ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان بخوانند | خبر جدید درباره افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

به گفته یک عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران؛ افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح عین قانون انجام خواهد شد.

بازنشستگان بخوانند | خبر جدید درباره افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

به گفته یک عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران؛ افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح عین قانون انجام خواهد شد.

 

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنج شنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند. 

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است. 

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.

اجرای ماده ۸۵، افزایش حقوق متناسب با تورم و تثبیت همسان‌سازی به عنوان مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان کشوری است که توسط نمایندگان کانون های بازنشستگی در جریان برگزاری آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان مطرح شد.

حسین قریشی، به عنوان نخستین نماینده بازنشستگان حاضر در این همایش و عضو کانون بازنشستگان سازمان مدیریت، در حضور سرپرست وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، با اشاره به مشکلات بازنشستگان گفت: رفع تبعیض بین یک بازنشسته با بازنشسته دیگر در شرایط مساوی و رفع تبعیض یک بازنشسته با یک شاغل همطراز یکی از مهم ترین دغدغه های بازنشستگان کشوری است.

وی با بیان اینکه طبق قانون دستگاه ها مکلف اند کمک های نقدی و غیرنقدی را همانند شاغلان به بازنشستگان هم بدهند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی دستگاه ها به این قانون عمل نمی کنند.

رفع تبعیض بین بازنشستگان دستگاه های اجرایی

او گفت: اولین درخواست ما رفع تبعیض بین بازنشستگان دستگاه های اجرایی است.

وی دومین خواسته بازنشستگان را عمل به قوانین خواند و گفت: متاسفانه از سال ۸۶ تاکنون هنوز آیین نامه ماده ۸۵ ق م خ ک توسط دولت باید تدوین شود، نوشته نشده است. این قانون تاثیر بسزایی در معیشت بازنشستگان دارد. خانواده هایی را می شناسیم که بیش از ۵۰درصد درآمدشان صرف هزینه های درمانشان می شود.

قریشی به وضع روحی و روانی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی بر سلامت روان بازنشستگان نیز تاثیرگذار است. با دست خالی هم می توان به بهبود روحیه بازنشستگان کمک کرد؛ آنچه مهم است باید به بازنشستگان احترام گذاشت.

او با تاکید بر اینکه نظارت بیشتری باید روی صندوق بازنشستگی و شرکت های آن صورت گیرد، گفت: باید در این زمینه به بازنشستگان اختیاراتی داده شود و در فرآیندهای نظارتی از توان و کمک بازنشستگان استفاده شود.

نماینده بازنشستگان حاضر در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، مساله مهم دیگر را اجرای درست و تثبیت همسان سازی عنوان کرد و گفت: هنوز به ۹۰درصد پوششی که مقرر شده بود نرسیده ایم و همینجا از مدیرعامل صندوق بازنشستگی درخواست داریم ترتیبی دهند، تا لایحه دائمی شدن همسان سازی به مجلس برگردد و این لایحه همسان سازی دائمی شود.

به گفته قریشی، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در حال حاضر حدود ۷میلیون و ۹۰۰هزار تومان است و با توجه به شرایط اقتصادی کشوری، یک میلیون تومان هم برای بازنشستگان بی تاثیر نیست. 

وی تصریح کرد: احکام ۱۵ درصد افزایش های علوم‌پزشکی صادر شده ولی هیچ پرداختی انجام نگرفته است و این شرایط مناسبی برای بازنشستگان نیست که باید اصلاح شود و منابع لازم برای پرداخت این افزایش ها و معوقات باید پرداخت شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته ارسالی در

      زاهدی وفاسرپرست وزارت کار ه حق مانمیده حالامیخوادوزیربشه

    • علی ارسالی در

      با سلام و احترام
      خداوکیلی خودتان از درج این همه خبر تکراری و قطعی نشده به عنوان خبر جدید در باره افزایش حقوق و ... خسته نمیشوید .
      بس است دیگر ...
      چقدر با روح و روان این قشر ضعیف بازنشسته بازی میکنید ، بخدا جالب نیست . فقط بخاطر خوانده شدن مطلب تون بارها یک خیر جعلی را مدام تکرار میکنید .
      لطفا تا قطعی نشدن مصوبه توسط دولت ، اخبار جعلی و بدون نتیجه را برای مردم درج نفرمایید ، فکر میکنم خیلی ها خواستار این قضیه هستند .
      سپاسگزارم

    • ناشناس ارسالی در

      ظاهراً زاهدی سکته کرده و مشاعرش را از دست داده و به همین خاطر قادر به تکلم و پاسخگویی نیست خداوند شفا بدهد

    • ناشناس ارسالی در

      کانونهای بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی هماهنگ کنید یک روز معین را برا اعتراضات چون دولت بی قانونی کرده میخواهند انگ به بازنشسته هابزنند ما ضد انقلاب نیستیم بقط اجرای قانون را خواهنیم

      • ناشناس ارسالی در

        زاهدی جفا رو می گی ....امانذازدستش امام حسین شفاش بده ...

    • نادر ارسالی در

      تا احکام جدید صادر نشده هیچی معلوم نیست فقط مصوبه شورای عالی کار باید اجرا شود راه دیگری نیست

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      دولت در خصوص بازنشستگان عمدا تعلل می‌کند تا فشار روانی و افزایش استرس باعت از بین رفتن تعداد زیادی از این قشر زحمتکش جامعه گردد. آیا این است خدمات رفاهی جواب خداوند را چطوری خواهید داد اگر اعتقادی دارید. مردم از حق خود که حق الناس است نمی گذرد...

    • بازنشسته ارسالی در

      می دانیم که ارای مردم ملاک نیست این انتخابات نیست انتسابات است ولی لعنت به اون کسیکه به این دولت ونظام قانون شکن رای دهد اگر کوچکترین اتفاقی در کشور رخ دهد پاسخگو دولت وتیم بی سوادش هستند

    • مسعود ارسالی در

      بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی توپ فوتبال ‌دولت و مجلس و کسانیکه کاسه از اش داغتر شده اند ،پاسکاری اینها منجر به بی اعتمادی ما به نظام و جمهوری اسلامی می‌شود و به خانواده و فرزندان تسری پیدا می‌کند، فرزندی که پدرش را در این وضع می‌بیند چطور پابند به اعتقادات می‌شود. آیا این را مسیولین می فهمند یا خودشان را به نفهمی زده اند .

    • جعفر ارسالی در

      این دولت بی سواد دربرابردنیا واحقاق حق ملت موش میشه ولی در برابر حق کشی ونون بری بازنشستگان میشه ببر بنگال.خجالت بکش مردک لباس پیامبروتنت کردی مدام دروغ مدام عوام فریبی مدام وعده های دروغین بعد ضعیف تر از بارنشسته را گیر نیاوردی واقعآ مردنیستی وسر سفره پدرت بزرگ نشدی چون اگر نون حلال پدرت وخورده بودی اینهمه خیانت نمیکردی انشاالله نفرین بازنشسته ها بدرقه به درک رفتنت باشه.سرسالم به گور نبری.

      • ناشناس ارسالی در

        درودبرتودوست عزیزحرفت باطلا بایدنوشت

    • ناشناس ارسالی در

      سرپرست وزارت کار چون سیل آمده وگوسفندانش را آب برده دیوانه شده تکلمش را ازدست داده

    • ناشناس ارسالی در

      حالم ازهرچی وعده دروغ وقول مسئولین بهم میخوره لعنت بریزیدان زمان حال

    • ناشناس ارسالی در

      امروز امده تعیین حقوق بازنشستگان را داده به هیت وزرای تامین اجتماعی فکر میکنند مردم نمیفهمند تمام این اعضا را دولت تعیین میکنه فقط داره وقت میخره که حق ما را نده بنظرم از تاسوعا وعاشورا میترسنند

    • ناشناس ارسالی در

      چهارتا بچه بیسواد جمع شدن دور آقای رئیسی فکر میکنن نخبه تراز اونا دیگه نیست هر روز یه مشکلی برای مردم درست میکنن این شد مملکت داری مگه اینا چقدر تجربه کار اجرایی دارن .والا از ادم پخته و سرد و گرم چشیده اینکارا بعید هست تاکی میخواهید خون به دل بازنشسته های بدبخت بکنین .خدا از تون نگذره

    • بی نام ارسالی در

      دولت بعدازپنج ماه استرس واردکردن به بازنشستگان تامین اجتماعی تازه اختیار روداده به سه نفرازنجومی بگیران ضدبازنشسته میرکاظمی وموسوی ومخبر که از مخالفان سرسخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستن.پس خوددولت عمدآ داره ازبازنشسته هامیخوادکه کف خیابون روترک نکنن

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بازنشستگان محقق شد..بر اساس حرفهایی که خودشون گفتن طبق قانون باید انجام بشود...حالا ببینیم چقدر به قانون پایبند هستن...اگه قانونی انجامش دادن که خب مرد قانون هستن..اگه دوباره بهانه ای بیارن..ًبه قانونا خودشونم احترامی قایل نیستن....قانون میشه دیگه کیلویی چند....دیگه رسیدیم پایان هفته این اقای زاهدی ..عروس رفته گل بچینه..

    • ناشناس ارسالی در

      خسته شدیم این همه خبر تکراری. وجدان وجود ندارد

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت بر یزیدیان زمان من نمی دانم این همه لشکری با چه امید ی به دروغگویان زمان باور دارن

    • دح ارسالی در

      خداوند سبحان شما خبر نگارایی که عمدا بخاطر جذب مخاطب خبر تکراری و جعلی را تیتر میکنید لعنت کند

    • ناشناس ارسالی در

      باید به حال ملت گریست که چنین دولتی بی کفایتی دارند

    • ناشناس ارسالی در

      خبر نگارا میترسن .برنامه زنده تلویزیونی بزارن ..واز همین اقایون ریس مجلس نماینده بازنشستگان.وزیرا وزرا..که همه در جلسه امنا بودن .سئوال کنن .نتیجه جلسات چی شد کی باید اجرا بشن..وقتی کل جهان گفتن متغایر با قانون هست..وافزایش حقوق بازنشستگان اثلا مربوط به دولت نبوده..چرا دولت داره اذیت میکنه..ی مصاحبه تلویزیونی لطفا از صدا وسیما از خبرنگاران ..داریم ..این جور ادما رو فقط مصاحبه تلویزیونی زنده سوال کنن پخش کنن..که تگذیب هم نتونن بکنن....

    • میرغلامعلی خشکنابی ارسالی در

      انشالله تا روز حضور امام زمان عج تعالی و حضورشان تمام مشکلات مستمر بگیران و بازماندگان و و ظیفیه بگیران و وو ولی غیره
      انشالله تعالی اجرا خواهد شد

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا بر کسانیکه با حق و حقوق بازنشسته مظلوم ومحترم در این کشور که ادعای دین و دیانت دا ره ومدام دم از مسلمونی می زنه بازی میکنند انشاءالله هیچ وقت از زندگیتان خیر و خوشی نبینید

    • رحمان ارسالی در

      هرکی طلبه است بترس چون درس حلال وحرام خوانده

    • ایمان کریمی ارسالی در

      تففففففففف به  شما، گوه خورید حقوق بازنشسته ها زیاد  شد ای لعنت به شما همه خبرگزاری‌های که فقط فکر جیب خودتان هستید بیشرف های  نامرد پست دروغگو فقط بلدید با روح و روان ما بازی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      گوه تو قبر بزرگ و کوچک تون که دارید با روح روان یه مشت پیرمرد بازی میکنید ظلم پایدار نیست

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت برای خودش هم ارزش قائل نیست چه برسد به بازنشسته ها مجلس و دولت دستشون تو یه کاسه س مهم نیست مردم گرسنه باشن نباشن بقول معروف شکم سیر از شکم گرسنه بی خبره ای داد بی داد برای روز گارمون

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت بیسواد و دروغگو تمام ملت را از نظام بدبین کرد شکرخدا

    • احمد ارسالی در

      خداوند منان خودش بهترین قاضی است بین بازنشستگان مظلوم وبی دفاع وچندوزیربی سوادوزالوصفت که بیت المال غارت می کنند نمی گذارند حق حقوق بازنشستگان مظلوم که جوانی وعمرشان را برای اینکه چرخ صنعت این مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی که زمان ۸سال جنگ تحمیلی و بعداز آن دوران سازندگی با کمترین ها قانع شدند باجان دل بدون حداقل امکانات کوشیدند روی پای خودمان بایستیم بدون نیاز به کشورهای بیگانه.واستکبارجهانی حالا که دیگه بازنشسته شدیم به امید که یک زندگی آرام پیاده داشته باشیم بیشتر از این شرمنده زن وبچه نشویم چند نفر به اسم وزیر جمع شدند که اصلاً نمیدانند سختی و شرمندگی شدن در جلوی زن و بچه یعنی چه چون خودشان حقوق های نجومی می‌گیرند وهرجور دوست دارند بیت المال غارت میکنند وغیره از مقام معظم رهبری وریس محترم جمهور وریس مجلس و نمایندگان محترم خواهشمندم به فکر بازنشستگان مظلوم که امیدشان اول خداوبعدبه شماهاست باشید یکسری آدمهای ضدانقلاب وضد مردم که به طریق وارد نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند دارند مردم فشار میگذارند یک جوری دارند ضربه میزند مردم بدبین مکنند نصبت به نظام باشید ما تا آخرپای نظام ورهبر عزیزمان هستیم اجکرم عندالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه