ارسال به دیگران پرینت

صاعقه | صاعقه در هند | سیل در امارت متحده عربی

از صاعقه های وحشتناک‌ در هند و کشته شدن ۷۵۰ نفر‌ تا باران و سیلاب بی سابقه در امارات متحده عربی+ ویدئو

طبق اعلام اداره هواشناسی هند، از ماه آوریل (اواسط فروردین) تاکنون در نتیجه صاعقه نزدیک به ۷۵۰ نفر در این کشور جانشان را از دست داده‌اند. بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شرق امارات متحده عربی خسارت‌هایی برجای گذاشته است.

از صاعقه های وحشتناک‌ در هند و کشته شدن ۷۵۰ نفر‌ تا باران و سیلاب بی سابقه در امارات متحده عربی+ ویدئو

الفجیره واقع در شرق امارات متحده عربی چهارشنبه شاهد بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیل در این منطقه بود.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شرق امارات متحده عربی خسارت‌هایی برجای گذاشته است. 

 امارت رأس الخیمه، شهر بندری خورفکان، مناطقی در ام القیوین، شارجه و عجمان نیز بارش‌های شدید باران باعث جاری شدن سیل در این مناطق شده است. بارش‌های شدید موسمی در کشور عمان و جنوب ایران نیز طی روزهای گذشته باعث وقوع سیل شد و خسارت‌های جانی و مالی برجای گذاشت.

در شرایطی که نتایج تحقیقات علمی از افزایش دمای هوا و تاثیرات ناگوار آن بر تغییرات اقلیمی حکایت دارد، صاعقه در هند مرگبار شده است.شبکه «اسکای نیوز» انگلیس، روز پنجشنبه (امروز) از تلفات صاعقه در فصل باران‌های موسمی در مناطق شمالی شبه قاره هند از قبیل ایالت «اوتار پرادش» خبر داد.

بنا بر گزارش این رسانه، با کشته شدن هفت نفر در شمال هند تعداد تلفات هفته جاری در شمال هند در نتیجه اصابت صاعقه به ۴۹ نفر افزایش یافته است.

بنا بر گزاش اسکای نیوز، همه این هفت نفری که کشته شدند در ایالت اوتار پرادش جان خودشان را از دست دادند. اغلب قربانیان، کشاورزان روستایی بودند که در جریان بارش‌های موسمی سعی کردند در میان درختان پناه بگیرند. به گفته مقام‌های هند، چهار تن از کشته‌شدگان، اعضای یک خانواده بودند.

به نوشته اسکای نیوز، در فصل جاری بارش‌های موسمی در هند تا کنون تعدادی افرادی که در نتیجه صاعقه قربانی شده‌اند، از میزان افرادی که در نتیجه سیل جان داده‌اند، بیشتر شده است.

طبق اعلام اداره هواشناسی هند، از ماه آوریل (اواسط فروردین) تاکنون در نتیجه صاعقه نزدیک به ۷۵۰ نفر در این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

شبکه اسکای نیوز در بخشی از گزارش خود به موضوع تغییرات آب و هوایی و اقلیمی در جهان اشاره کرده است.

طبق این گزارش، «تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش دما به اندازه یک درجه، تعداد صاعقه‌ها را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد. تصور می‌شود که آلودگی میزان صاعقه‌‎ را افزایش می‌دهد».

بارش‌های مرگبار مانسون در ایران، امارات و قطر

در فجیره امارات باران کل شهر را زیر آب برد / منابع آب و هوایی از ثبت بارش ۲۰۰ میلیمتری در این شهر حکایت دارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      از نشانها معلوم است که اخرالزمانه .واین نشانها از ظلم ستم بی عدالتی حقوناحق .وخیلی چیزهای دیگر.است.مادر بزرگم میگف .لباس زنو مرد یکی میشود.فرزند مادر پدر میکشه .وبرعکس.که این انفاقها افتاده.وخیلی چیزهای دیگر که اتفاق افتاده..خداروشکر که اخرالزمانه.

      • ناشناس ارسالی در

        چه آخرالزمان باشه چه نباشه هیچ فرقی ندارد وقتی شخص نمی‌داند برای چه کاری به این جهان فرستاده شده وقتی تمام عمر زدیم برای گرفتن چیزهایی که در انتهای عمر باید واگذار وارث کنیم و درد از آنجا شروع می‌شود او خودش را سزاوار می‌بیند بی آنکه بخواهد بفهمد خودش به چه کار آمده حاصل عمر در بهترین شرایط برای یک کاسب ازدیاد اسناد مالکیت و تعداد صفر های بانکی اوست بی آنکه بخواهد بفهمد چه کسانی خون و جون و جوانی و هرچه داشتند دادند که او امروز لذت حروم و حلالش را ببره به عبارتی خیلی ها حاضر نیستند بفهمند در این خلقت چه نقشی داشته باشند بهتر است یا حسادت چشمشان را کور می‌کند یا به تصورات بچه گانه شوق جمع کردن و روی هم گذاشتی که مایه یک آه است برای سوختن تا قیام قیامت وقتی یک امام شش ماهه خودش را

    • ناشناس ارسالی در

      به امید خدا که اخر زمان وقتی زورمون به دولت ومسولین برای قیمت ها وگرونی نمی رسه همون بهتر که کره زمین نابود بشه

    • شمسی مجدی، ارسالی در

      بنام خدا، عرض اینکه خدا از همه چیز آگاهند ، این همه ظلم روی زمین نمی ماند ، چون ظالمین درگران‌فروشی هستند ، وضعفا گرسنه سر بر بالین میگذارند، من آنقدر از دست شهرداری وبنیادشهید وامور ایثارگران ظلم کشیده ام آتشم را ندیدند؟! وخود دیدم به رو نیاوردم ، تنها معبود هستی بخش به دادرسی بر آیند، امان از دل خانم زینب که اسیر ظالمین شدند خدا از حق الناس نمی گذرند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه