ارسال به دیگران پرینت

افسردگی | آمار افسردگی

از هر سه نفر دو نفر به خاطر مشکلات مالی افسردگی دارند

بیش از دو سوم افراد افسرده (64 درصد) می‌گویند وضعیت مالی آن‌ها باعث شده که احساس استرس، اضطراب یا افسردگی کنند

از هر سه نفر دو نفر به خاطر مشکلات مالی افسردگی دارند

از هر سه نفر دو نفر به خاطر مشکلات مالی افسردگی دارند

بیش از دو سوم افراد افسرده (64 درصد) می‌گویند وضعیت مالی آن‌ها باعث شده که احساس استرس، اضطراب یا افسردگی کنند. در تحقیقی که در بریتانیا انجام شد مشخص شد که 16 درصد از بزرگسالان بریتانیا هنوز برای کمک مالی به والدین خود مراجعه می‌کنند.

تقریبا یک‌سوم از بریتانیایی‌ها (30 درصد) وقتی نگران پول هستند، علی‌رغم فشار روانی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، برای مشاوره به کسی مراجعه نمی‌کنند. طبق تحقیقات جدید مت‌لایف انگلستان، از آنجایی که بحران رو به افزایش هزینه‌های زندگی همچنان بر امور مالی مردم تأثیر می‌گذارد، بزرگسالان بریتانیایی می‌گویند که نگران وضعیت مالی فعلی خود هستند. نگرانی‌های مالی هم بر سلامت روان خود افراد و هم بر سلامت روانی عزیزانشان تأثیر می‌گذارد.

بیش از یک‌سوم از شرکت‌کنندگان در تحقیق (38٪) گزارش کردند که وضعیت مالی آن‌ها باعث استرس یا اضطرابشان می‌شود و یک‌چهارم (26٪) احساس افسردگی داشتند. علاوه بر این، تنها کمتر از یک سوم (31٪) از پاسخ دهندگان به دلیل نگرانی مشکلات خواب را تجربه کردند، در حالی که از هر پنج نفر (21٪) یک نفر احساس خستگی ذهنی یا فیزیکی می‌کند. بلاتکلیفی مالی همچنین بر روابط افراد فشار وارد کرده و 15 درصد می‌گویند که مشکلات مالی منجر به مشاجره شده و یک‌چهارم دیگر معتقدند نگرانی‌های مالی بر روابط آن‌ها تأثیر گذاشته است.

خوشبختانه 70 درصد از مردم احساس می‌کنند در مواقع سخت کسی را دارند که برای مشاوره مالی به او مراجعه کنند، بیش از یک نفر (21 درصد) برای حمایت مالی به همسر خود مراجعه می‌کنند و 16 درصد به کیف پول مادر و پدرشان سری می‌زنند. با این حال نگران کننده است که تقریبا یک‌سوم (30٪) از بزرگسالان بریتانیا می‌گویند که کسی وجود ندارد که برای مشاوره در مورد مسائل مالی به او مراجعه کنند، و این باعث ایجاد احساس نگرانی و اضطراب می‌شود.

ریچ هورنر روان‌شناس می‌گوید: «این تحقیقات اخیر به وضوح نشان می‌دهد که بحران مداوم هزینه‌های زندگی مشکلات شدیدی را بر سلامت روان بزرگسالان بریتانیا وارد می‌کند. پس از مبارزه با همه‌گیری کووید-19، ضربه دیگری به سلامت روان مردم وارد شد، به طوری که اکنون تقریباً 40 درصد از جمعیت بزرگسال نسبت به وضعیت مالی فعلی خود استرس یا اضطراب دارند. به طور شگفت انگیزی، 30 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که جایی یا کسی را ندارند که برای حمایت به آن‌ها مراجعه کنند و تنها 2 درصد اعتراف کردند که به کمک‌های حرفه‌ای در قالب پزشک یا کارفرما مراجعه کرده‌اند.

افرادی که به دلیل مشکلات مالی از افسردگی رنج می‌برند باید مشکل خود را شناسایی کنند و از افراد حرفه‌ای کمک بگیرند تا این مشکل باعث نشود که وضعیت روانی آن‌ها بدتر شود. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه