ارسال به دیگران پرینت

شیشه مربا | محکم بستن شیشه مربا

ترفند باز کردن در شیشه مربا | محکمترین شیشه‌ها را هم به راحتی باز کنید

برای همه ما پیش آمده که نتوانیم در شیشه مربا یا ترشی را باز کنیم و از افراد دیگر بخواهیم که این کار را انجام دهند. اما با روش‌هایی که در این مطلب به شما می‌گوییم دیگر لازم نیست تمام اعضای خانواده را جمع کنید تا در شیشه مربا را باز کنند

ترفند باز کردن در شیشه مربا | محکمترین شیشه‌ها را هم به راحتی باز کنید

با این روش‌ها در محکم‌ترین شیشه مربا را هم می‌توانید به راحتی باز کنید| تکنیک‌های آسان برای باز کردن شیشه مربا 

برای همه ما پیش آمده که نتوانیم در شیشه مربا یا ترشی را باز کنیم و از افراد دیگر بخواهیم که این کار را انجام دهند. اما با روش‌هایی که در این مطلب به شما می‌گوییم دیگر لازم نیست تمام اعضای خانواده را جمع کنید تا در شیشه مربا را باز کنند. می‌توانید خیلی آسان در سفت‌ترین شیشه‌ها را هم باز کنید. 

از پلاستیک یا حوله استفاده کنید 

اگر دستتان یا شیشه مربا خیس است سعی کنید اول آن را خوب خشک کنید. بعد حوله را دور در مربا بپیچید تا قدرتتان برای باز کردن در مربا بیشتر شود. اگر با حوله نتوانستید باز کنید می‌توانید از هر چیز پلاستیکی استفاده کنید و دور در ببندید. 

روی در شیشه بکوبید

بسیاری پیشنهاد می‌کنند که برای شکستن مهر و موم در شیشه، با یک قاشق چوبی روی در و طرفین آن ضربه بزنید. اما بعضی می‌گویند می‌توانید به طور مکرر به لبه پیشخوان ضربه بزنید (در حالی که شیشه را می‌چرخانید تا در به طور مساوی ضربه بخورد). این کار نیاز به ظرافت دارد، اما اگر در شیشه خیلی محکم است می‌شود به این راه هم فکر کرد. فقط مواظب باشید محکم ضربه نزنید که شیشه بشکند و زحمتتان هدر برود. 

در را با چاقو یا قاشق آزاد کنید 

اگر قبلاً روش ضربه زدن را امتحان کرده‌اید و بی‌تأثیر است، وقت آن است که چند وسیله دیگر را امتحان کنید. چاقو، قاشق، دربازکن بطری یا پیچ‌گوشتی سر صاف را زیر لبه در قرار دهید و آن را به آرامی به اطراف حرکت دهید و از آن به عنوان یک اهرم برای جدا کردن در از شیشه استفاده کنید. وقتی آزاد شد می‌توانید به راحتی در را بچرخانید. 

در شیشه را گرم کنید

گرما باعث گشاد شدن در می‌شود و آن را شل می‌کند. قرار دادن در زیر جریان ثابت آب داغ یا وارونه کردن آن در یک کاسه آب داغ (نه در حال جوش) برای 30 تا 60 ثانیه می‌تواند باعث باز شدن در شیشه شود. همچنین می‌توانید آن را با سشوار گرم کنید، اما هنگام باز کردن در فلزی حرارت‌دیده مواظب باشید نسوزید. قبل از باز کردن از دستکش یا حوله دستی استفاده کنید تا دستتان نسوزد. این روش همچنین باعث ذوب شدن مواد چسبنده می‌شود که ممکن است شیشه از قبل باز شده را ببندد. 

یک دسته نوار چسب درست کنید 

اگر هیچ‌کدام از این کارها جواب نمی‌دهد، وقت آن شده که غرور خود را زیر پا بگذارید و از شخص دیگری بخواهید که وارد عمل شود. اما نه، هنوز یک راه دیگر باقی مانده. می‌توانید یک دسته نوار بسازید. برای این کار که غیرمعمول است، یک تکه نوار چسب به طول حدود 20 سانتی‌متر را پاره کنید و چند سانت از آن را در بالای در بچسبانید و مقداری از نوار چسب را زیر در شیشه قرار دهید. نوار باقی مانده را از وسط تا کنید تا یک دسته ایجاد شود. شیشه را بچرخانید تا دسته با نوار روی در زاویه 90 درجه قرار بگیرد. شیشه را با دست غیرغالب خود ثابت نگه دارید، دسته را با دست غالب خود بکشید. کمی پیچیده است ولی بهتر از آن است که به شخص دیگری بگویید در شیشه را باز کند.  

با انجام این روش‌ها می‌توانید در شیشه را باز کنید و مربا یا ترشی‌های درون ظرف را نوش جان کنید و از اینکه تلاش کرده‌اید روی پای خود بایستید به خودتان افتخار کنید.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه