تان به علت خطر سیلاب صادر‌شده است، باید به مناطق امنی که اعلام‌شده است، بروید. گاهی اوقات هم بسته به محل زندگی‌تان و دستور مقامات محلی ممکن‌است ماندن‌در‌خانه ایمن‌تر باشد.

اخبار محلی را دنبال کنید و به آخرین اطلاعیه‌های صادرشده بوسیله مقامات محلی توجه داشته باشید.

اگر در خانه کودکانی دارید، به آنها آموزش دهید در صورت جدا شدن از شما در شرایط اضطراری چگونه می‌توانند با شما در تماس باشند. هر کس دیگری در خانواده نیز باید در این مورد مطلع باشد.

بسته به محل زندگی و شرایط سیلاب ممکن است لازم باشد اقداماتی برای حفاظت خانه‌تان در برابرطغیان آب انجام دهید. مثلا گذاشتن کیسه‌های‌شنی روی هم در اطراف خانه برای ایجاد دیواره‌ای حدود ۳۰ سانتی‌متری برای جلوگیری از ورود آب. اگر کیسه‌های‌شن آماده باشند، دو نفر می‌توانند تا ۱۰۰ کیسه‌شن را در حدود یک ساعت روی هم بگذارند.

اگر انجام چنین کاری لازم باشد، باید به‌محض شنیدن هشدار سیلاب، از داشتن مقدار کافی پلاستیک، شن و سایر اقلام لازم برای ایجاد چنین دیواره‌ای اطمینان حاصل کنید. ممکن است مقامات محلی هم با دادن کیسه‌شن به شما کمک کنند.

اگر در معرض خطر سیلاب هستید، باید با گردآوری ملزومات برای شرایط اضطراری اقداماتتان را شروع کنید. باید به‌اندازه کافی آب و مواد غذایی فاسدنشدنی گردآوری کنید.

برای هر نفر در هر روز ذخیره چهار لیتر آب توصیه‌می‌شود. این ملزومات اضطراری باید دست کم برای سه روز کفایت کند.

سوابق واکسیناسیون‌تان را در بسته‌های ضد آب همراه داشته باشید یا اگر این سوابق را ندارید باید حداقل از آخرین بار واکسیناسیون کزازتان مطلع باشید.

اگر قرار است خانه‌تان را تخلیه کنید، برق را در فیوز اصلی قطع کنید.

موارد ایمنی در هنگام سیلاب چیست

در بیرون از خانه این نکات ایمنی را رعایت کنید

هیچگاه درون آب سیلاب گام نگذارید و شنا نکنید.

به یاد داشته باشید که آب با ارتفاع فقط ۶۰ سانتی‌متر کافی است که تا ماشین شما را شناور کند و با خود ببرد.

در مورد عابرین پیاده‌ آبی با ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر برای سرنگون کردن فرد کافی است.

از مناطقی که احتمال خطر سیلاب در آن‌ها بالاتر است، مانند دره‌ها، نقاط کم‌ارتفاع و زیرگذرها دوری کنید.

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه