ارسال به دیگران پرینت

کاهو | خواص کاهو | تاثیر کاهو در کاهش وزن | تاثیر کاهو در پیشگیری از بروز علائم پیری

پیشگیری از بروز علائم پیری با یک سبزی خوشمزه و در دسترس | دیگر پیر نمی شوید !

امروزه کاهو به‌طور گسترده در انواع سالادها استفاده می‌شود و فواید فراوان آن برای سلامتی به‌اثبات رسیده است.

 پیشگیری از بروز علائم پیری با یک سبزی خوشمزه و در دسترس | دیگر پیر نمی شوید !

خواص کاهو چیست ؟

کاهو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کاهو برای افرادی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند بسیار کمک می‌کند، مصرف کاهو برای خانم‌هایی که به مراقبت از پوست و جوان ماندن پوست صورت اهمیت می‌دهند نیز بسیار مناسب است.

خواص کاهو در پیشگیری از کاهش توده‌ استخوان

کاهو منبعی غنی از مواد معدنی است. از مس و آهن گرفته تا منیزیم، منگنز و فسفر همگی به افزایش غلظت مواد معدنی موجود در استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین کاهو سرشار از ویتامین K بوده و رشد سلولی را افزایش داده و از کاهش توده‌ استخوان پیشگیری می‌کند. علاوه بر افزایش سن، کمبود هر یک از این مواد معدنی خطر پوکی استخوان را در شما افزایش می‌دهد.

حفظ سلامت قلب

مقدار خوبی از آهن در برگ‌های کاهو وجود دارد که به گردش خون در بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف قلبی کمک می‌کند. آهن یک عنصر کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز خون است. گلبول‌های قرمز اکسیژن و مواد مغذی را به جاهای مختلف بدن که به آن نیاز دارند، حمل می‌کند. این امر می‌تواند سطح انرژی و سرعت بهبود و ترمیم زخم‌ها را افزایش بدهد.

خواص کاهو در پیشگیری از بروز علائم پیری

وجود مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C در کاهو به آن معناست که این سبزی می‌تواند به سلامت پوست‌ کمک بکند. ویتامین سی در کلاژن‌سازی و تمامی سلول‌ها و بافت‌های بدن نقش مهمی دارد. ویتامین A نیز نقش آنتی‌اکسیدانی داشته و تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را بر سلول‌ها کاهش می‌دهد.

درنتیجه باعث جلوگیری از بروز چین و چروک و لکه‌های پوستی می‌شود، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده، به درخشش پوست و پیشگیری از پیری کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص کاهو می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. بخش عمده‌ شهرت ویتامین C به‌خاطر تاثیرش بر دستگاه ایمنی است. ویتامین C می‌تواند تولید گلبول‌های سفید خون را که اولین لایه‌ دفاعی بدن هستند، افزایش بدهد. همچنین ویتامین C به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

خواص کاهو در کاهش وزن

کاهو کالری پایینی دارد و مقدار فیبر آن نسبت به کالری‌ این سبزی بالاست. درنتیجه اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، کاهو می‌تواند با ایجاد سیری، شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر بکند. همچنین کاهو محتوی ویتامین‌های گروه B است. درنتیجه موجب تحریک سوخت‌وساز شده و با افزایش چربی سوزی و کاهش ذخیره‌ چربی‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک بکند.

درمان بی‌خوابی

یکی دیگر از خواص کاهو برای سلامتی درمان بی‌خوابی است. مقادیر پایین منیزیم می‌تواند تولید پیام‌رسان‌های عصبی را تنظیم کرده و موجب ترشح هورمون سروتونین بشود. سروتونین در ایجاد احساس خوب در بدن و آرامش ذهن و بدن موثر است.

خواص کاهو در تقویت بینایی

تقویت بینایی یکی دیگر از خواص کاهو است. بتاکاروتن، ویتامین A و ویتامین C موجود در کاهو بر سلامت چشم تاثیر مستقیمی دارند. بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و با استرس اکسیداتیو در شبکیه مبارزه می‌کند. درنتیجه از بروز بیماری تباهی لکه‌ زرد  جلوگیری کرده و بروز آب مروارید را به‌تاخیر می‌اندازد.

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه