ارسال به دیگران پرینت

زبان ایتالیایی

نکات جالب در مورد زبان ایتالیایی که نمی دانستید

نکات جالب در مورد زبان ایتالیایی که نمی دانستید

نکات جالب در مورد زبان ایتالیایی که نمی دانستید

نکات جالب در مورد زبان ایتالیایی که نمی دانستید

یادگیری زبان زیبا و آهنگین ایتالیایی مورد توجه افراد بسیاری است. این زبان یکی از زبان های پرطرفدار برای افراد در دنیا می باشد. تاریخچه و اهمیت کشور ایتالیا در طول تاریخ افراد زیادی را به این کشور و در نتیجه یادگیری این زبان جلب کرده است.

در این خصوص می خواهیم کمی به بررسی این زبان و ویژگی های متنوع زبان ایتالیایی بپردازیم و بیشتر با این زبان که از منظر بسیاری از افراد زیباترین زبان دنیا می باشد آشنا شویم.

 

ایتالیایی یک زبان رومی است که از لاتین گرفته شده است

ایتالیایی به آرامی از لاتین به گویش های بسیاری تبدیل شد. در پایان قرون وسطی، گویش توسکانی به دلیل موقعیت مرکزی فلورانس و اقتصاد پررونق آن، محبوب‌ ترین نسخه ایتالیایی شد. دانته، پترارکا و بوکاچیو که آثار ماندگاری در زبان ایتالیایی بر جای گذاشتند، همگی اهل توسکانی بودند. زمانی که شبه جزیره در قرن نوزدهم یکپارچه شد، ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا شد.

 

حدود 85 میلیون ایتالیایی زبان در سراسر جهان وجود دارد

65 میلیون ایتالیایی زبان بومی در اتحادیه اروپا هستند. ایتالیایی عمدتاً در ایتالیا صحبت می شود، اما در سن مارینو، سوئیس و شهر واتیکان نیز زبان رسمی است. به لطف مهاجرت گسترده، ایتالیایی در کشورهای مختلف جهان از جمله در ایالات متحده، استرالیا و مالت نیز زبان اقلیت است.

 

طولانی ترین کلمه ایتالیایی شامل 26 حرف است

طولانی ترین کلمه ایتالیایی precipitevolissimevolmente است و مخفف عبارت «به نحوی شبیه کسی یا چیزی است که بسیار عجولانه عمل می کند». دیگر واژه‌های بلند ایتالیایی عبارتند از particolareggiatissimamente ("به روشی بسیار دقیق") و anticostituzionalissimamente ("به نحوی که به شدت قانون اساسی را نقض می کند").

 

ایتالیایی زبان جهانی موسیقی، به ویژه موسیقی کلاسیک است

تعداد بی‌شماری از واژه‌ های موسیقی از ایتالیایی وام گرفته شده اند. مانند cappella، maestro، ارکستر، کرسندو و سوپرانو. با توجه به ایتالیایی بودن بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان در زمان ظهور نت موسیقی در دوران رنسانس، ایتالیایی زبان استاندارد برای موسیقیدانان و دوستداران موسیقی شد.

 

الفبای ایتالیایی 21 حرف دارد

از لحاظ تاریخی، الفبای استاندارد ایتالیایی تنها 21 حرف دارد، زیرا J، K، W، X و Y در کلمات ایتالیایی استفاده نمی شوند، بلکه فقط در کلمات قرضی خارجی یا کمتر در نوشته های قدیمی استفاده می شوند.

 

ایتالیایی دیگر یکی از رایج ترین زبان ها در آمریکا نیست

ایتالیایی، همراه با بسیاری از گویش‌ ها و زبان ‌های منطقه ‌ای جنوب ایتالیا، زمانی به دلیل مهاجرت گسترده‌ ای که در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، به طور گسترده در ایالات متحده صحبت می ‌شد.

با این حال، به دلیل عوامل متعددی از جمله کاهش مهاجرت، جذب در جامعه آمریکایی و عدم انتقال زبان به نسل ها، تعداد ایتالیایی زبانان در ایالات متحده از نزدیک به 1 میلیون نفر در سال 2001 به تنها نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. امروزه این اعداد مطمئناً حتی کمتر هستند.

 

کلمه America "آمریکا" از ایتالیایی گرفته شده است

«آمریکا» از نام آمریگو وسپوچی Amerigo Vespucci نامگذاری شده است. این کاشف ایتالیایی قرن پانزدهمی، اولین اروپایی بود که تشخیص داد آمریکای شمالی و جنوبی قاره ‌های جداگانه ‌ای هستند و بخشی از آسیا نیستند.

 

ایتالیایی یکی از پرمطالعه ترین زبان های خارجی در جهان است

بر اساس یک مطالعه در سال 2019 که توسط Ethnologue منتشر شد، ایتالیایی از پنجمین زبان پرمطالعه در جهان به چهارمین زبان رسید که قبل از آن فقط انگلیسی، اسپانیایی و چینی بود. در طول سال تحصیلی 2016-2017، تعداد 2,145,093 دانش آموز در 115 کشور جهان بودند که به مطالعه زبان ایتالیایی می پرداختند.

 

ایتالیایی بر اساس گویش فلورانسی فلورانس است

فیورنتینو (فلورانسی)، گویش فلورانسی، اساس زبان ایتالیایی بود. این تا حد زیادی به لطف آثار نویسنده توسکانی دانته آلیگری بود که اشعار او که در مجموع به عنوان La Divina Commedia (کمدی الهی) شناخته می‌شوند، در سرتاسر سرزمین توسط تحصیل کرده‌ های ایتالیایی خوانده می‌شد.

 

ایتالیایی به عنوان "زبان عشق" در نظر گرفته می شود

در نظرسنجی فیس بوک که توسط CNN در سال 2014 برگزار شد، ایتالیایی عنوان زبانی با جذاب ترین لهجه را به خود اختصاص داد. اما چرا بسیاری ایتالیایی را به اصطلاح "زبان عشق" می دانند؟ به گفته دکتر پتی آدانک، دانشیار علوم گفتار، شنوایی و آوایی در دانشگاه کالج لندن، ماهیت آهنگین زبان یا به طور خاص تر، تعداد کلماتی که به یک مصوت ختم می شوند و فقدان خوشه های همخوان را می توان برای حسی بودنش مسئول دانست.

 

آموزش زبان ایتالیایی در موسسه زبان دهخدا

زبان ایتالیایی همانطور که بیان شد یکی از زیباترین زبان های زنده دنیا می باشد که افراد بسیاری به یادگیری این زبان می پردازند. براساس نیاز زبان آموزان برای کلاس آموزش زبان ایتالیایی موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های مختلف برای سطوح و سنین گوناگون کلاس های حضوری و آنلاین زبان ایتالیایی را زیر نظر اساتید مجرب و نیتیو لایک برگزار می کند.

کلاس های حضوری در محل موسسه و همچنین به صورت اعزام استاد در محل کار یا زندگی زبان آموز خواهد بود و کلاس های آنلاین در پلتفرم اختصاصی موسسه با بهترین کیفیت و امکانات لازم با پشتیبانی فنی در طول مدت زمان برگزاری کلاس برگزار می شوند.

این کلاس ها به صورت گروهی و خصوصی به شکل های ترمیک، فشرده، نیمه فشرده و فوق فشرده براساس شرایط شما برگزار می شوند. شما می توانید بعد از تعیین سطح و دریافت مشاوره رایگان، در کلاس زبان ایتالیایی ثبت نام کرده و شروع به یادگیری این زبان نمایید. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه