ارسال به دیگران پرینت

کارتن های صادراتی؛ چگونه پای ارز را به کشور باز میکند؟

کارتن های صادراتی از جمله مهم ترین بسته بندی ها در صنعت کارتن سازی به شمار آمده و تولید کنندگانی که قصد به دست آوردن بخش زیادی از سود بازار های خارجی را دارند، لازم است که در تهیه آنها نهایت دقت خود را به کار ببرند.

کارتن های صادراتی؛ چگونه پای ارز را به کشور باز میکند؟

کارتن های صادراتی از جمله مهم ترین بسته بندی ها در صنعت کارتن سازی به شمار آمده و تولید کنندگانی که قصد به دست آوردن بخش زیادی از سود بازار های خارجی را دارند، لازم است که در تهیه آنها نهایت دقت خود را به کار ببرند.

 تولید کنندگان باید در نظر داشته باشند که هر چه برای پک های خود هزینه کنند و آنها را لوکس، شکیل و مطابق با فرهنگ و سلیقه مردم کشور هدف عرضه کنند، زمینه را برای برجسته شدن برند خود فراهم کرده و همین مسئله کافیست تا آنها را به سود کلان برساند.

در کنار زیبایی ظاهری بسته بندی ها، جعبه ها باید دارای استحکام و دوام بالایی باشند تا حین جابه جایی و تا رسیدن به مقصد آسیب ندیده و کاملا سالم به دست مشتری برسد تا آنها را مشتاق به خرید دوباره کند.

در این مقاله قصد داریم به المان هایی بپردازیم که رعایت و اعمال آنها بر جعبه های بسته بندی، پتانسیل بی شماری را در جلب نظر مخاطبان خواهد داشت. برای دانستن این موارد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

AA-1-2

  1. طرح و رنگ روی جعبه بسته بندی

طراحی روی بسته بندی، از اولین عواملی است که در وهله اول به چشم آمده و تاثیر زیادی را بر ترغیب مشتری به خرید خواهد داشت مخصوصا در پک های صادراتی. چرا که طرح، توجه سفارش دهنده را به خود جلب کرده و این امر تاثیر زیادی در فروش کارتن خواهد داشت در نتیجه، این مرحله باید کاملا خلاقانه صورت بگیرد.  

توجه داشته باشید که طرح و رنگ بسته بندی خود را مطابق با نوع محصولی که قرار است درون جعبه قرار بگیرد، انتخاب کنید. به طور مثال، اگر قرار است میوه در کارتن باشد، باید از رنگ هایی که مرتبط با میوه هاست استفاده کنید. به طور مثال، کارتن صادراتی فلفل دلمه ای باید قالبا به رنگ های سبز، زرد، قرمز و نارنجی باشد. 

AA-1-3

2. جنس و کیفیت کارتن 

همان طور که میدانید، کارتن های صادراتی به سراسر نقاط کشور ارسال می شوند پس شرکت های کارتن سازی باید در تولید با کیفیت آنها کوشا باشند تا حین حمل و نقل، بتواند به  خوبی از محصول حفاظت کرده و آن را صحیح و سالم به دست خریدار برسانند. لازم به ذکر است که کارتن های صادراتی همیشه از نظر کیفیت، حرف اول را می زنند.

هم چنین، از آن جایی که محصولات  صادراتی باید زمان زیاد و طولانی را دراین کارتن ها بمانند و احنمال فاسد شدنشان به خصوص در مواد غذایی  بسیار زیاد است، در نتیجه از قابلیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

از طرفی دیگر، از آنجایی که  کشور ما  دارای چهار فصل و اقلیم گوناگون است، در فرآیند کشت و برداشت محصول نیز بسیار فعالیت دارد و بخش اعظمی از این محصولات به کشور های دیگر، صادر می شود. در حین صادرات نیز ممکن است به کارتن آسیب وارد شود در نتیجه، وارد شدن ضربه به کارتن، سبب فاسد شدن این دسته از محصولات می شود.  

3. چاپ بسته بندی

یکی از پارامتر هایی که میتواند بسیار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، چاپ بسته بندی میباشد. زیبایی و کیفیت کار چاپی، تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه حالتی کاربردی داشته که منجر به انتقال اطلاعات نوشتاری و بصری روی پک به مخاطب میشود. به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید کالاها دارد و هم چنین به بخاطر آن که هزینه های تولید محصول از جانب مشتری میباشد، بنابراین، توجه به سلایق بصری و خواسته های او از ظاهر بسته بندی بسیار حائز اهمیت است.

از اثرات مهم چاپ در بسته بندی های صادراتی می توان به ماندگاری بیشتر در ذهن، اعتبار شرکت سازنده و برند و معروف شدن آن اشاره کرد. در صنعت چاپ و بسته بندی، انواع مختلفی از چاپ کاربرد دارد که بیشترین و پر استفاده ترین آنها چاپ افست و فلکسو می باشد که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

  • افست

 از رایج ترین و پر کاربردترین چاپ در جعبه های لمینتی و مقوایی به خصوص به شمار می آید که ابتدا چاپ بر روی لایه نازک مقوا مانندی اعمال می شود، سپس توسط دستگاهی مخصوص بر روی شیت کارتن چسبانده می شود که انتهای این مراحل را لمینت شدن کارتن می گویند. این چاپ هیچ گونه محدودیتی در رنگ نداشته در نتیجه هر طرح و رنگی که مد نظرتان باشد را می توانید بر روی آن اعمال کنید.  

  • فلکسو

این نوع چاپ به طور مستقیم بر روی کارتن انجام می پذیرد که امکان آن در افست وجود ندارد؛ کارتن های قهوه ای رنگ از این نوع هستند. این چاپ نسبت به افست تنوع رنگی کمتری دارد.

نکته:

برای پر فروش شدن و برجسته سازی برند خود در کشور مقصد، بهتر است از جعبه های لمینتی که تنوع رنگی و طرح های جذاب تری نسبت به نوع فلکسویی دارند، بهره ببرید.

AA-1-4

4.  خدمات پس از چاپی جعبه

در صنایع ساخت جعبه های مقوایی و کارتنی لمینت شده، خدمات پس از چاپ یا پوشش چاپ اهمیت ویژه ای را به علت جنبه تبلیغاتی بودن و نماد شرکت سازنده به خود اختصاص داده است. همانطور که میدانید، جعبه بدون چاپ تنها نقش یک محافظ را برای محصول ایفا میکند و نمیتواند معرف بر محصول باشد.

مرتبط بخوانید: انواع خدمات پس از چاپ بسته بندی از زبان کارتن ساز

بنابراین، اگر هر تولید کننده یا فروشنده ای بخواهد محصولش در بازار شناخته شده و پر فروش شود، باید روی بسته بندی اش چاپ صورت بگیرد. در کنار چاپ، خدمات دیگری را میتواند انجام دهد که به آن خدمات پس از چاپ یا پوشش چاپی میگویند. برخی از خدمات پس از چاپی عبارت اند از طلاکوب، نقره کوب، سلفون، یووی و ام باس.

AA-1-5

یک بسته بندی  صادراتی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • شناسایی بازار هدف به آسانی
  • قابلیت ترغیب و جذب خریداران خارجی
  • حمل و نقل آسان
  • کیفیت مطلوب چاپ بسته بندی
  • ابعاد مناسب با محصول
  • داشتن اطلاعاتی مبنی بر معرفی کالا

مرتبط بخوانید: کارتن لمینتی چه ویژگی هایی دارد؟ و مزایای آن چیست؟

کلام پایانی  

 صادرات محصول از راه های تامین معاش و در آمد در سراسر جهان است و برای این کار ، نیازمند یک سری از المان ها و موارد می باشد که در این مقاله به هر یک از آنها اشاره کردیم. این نکته را به خاطر بسپارید که هر چه برای پک های خود هزنیه کنید، نه تنها ضرر نخواهید کرد بلکه به سود زیادی نیز دست خواهید یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از شرکت های چاپ و بسته بندی همچون کارتن سازی آوین پک، شرکت زرین کارتن، گروه تولیدی کارتن پک و از این قبیل تولید کنندگان  مطرح کارتن استفاده نمایید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه