ارسال به دیگران پرینت

سازمان بهداشت جهانی تایید کرد

شیوع بیماری خطرناک ماربورگ تایید شد+ جزییات

کشور آفریقایی «غنا» اولین موارد ابتلا به ویروس خطرناک «ماربورگ» را گزارش کرده بود و حالا سازمان بهداشت جهانی با بررسی‌های انجام شده تایید کرده که دو نفری که اخیرا در منظقه آشانتی در جنوب این کشور فوت کرده‌اند در اثر ابتلا به ماربورگ جان خود را دست داده‌اند. گفتنی است این دو نفر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.

 شیوع بیماری خطرناک ماربورگ تایید شد+ جزییات

کشور آفریقایی « غنا » اولین موارد ابتلا به ویروس خطرناک « ماربورگ » را گزارش کرده بود و حالا سازمان بهداشت جهانی با بررسی‌های انجام شده تایید کرده که دو نفری که اخیرا در منظقه آشانتی در جنوب این کشور فوت کرده‌اند در اثر ابتلا به ماربورگ جان خود را دست داده‌اند. گفتنی است این دو نفر هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.

این بیماری به شدت مسری است و در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد. مقام‌های بهداشتی غنا تاکنون  98 نفر  را که با این دو بیمار در ارتباط بوده‌اند قرنطینه کرده‌‌اند.

بیماری ماربورگ، توسط  خفاش  میوه‌خوار و از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن افراد و سطوح آلوده به انسان‌ها منتقل می‌شود. از این بیماری کشنده، به عنوان یک  بیماری  تب خونریزی‌دهنده در خانواده ابولا یاد شده است.

اولین مرگ در اثر ابتلا به این ویروس سال گذشته ثبت شده بود و حالا گفته می‌شود که در اوایل ماه جاری دو مورد ابتلا به آن نیز تایید شده است.

ماربورگ

فوت دو بیمار بر اثر ویروس ماربورگ

طبق گزارش‌های موجود، در منطقه جنوبی «آشانتی» کشور غنا دو بیمار مبتلا به این ویروس تشخیص داده شده‌اند و همچنین هر دو آن‌ها که هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند، فوت کرده‌اند. با این حال، این دو بیمار برای انجام بررسی‌های بیشتر و کامل به موسسه پاستور در داکار، پایتخت کشور سنگال فرستاده شده‌اند.

مورد اول یک مرد 26 ساله بود که در تاریخ 26 ژوئن به بیمارستان مراجعه کرد و یک روز بعد و در 27 ژوئن درگذشت. مورد دوم نیز یک مرد 51 ساله بود که در 28 ژوئن به بیمارستان مراجعه و در همان روز فوت کرد. سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که هر دو بیمار برای درمان خود، به یک بیمارستان مراجعه کرده بودند.

دکتر Matshidiso Moeti مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت آفریقا گفت:

«مقامات بهداشتی به‌سرعت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و آمادگی برای یک شیوع احتمالی را آغاز کرده‌اند. این خوب است، زیرا بدون اقدام فوری و قاطعانه، ماربورگ می‌تواند به‌راحتی از کنترل خارج شود. WHO از مقامات بهداشتی این منطقه حمایت می‌کند و اکنون که شیوع بیماری اعلام شده، ما منابع بیشتری را برای مقابله با آن اختصاص می‌دهیم.»

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد که بیش از 90 مخاطب از جمله کارکنان بهداشتی و اعضای جامعه شناسایی شده‌اند و تحت نظارت هستند.

بیماری ماربورگ به‌طور بالقوه بسیار مضر و کشنده است. میزان مرگ‌و‌میر در اثر این ویروس طی شیوع‌های گذشته آن، از 24 درصد تا 88 درصد متغیر بوده است. ‌در‌ نهایت، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این بیماری قبلا در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی و اوگاندا ظاهر شده است.

منبع : دیجیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه