ارسال به دیگران پرینت

داماد ۱۲ ساله

داماد 12 ساله کرمانی پدر شد! | عروس 17 ساله و داماد 12 ساله صاحب فرزند شدند + عکس های عجیب

کوچکترین داماد کرمانی در سن 13 سالگی پدر هم شد .

داماد 12 ساله کرمانی پدر شد! | عروس 17 ساله و داماد 12 ساله صاحب فرزند شدند + عکس های عجیب

بهزاد کارگر است و به دلیل سن و سال کم و جثه کوچکش به سختی کار پیدا می کند و بسیاری از روزها بی کار است. او و زینب مانند بسیاری دیگر از کسانی که در سنین کم ازدواج می کنند مشکلات بسیاری برای ادامه زندگی دارند. بهزاد 12 سالش بود که با دختر عموی 17 ساله اش زینب ازدواج کرد و آنها صاحب یک فرزند پسر شده اند و حالا بهزاد در 13 سالگی جوان ترین پدر ایران است.

کوچکترین پدر کرمانی (1)

مادر بهزاد وقتی که او دو ساله بود برای همیشه بهزاد را نزد پدرش رها می کند و بهزاد در کنار مادر ناتنی و برادر و خواهرهای ناتنی بزرگ می شود. بهزاد هیچ وقت به مدرسه نرفته و سوادی ندارد و در کودکی سختی های زیادی کشیده است.

کوچکترین پدر کرمانی (3)

فقر و فراق مادر و بلوغ زودرس او و نبود پدر زینب در کنار مشکلات خانوادگی باعث می شود که بهزاد و زینب در سنین کودکی با هم ازدواج کنند. بهزاد و همسر و فرزندش اکنون در کنار خانواده زینب در یک پارکینگ در محله ای  فقیرنشین  در اطراف کرمان زندگی می کنند.

کوچکترین پدر کرمانی (4)

آنها به لحاظ شرایط و امکانات زندگی اوضاع بسیار بدی دارند منطقه‌ای که آنها در آن زندگی می کنند بسیار سرد است و آن ها حتی یک بخاری هم برای گرم کردن خود ندارند. خواهر و برادر زینب هم به دلیل فقر به مدرسه نمی روند.

کوچکترین پدر کرمانی (5)

عجیب اما واقعی!

 ازدواج عروس و دامادهای کم سن و سال در جهان روز به روز در حال افزایش است؛ پدیده ای عجیب اما واقعی که تاسف بار است.

متاسفانه در برخی کشورها و جوامع  کودک همسری  یا  ازدواج کودکان  رواج بسیاری دارد. در برخی از این جوامع دختران کم سن و سال با مردان دارای سن مناسب، ازدواج می کنند اما معضل تاسف بار و بزرگی که بتازگی به جرگه اتفاقات عجیب دنیای پیرامونمان پیوسته است ازدواج کودکان خردسال با یکدیگر است که در برخی کشورها بیشتر دیده می شود. ازدواج کودکان یکی از اشکال ازدواج اجباری بوده و مصداق نقض حقوق بشر و نمونه ای از خشونت جنسی است. در ادامه این بخش ماجرای ازدواج عروس و دامادهای کم سن و سالی را خواهید خواند که موجب شگفتی شما می شوند.

ازدواج عروس 5 ساله با داماد 9 ساله هندی

در هندوستان رسم و رسوم عجیبی وجود دارد. یکی از رسومی که در برخی از شهرهای هندوستان مرسوم است، ازدواج کودکان با یکدیگر است.

جالب است بدانید، والدین هندی به دلیل آنکه اقوامشان به خانه آنها نمی آمدند، دختر خود را در 5 سالگی به  ازدواج  با داماد 9 ساله در آوردند اما خوشبختانه زمان اجرای مراسم اقدام سریع نیروهای پلیس و اعضای حمایت از کودکان منجر به توقف این مراسم شد.

والدین کودک 5 ساله اظهار داشتند که در هند بر اساس یک رسم بعد از فوت یکی از اعضای خانواده، اقوام به خانه فرد فوت شده نمی آیند، تا زمانی که مراسم و جشنی مثل جشن ازدواج در آن خانه برگزار شود. آنها به پلیس گفتند:به تازگی یکی از اعضای خانواده فوت شده و ما هم برای اجرای این رسم و برای آنکه اقوام دوباره به منزل ما بیایند تصمیم گرفتیم جشن ازدواجی برای دخترمان برگزار کنیم.

ازدواج دختر و پسر کم سن و سال در مصر

در کشورهای عربی نیز ازدواج های کودکان کم سن و سال رواج دارد. به ازدواج کودکان در زبان عربی (زواج القاصرات) گفته می شود. ازدواج قاصر به هر گونه ازدواج کودکان پایین تر از سن بلوغ می گویند. پدیده ازدواج کودکان در کشورهایی از جمله چاد، مالی، بنگلادش، گینه و مصر همچنان استمرار دارد.

یکی از ازدواج هایی که در شبکه های مجازی و رسانه های مصری سر و صدای زیادی به پا کرد، ازدواج دختر 8 ساله به نام نبیله با پسرعموی 9 ساله اش بود. از این ازدواج تصاویری منتشر شده که دختر کوچکی را با آرایش و لباس عروس نشان می دهد.

یکی دیگر از ازدواج های کودکان در مصر، ازدواج فارس سعید عبدالعزیز 12 ساله و نانسی 10 ساله بود. این دو کودک مصری در مراسمی پر جمعیت و پر زرق و برق به ازدواج یکدیگر درآمدند.

فعالان حقوقی در مصر علت رشد چشمگیر ازدواج کودکان و کودک همسری را در این کشور را فقر و اوضاع اقتصادی نابسامان، قوانین و فرهنگ حاکم در جوامع و... می دانند. بسیاری از خانواده های فقیر در مصر دختران کم سن و سال خود را به ازدواج متمولین و ثروتمندان در می آورند.

در این باره دختر 14 ساله مصری نهی احمد می گوید:روزی پدرم به من گفت که می خواهیم به دیدار یکی از بستگان خود برویم و از من خواست لباس تمیز و زیبا بپوشم و آراسته باشم. ما برای اولین بار سوار تاکسی شدیم و به یک ساختمان بلند و فوق العاده زیبا در قاهره رسیدیم و به داخل خانه ای پر از اسباب و وسایل گرانبها و فرش های فاخر رفتیم. آنجا فهمیدم پدرم قصد دارد در ازای دریافت مقداری پول من را به ازدواج یک مرد پنجاه ساله درآورد.

سخن آخر

در گوشه و کنار دنیا ازدواج زودهنگام یا کودک همسری دیده می شود که علل گوناگونی مانند فقر و تهیدستی، باورها و رسوم مختلف، عقاید نادرست و... دارد. به لطف فضای مجازی تصاویر بسیاری از این ازدواج ها منتشر شده و واکنش مردم و کاربران را در پی دارد و گاهی این واکنش ها سبب کنسل شدن ازدواج کودکان می شوند.

بسته شدن موقتی گیت های خروجی‌ برای جلوگیری از ازدحام جمعیت :

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ماجرا مال چند سال پیش است.

      • ناشناس ارسالی در

        سلام.
        چرا هرحرفی میشه به حضرت فاطمه ویا پیامبر ربط میدید.b>

      • حسین یوسفی ارسالی در

        ان‌شاالله زندگی خوب داشته باشه خدا کنه مشکلات این دوتا جوون زودتر حل بشن

      • ناشناس ارسالی در

        اگراین ازدواج در بین نوجوانان رسم بشه و از ان الگو بگیرند، جامعه به سرنوشت خطرناکی مبتلا خواهد شد کاش این نوع از اخبار رسانه ای نشود...یا از طرف کار شناسان و کاربران اشکالات آن مورد بررسی قرار گیرد بسیاری از ما دارای فرزندانی در این سن و سال هستیم ۱۲ سال یعنی کلاس ششم...

      • ناشناس ارسالی در

        سلام ، چه کسی صیغه ازدواج را خونده و کجا ثبت شده و... همه باید مورد مواخذه قرار گیرند

      • ناشناس ارسالی در

        لطفااینهمه ژست روشنفکری بخودتون نگیرین میگن شرایط سخت زندگی این پسروبه سن بلوغ زودرس رسانده اظهارات پوچ وبدون تعقل بذاریدکنار.خب خلاف شرع نکرده ازدواج کرده بریدتوخارج ازکشوروخانواده های به اصطلاح متمدن کشورخودمون ببینیدتحقیق کنیدتوهمین سن چه فجایعی بوجودنیاوردن ازتجاوزورابطه نامشروع وتعارض به محارم تابرسدبه بارداری وقتل حالااینکه اینقدرپخته بوده که زیرباریه مسئولیت رفته بصورت منطقی وقانونی

      • ناشناس ارسالی در

        وقتی امکاناتشو ندارن گوه میخورن یه بچه رو هم بد بخت میکنن

      • ناشناس ارسالی در

        سلام.اشتباه والدین که کودک همسری به راه انداختن برای از خودشونو خلاص کن از سرشون باز کنن دونفر بچه که فکر میکنن همچی میدون بدبخت میکنن از اون بدتر بچه دار میشن اونم بدبختراز خودشون نون شب خودشونو ندارن نمیتونن در بیارن یک بچه دیگه میارن .اینو باید قانون اجازه ثبت وعقد کودک همسر یا درسن کم عقدو نده

      • ناشناس ارسالی در

        اگه دوست بودن ، رابطه نا مشروع داشتن هیچ اشکالی هم نداشت و روشنفکری بود ، حالا که حلال و قانونی پیش رفته یه عده بی دین و بی فرهنگ میگن کودک همسری و خشونت جنسیه ، آخه نه اینکه اونهایی که سنشون بالا ست ازدواج میکنن مثل آدم درست رفتار میکنن، این همه طلاق و فساد ماله بزرگترهاست که.
        خدایا کمی تفکر و انصاف.

      • بلوچ ارسالی در

        بیاد بلوچستان خودم میبرم سرکار میکنم اونو،فقط باید دست مامور جماعت نیفته و بتونه بارو سالم به مقصد برسونه

      • ناشناس ارسالی در

        شنیدیم به خاطر نداری و فقر کسی نمیتونه ازدواج کنه برعکسشو نشنیده بودم .شکم خودشونو نمیتونن سیر کنن ی بدبخت هم به جمعشون اضافه کردن. بیچاره اون بچه که حاصل فقر مالی فقرشعوری هست.

      • ناشناس ارسالی در

        به توچ که کی با که ازدواج میکنه ......فضولی همش مفت میرحفیداگه جرات داری نظرمنوانتشارکن

        .........هههههههه

      • مریم ارسالی در

        اینکه از بالای گود برای این دو جوون نظر بدیم بی انصافیه ولی یه زندگی شکل گرفته حتما محبتی هم بینشون هست حلال همدیگه شدن،،باید زیر بال وپرشون را گرفت همراهشون بود تا به امید خدا به جایی برسن

      • النازسلطان محمدی ارسالی در

        سلام دوستان چطوری میشه این ۲نفر رو پیدا کرد وبهشون کمک کرد؟

      • ناشناس ارسالی در

        مشکلات اینا با انشالله ماشالله حل نمیشه به هر حال اینها الان ازدواج کردن و به خاطر شرایط بدی که داشتن در این مسیر قرار گرفتن الان فقط آقایونی که مبلغ ازدواج و فرزند آوری هستند همت کنند و بهشون امکانات رفاهی بدهند مطمئن باشد که هر ۲ سال بچه به دنیا میارن. اینا با نداری بچه دار شدن فکر اگه همه چی جور باشه چی میشه.

      • ناشناس ارسالی در

        آخر زمان شده

      • علی ارسالی در

        احتمالا اینا افغانی هستن از چهره ها مشخصه.بین افغانها طبیعیه. در استان کرمان به هیچ وجه کودک همسری باب نیست

      • Mohamad ارسالی در

        اقا ب شما چه.خب ک ازدواج کردن.اقا راضی خانم راضی.گور بابای قاضی
        شما واسه خودتون زندگی کنید
        نمیخواد واسه ازدواج مردم بیایید نظر بدید
        نکه زندگی خودتون اینقد خوبه ک هرجا باید درمورد زندگی بقیع بحث کنید

      • وولی ارسالی در

        از تخم بیرون اومدن نوداماد شدن ننوازد پیدا کردن خیلی احمقانه بنظر میاد کار هم نداشته باشی طلاق بگیرید

    • احمد علی ارسالی در

      مگه قراره مادر بشه مثل لرستانی برعکس
      کرمانی ها گرمونه زیاد میخورن این زیاد تعجب ندارع جنوبی ها همه خانواده های مستحکم دارن لرزش کم دیده میشه نژاد خودشون رو خراب نمیکنن

      • ناشناس ارسالی در

        جنوبی و غیره نداره ، بحت اینه که این بدبخت بیچاره نون نداره بخوره یه موجود درست کرده بدبخت از خودشون
        پدر فقر فرهنگی بسوزه که هر چی بدبختیه از اون بلند میشه
        چهار صبا دیگه میره دزدی گیر میوفته ، زنه با بچه دربدر خیابون میشن
        خدایا عقل و به همه بده
        عقل نباشه جان در عذابه

      • ناشناس ارسالی در

        چی نوشتی کرمانی ها چی زیاد میخورن.؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      مبارکشون باشه

      • ندا ارسالی در

        چی؟بدبختی یا گرسنگی؟

      • رامین ارسالی در

        فقر فرهنگی اونجاست که جوونها بدون ازدواج نیازشونو رفع کنن و فحشا توی جامعه زیاد میشه دخترها با این ولنگاریشون خودشونو عرضه کنن و پسرها حاضر باشن در عوض ازدواج به انواع مریضی های روحی و جسمی تن بدن، چرا چون ازدواجها همه شده چشم و هم چشمی و مراسم پر از گناه و جهاز پر از نزول از بانکها که چی چشم بقیه بترکه این فقر فرهنگیه که بری چیزهایی که برای زندگی واجب نیست بخری فقط برای چشم بقیه

    • ناشناس ارسالی در

      این‌ازدواج در اساس غیرقانونی است جون پسر نه به سن تکلیف رسیده ونه به سن بلوغ فکری.اینا که توفقر بودن ازدواج کردنشون‌چه صیغه ای بودهاصلا کدوم دفترخونه اینا رو عقد کرده

      • ایرانی ارسالی در

        دقیقا .از زیر بنا غیر قانونی هست .دیگه میشه چه کرد اسلام ناب یعنی این .انوقت بیخیالش بابا بچه دلش خواسته دیگه فکر کردن عروسک بازیه گفتم بیا این عروسک هم برا تو برو بازی کن باهاش کی به کی .اونوقت میخوام همه چیز گل و بلبل باشه بچه اینا بشه یه دکتری .پروفسوری باید گل بگیری در دهن اون کسی که خطبه محرمیت خونده برا اینا ....

      • ناشناس ارسالی در

        از نظر دینی به سن تکلیف نرسیده از نظر روانشناسی به بلوغ جنسی رسیده.شما میگی دو روز دیگه دزدی میکنه بخاطر فقر خب از کجا معلوم ازدواج نمی کرد شاید به ناموس دیگران تجاوز میکرد بخاطر شهوت!

      • جهان ارسالی در

        زندگی خودشون هسته به شما چه‌

      • محسن ارسالی در

        من وقتی ۲۱ ساله بودم عاشق دختری شدم، اونم من رو دوست داشت با هزار زحمت و خجالت به خانوادم گفتم، اونا هم گفتن خجالت بکش تو هنوز بچه ای زن چیه؟؟؟؟!!! خلاصه منم بعد چند وقت بیخیال شدم الان ۴۰ ساله هستم و هنوز مجردم و دیگه امیدی ندارم و هرگز دیگه مورد مناسبی به پستم نخورد و امروز خانوادم میفهمن چه جنایت بزرگی کردن

      • حاتمیان ارسالی در

        ۱۲ ساله رو به چی نیاز

    • ناشناس ارسالی در

      جمع نمی کنی این همه اخبار خاله زنکی رو

      بابا ول کن اینگار خیلی بی کاری یا در مجامع علمی ایران بهت بها نمی دن که خبری از موفقیت های علمی و عمرانی و ...نداری.

      • ناشناس ارسالی در

        حقیقت تلخه، یااینکه ترجیح میدی مثل کبک سرتو زیر برف کنی

      • میم ارسالی در

        کدوم خبر علمی ؟ نخبه ها همه مهاجرت کردن ،،، بجز این اخبار خبر دیگه ای ندارن

    • ،.،. ارسالی در

      این دنیا دیگه بدرد نمیخوره:)

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا جای تاسف 😔😔

    • N ارسالی در

      😐😐

      • احمد ارسالی در

        سلام فرماندههههه

      • ناشناس ارسالی در

        اینا دارن بمب تولید می کنن نه بچه

    • ناشناس ارسالی در

      از انسان دو پا این چیزها عجیب نیست

      • ناشناس ارسالی در

        همش ازقوانین ناقص وعصرحجریه

    • محبوبه دلپسند ارسالی در

      ادم‌رسمو😳😳😳😳 رسومها میشنوه

    • بندری ارسالی در

      چشم حکومت اسلامی روشن

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا آدرسی یا شماره بدید کمک بشه بهشون

      • ناشناس ارسالی در

        ممنون میشم به من هم کمک کنید

    • انسان ارسالی در

      خاک تو سر پدر و مادر این دختر و پسر که کودک همسری میکنن😑😑😑😑⁦🖕🏻⁩

      • ناشناس ارسالی در

        سلام کرمانیا غربتی هستن حالیشون نمیشه. زن شوهردادم زن میدن سرش

      • یه نفر.... ارسالی در

        چه ربطی به غربتی بودن داره؟ چرا ما کرمانی هارو تحقیر می کنید؟ خوبه ما هم به تهرانی ها یه چیزی بگیم؟ 🤬

      • عشق ارسالی در

        دقیقا 😂😂😂😂😂😂

    • ناشناس ارسالی در

      ترو خدا اینقدر چرت و پرت ننویسید

      • ناشناس ارسالی در

        اول یاد بگیر چه جوری صحبت کنی بعد بیا نظر بده
        کاش یادبگیرید در موارد که اطلاعات ندارید نظر ندین

      • ناشناس ارسالی در

        ماشاء الله اکثریت جامعه شناسی خوندین کرمانیا ادمای بافرهنگی هستین کسانی که توهین کردین اول نگاه خودت بکنید

      • منم ارسالی در

        تو گوه میخوری، به تهرانیا چیزی بگی پارت میکنیم عوضی

      • پارسا ارسالی در

        کرمانی ها غربتی هستن؟؟؟
        کرمانی ها سگشون می ارزه به صدتا امثال تو بدبخت بی اصل و نسب.... احتمالا خیلی بی ریشه ای که اینجوری حرف میزنی.... برو دایی گلو ...جرئت داری بیا کرمان اینجوری حرف بزن ببین چجوری پاره میشی....

      • ... ارسالی در

        تو مملکتی که خودمون با خودمون مشکل داریم دیگه چه انتظاری باید داشته باشیم

    • داوود ارسالی در

      انسان کثیفترین و بی رحمترین موجود روی زمین

      • ناشناس ارسالی در

        آفرین.

    • سلطان ارسالی در

      هر بی ربطی را به هم ربط دادین
      مورد اول با اسلام منافات نداره
      چنانکه حضرت فاطمه س 9 سالگی ازدواج کردن
      تمام مشکلات اخلاقی جهان، رعایت نکردن دستورات خدا درباره ازدواج هست

      • ناشناس ارسالی در

        همین افکارعقب مونده وپوسیده امثال شماست که کشور مارو به این روز انداخته

      • ناشناس ارسالی در

        سلطان جان قبول داری که قانون کشور رو وست کم باید قبول داشته باشیم ؟‌ قانون اجازه ازدواج در این سن را نداده است .‌ حتی در این سن اجازه شرکت در انتخابات را هم نداده است چه رسد به انتخاب همسر .

      • ناشناس ارسالی در

        یعنی هنوز بعد ۱۴۰۰ سال نفهمیدی که حضرت زهرا با مردی که هنوز به بلوغ نرسیده ازدواج نکردند؟؟؟
        واینکه ایشون هشتشون گرو نه نبوده و حمایت خاتم پیامبران رو داشتند و همچنبن کسی مثل حضرت علی.
        پس قیاس نکن و هرچیزی رو به چیز دیگر ریط نده.
        سنجیدن بعضی مسائل آدم رو نمی‌کشه که .....لطفا کمی تامل و تفکر

    • یک بدبخت ارسالی در

      اتفاقاً اگر دوست دارن ازدواج کنن چون وقتی بزرگ شد مشکلات اجتماع رو ببینن عمران عروسی کنن ،🧐🤔🤣😂😅

    • ناشناس ارسالی در

      این بنده خداخودش که زندگی درست درمونی نداشته حالابا همسروفرزندچی به سرشون میاد؟؟؟

      • شهره ارسالی در

        خاک‌عالم‌تو‌سرشون

    • ناشناس ارسالی در

      سلام..بنازم حکمت خدا.....وماشالله به این کمرتووووپ

    • برمودا ارسالی در

      عجب وجب بچه ازدواج فقر این دیگه نوبرانه

    • نادرباسلام ارسالی در

      باسلام برای حمایت ازبقای خانواده نبایدشاهدچنین ازدواجهایی درکشورمان باشیم. ودولت بایستی جلوگیری نماید

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا

    • مریم ارسالی در

      خودشون کم بدبخت بودن یه طفل معصومم آوردن تا بدبختش کنن واقعا جای تاسف داره

      • ناشناس ارسالی در

        فقرمالی وفقر فرهنگی کاملا باهم درارتباطند وهرکدام اون یکی رو تولید میکنه

      • باهوز ارسالی در

        👍

    • ناشناس ارسالی در

      خبر‌بهتر‌ندارین‌اینا‌چیه‌

    • ناشناس ارسالی در

      هرچی بگید از موجود دو پا برمیاد خیلی چیزای دیگه خردسال با سن بالا دادن سن بالا هوس بچه میکنه بیاد پیشش حالشو کنه مردم به خاطر پول هرکاری میکنند

    • a:/ ارسالی در

      من موندم با این همه بدبختی ازدواج کردنشون برای چی بود مثلا خیلی چیز مهمی بود؟ یا واجب بود که پسر با این سن که هنوز به بلوغ ذهنی و جسمی نرسیده ازدواج کنه

    • محمد ارسالی در

      اوج بی فرهنگی و عقب ماندگی ماست که یک کودک ۱۲ ساله پدر شود، ذوق مرگ نشید!

    • ت ارسالی در

      کاره درست فقط این یارو ۵۰ سالشه هنوز شخص مورد علاقمو پیدا نکردم یعنی چی همه چی تو جوانی ۵۰ سالگی ازدواج کنی فرداش فوت یه بچه گیجم ویلان میکنی تو جامعه

    • ناشناس ارسالی در

      به دنبال هم هفت پشت نسل اندرنسل فقیروبدبخت پس اندازمیکنن

      • ناشناس ارسالی در

        تو همین فکر ها مشغول باش !!!
        فقط بلدید فاز منفی بدهید!!!!

    • فاطمه مولایی ارسالی در

      خدا را شکر به جایی رسیدیم که باید مثل مردم افغانستان زندگی کنیم.
      تبریک به این دولت.
      تبلیغ فرزند آوری در سن کم وشرایط سخت اقتصادی وبیکاری.
      فرزند آوری به هر قیمتی.؟.؟

    • مریم امیری ارسالی در

      نباید به این افراد بی فکر کمک مالی بشه تابه اشتباه کودک همسری کمک نکنیم ومهر تایید نزنیم

      • ناشناس ارسالی در

        با نظرت موافقم👌👌

    • ناشناس ارسالی در

      دوستم داشت به یک خانواده فقیر که توی یک اتاق زندگی می کردند کمک میکرد ومی خواست براشون خونه بسازه. گفتم این کار رو نکن چون فردا یه زن دیگه می گیره. کمک مالی فایده نداره باید تو بعضی مناطق فرهنگ سازی بشه🤔

    • مهدع ارسالی در

      ازدواج ی امر طبیعی و آغاز زندگی در هر شرایطی است اکثر افراد بزرگ دنیا شعرا دانشمندان فیلسوفان..... از همین فقرا بودن کمتر از خانواده مرفه نابغه پیدا شده انتقادات بی ماخذ نکنید خواهشا

      • ناشناس ارسالی در

        سلام به همه دوستان همگی به تنهایی قضاوت کردین بدون اینکه دلیل محکمی داشته باشین ،حتی بعضی ازدوستان به خودشون جرات دادن تابه مردم کرمان وجنوب اهانت کنن یا یه عده دیگه این رسم و رسومات رو به عربا رسوندن بسی جای تاسف.
        درسته زندگی اون زوج جوان درشرایط سختی شروع شده ولی بازم باهمون شرایط راضی بودن ولی خیلی ازشماها که زندگیتون گل وبلبل هست ولی بازم از زندگیتون راضی نیستین،زمانی میشه تویک جامعه فرهنگ سازی کردکه سرخود قضاوت نکنیم چون ماتویک همچین شرایطی قرار نگرفتیم

    • ایرانی ارسالی در

      دولت که مبلغ کودک همسریه حالا باید حمایت کنه از اینها والا پدر نوجوان یا دزد میشه یا قاچاقچی

    • ناشناس ارسالی در

      اگه بتونه بیاد شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد من میارمش پیش خودم سرکار با بیمه و لباس کار و کفش و صبحانه و نهار شام و جای خواب دستمزد روزانه روزی ۳۰۰

      • امید ارسالی در

        این خطرناکه دوازده سالگی حامله کرده
        بیاری پیش خودت که چی ؟؟؟؟؟!!!

      • ناشناس ارسالی در

        اون‌هم‌وطن‌خوب‌جوابی‌بهت‌داد‌یه‌وقت‌دیدی‌
        ترتیب‌توروهم‌بده

      • ناشناس ارسالی در

        من پیشتم ببرم سرکار

      • ناشناس ارسالی در

        این کجاتواین سن تونست بچه درست کنه .هورمونشوداشته؟

      • ناشناس ارسالی در

        آفرین به مردم کهکیلویه

      • Nazanin ارسالی در

        آفرین به مردم کهکیلویه

    • سید ارسالی در

      شناسنامه دارع کپ افغانیاست

      • عاطی ارسالی در

        ینی چی چپ و راست پای افغانها رو وسط میکشیدخودتون انقدر بی عیب و نقصید !یا نمی بینید

    • بهار ارسالی در

      جای،تاسف‌داره.😔

      • رضا حبیبی ارسالی در

        مرتیکه چکار به افغانیا داری اگه یه افتخار بزرگ میآورد مثلاً یه چیز جدید اختراع میگرد باز هم میگفتی افغانی است

      • ناشناس ارسالی در

        خداوندبه همه انسانهاکمک میکندماهم برای زوج جوان دعامیکنیم که پدرمادرجوان بتونندبچه روخوب بزرگ کنندانشالله خداوندکمکشون کنندکه بچه روبزرگ کنند

    • ناشناس ارسالی در

      کجای کرمان خیلی سرده؟ کرمان که استان گرمسیریه،احتمالا اون موقع زمستون بوده

      • ناشناس ارسالی در

        به زنگی شان برکت

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفاً شماره حسابشون رو بدین تا حد که توان داریم کمک کنیم

      • ناشناس ارسالی در

        اگ پول داری ب ما هم‌کمک‌کن والا واجب تره

      • samira ارسالی در

        اگه می تونی به من کمک کن واقعا محتاجم

      • سمیرا ارسالی در

        اگه واقعا می تونی و در توانت هست به منم کمکم کن

    • سلام فرمانده ارسالی در

      فک نمیکنین پدرش یکی دیگه باشه .... ؟

      • ناشناس ارسالی در

        سلام فرمانده سلام اوستوراخ

    • امید ارسالی در

      من دوازده سالم بود
      یادمه مادرم رو تشک نایلون میکشید
      هیچوقت تشک خوب برام نمیزاشت ابری میزاشت
      یه وقت بارون نیاد
      اونوقت این مردک پدر شده
      من عقب مونده ام‌یا این کرمونیه
      .بچه عارفه ژن برتره؟؟؟
      نمیدونم واالله
      از عارف بپرسیم احیانا کرمان منتقل نشده بوده اون موقع؟!؟!

      • ناشناس ارسالی در

        خوب افراد با هم متفاوت هستن.ممکنه کسی زودتر یا دیرتر به بلوغ برسه.ولی مهم کار این‌ هاست که برای پسر ۱۲ ساله یه دختر اون هم ۵ سال بزرگتر انتخاب کردن.اصلا موضوع بر سر درست بودن یا غلط بودن این کار هست نه این که توان تولید مثل داشته یانه.مهم آگاه کردن این افراد هست.وگرنه یه بچه دوازده ساله چقدر تجربه داره

      • م ی ارسالی در

        تو عقب مانده ای

    • من ارسالی در

      تجاوز، تجاوز، تجاوز، این ازدواج نیست. چون به عقل فکری و سن بلوغ نرسیدن. پس هیچ فرقی با تجاوز نداره. فقط اسمش ازدواجه.

      • ناشناس ارسالی در

        تو دیگه ببند اون دهنت رو !!!!
        مرد بود رفته ازدواج کرد تو چیکاره این مملکتی!!!؟

      • ناشناس ارسالی در

        منم موافقم این کار تجاوزه.

    • مهدی ارسالی در

      یکی نیست به اینها بگه شما نه درس خوندید نه خونه دارید نه پس انداز دارید واسه چی ازدواج کردید 4 روز دیگه اون بچه بزرگ بشه بیاد تو جامعه هم سن و سال‌های خودش رو ببینه که امکانات دارند چه طور میخواین جواب اون بچه رو بدید

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا که اینقدر بی فرهنگی آخه تا کی باید شاهد حماقت هم وطنامون باشیم.

    • رضا ارسالی در

      این خانم هایی که مخالف ازدواج هستند
      بمونن تا تُرشیشون را بگیریم

      • آریایی ارسالی در

        والا بترشن که هیچ بگندن هم از این ازدواج بهتره .طرف خونه نداره که یه حمام و توالت داشته باشه برا نظافت روزمره .اما بالاخره باید چهارتا هم باشن بار مواد و قاچاق رو وارد کنن

      • ناشناس ارسالی در

        کسی مخالف ازدواج نیست این اسمش حماقته، آدم نفهم

      • النا ارسالی در

        🤣🤣🤣🤣

      • م ی ارسالی در

        احسنت

      • ناشناس ارسالی در

        نادان

      • ناشناس ارسالی در

        اول اینکه این گونه ازدواجها یعنی تجاوز میوه نارس خوردنی نیست سم بس هرچیزی موقع داره باید ازدواج به وقتش انجام بگیره نه سن بالا ونه سن کم اصلا ازدواج درسن کم حرام محسوب میشه کدام اشغالی خطبه میخونه که گو بریزم تو دهنش متاسفم برای این جماعت بی فرهنگ وکولی

    • ناشناس ارسالی در

      این آقای داماد و خانواده شون. و حتی عروس و پدرومادر گرامیشون وجه تمایز انسان و حیوان رو اصلا میدونن؟! احتمالا به انسانها فقط به چشم وسیله ای برای تولید مثل نگاه میکنن
      و چقدر فرهنگ و نشریات ما فقیر که همچین خبری رو انتشارم میدن. خجالت داره

    • زهرا نمرودی ارسالی در

      متاسفم واسه همچین آدم هایی چطوری با این سن کم بچه دار شدن .پسره معلومه تو فکر زندگی نبوده آتیش بالا بوده بزنم یه جور میشه فکر نکرده یه بچه طفل معصوم پس میندازی تو این گرانی از کجا میاری سیرش کنی. واقعا این ها دیگه کی بودن انگار ازدواج بازی .یکی نیست بگه شمارو چه به ازدواج برین عروسک بازی تون بکنید به خدا من که شاخ در اوردم،😳😳😳

    • .... ارسالی در

      خوشا به سعادتشون

    • مهشید ارسالی در

      جای تاسف داره. آدم خجالت میکشه اینو بخونه و بفهمه کشورش،کشور با ابهتی مثل ایران به این روز افتاده

      • جواب مهشید ارسالی در

        چی خوندم کشور پر ابهت احتمالا میخواستی بنویسی پر از دزد و اختلاس گر این آقا تونسته به کسی ربطی نداره خودشون میتونن گلیم خودشون بکشون از آب خواهشاً کسی کاسه داغ تر از آش نشه

    • ناشناس ارسالی در

      اگر پدرومادر در فقر هستند بچه نیارن که به زوری درسن کم ازدواج کنند وبد بخت شوند چه کسه به این پدر ومادر اجبار کرده که بچه بیارن وقتی که خودشان نان ندارن بخورن چند تا بچه هم بد بخت کنند؟؟؟

      • محمد سابکیان ارسالی در

        شما راحله بهتیری بلدی

    • سکولار ارسالی در

      مطمئن هستین اینا کرمانی هستن؟
      گویا بیشتر پاکستانی هستن

      • ابوالفضل ارسالی در

        اصلا پاکستانی باشند پاکستانی‌ها هم مردم شریفی هستند و هم افغانی ها نمیدونم وقتی افغانستانی ها میان ایران که ناراحت میشین زمان جنگ جهانی دوم که لهستانی‌ها اومده بودن ایران اجدادت ککشون هم نمیگزید

    • ناشناس ارسالی در

      حالا که ازدواج کردن بسلامتی یه بچه هم که خدا بهشون داده دنبال کارو کاسبی هم که هست این بده یا اونی که از پدر ومادر خیلی هم داره ازدواج هم نمیکنه وهزار جور خرابکاری هم میکنه به قول معرف مفت میخوره وجفت میزنه فقر بد هست ولی فقر معرفتی بدتره

      • ناشناس ارسالی در

        👌
        احسنت

    • هادی ارسالی در

      ایناها که نه شغل و در آمدی دارن نه خونه و امکانات رفاهی دارن بیخود کردن ازدواج کردن که بچه دار شدن.
      آینده بچه از حالا معلومه چه کاره هست.
      مردم خونه و ماشین و شغل دارن جرات نمیکنن ازدواج کنن..اونوقت اینها.......

      • ناشناس ارسالی در

        سلام به مردم گیر ندین اصلا شاید خوده پسر حوص زن گرفتن کرده به ماشما چه اگه کمکش نمیکنن بهش احانت نکنین روزیش خدا میده نه منو تو

    • ا ارسالی در

      بابا چرا چرت میگی تا قبل از ۲۰سالگی اصلأ زن نمی تونه بچه. دار بشه

      • ناشناس ارسالی در

        تو چقدر شوتیییی.زن ها که به طور معمول تا چند سال پیش چهارده سالکی هم ازدواج میکردن و حتی پایین تر بچه دهر میشدن

      • ناشناس ارسالی در

        حالا همه ی اینا به کنار ولی من موندم شما اینو از کجا دراوردین که زن بعد ۲۰سالگی میتونه بچه دار بشه

      • .... ارسالی در

        احتمالا رشته تجربی نبودی وگرنه اینو نمیگفتی.😂😂😆😆

    • ناشناس ارسالی در

      حالم بهم خوردچه زندگیه وحشتناکی متاسفم برای اینطورافرادوای خدا

      • رضا حبیبی ارسالی در

        چرت نگو من دختر 10 ساله رو دیدم حامله شده تو 9 سالگی هم ازدواج کرده بود اما نه توی ایران

    • ناشناس ارسالی در

      اهه چقدفقیرن چندشم شد

      • ناشناس ارسالی در

        میشه بگین کجا دیدین؟؟؟
        آخه خیلی عجیبه

      • ناشناس ارسالی در

        چرا به نظر تون چندشن ؟ مگه تقصیر خودشونه؟ اونا که نمی خواستن تو همچین موقعیتی زندکی کنن

      • ناشناس ارسالی در

        چندش طرز تفکرت هست.
        مطمئن باش یک روز هم به روز همین ها میوفتی
        هیچ کس دلش نخواسته و نمیخواد که اینجوری زندگی کنه،منتها مسئولین از بس خوششون هست اینا را نمی بینند،باورم نمیشه که سال ها ما را با حرف ساده زیستی گول زدند.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اگر بچه رو نمی‌خواد بدش به کسی که بچه نداره

      • احسان ارسالی در

        الان روزیه این بچه رو کی میده

    • ناشناس ارسالی در

      این هم یک بچه بدشانس که توی این خانواده بدنیا آمد پسر بچه ای که خودش احتیاج به سرپرست دارد حالا خودش پدر شده دیگه تکلیف مادر این بچه مشخص است چه سختی‌ها که در انتظارش است خدا به دادش برسد

    • ناشناس ارسالی در

      وای به این خانواده‌های بی فرهنگ دختر بازم بزرگتر پسر بگو 12ساله جای حرف دارد چطور بچه آورده خجالت آور

    • ناشناس ارسالی در

      این اسمش ازدواج نیست هوس بازی است . طرف 35 سالشه میشه پزشکه هنوز میگه موقع ازدواج نیست چطور این پسر آه نداره به ناله سودا کنه زن گرفته .میگن دزدی میشه کی دزدی میکنه همین افراد نه میتونه کار کنه نه پدر مادر سرشه پس دست به دزدی میزنه نباید اینگونه ازدواج ها ثبت بشه اینگونه ازدواجها باعث ننگ است ازروی بی فرهنگیه

      • ناشناس ارسالی در

        نه ۳۵ ساله نه ۱۲ ساله !رای گیری ۱۶ ساله ! سربازی ۱۹ ساله !

    • ل ارسالی در

      حالم از آدمایی که قضاوت میکنن بقیه رو و توهین رو هم چاشنیش میکنن بهم میخوره...
      کاش تو شرایط اونا بودید تا میدیدیم شمای عقل کل فیلسوف جهان اولی چکار میکردید...
      اصلا خودتون چ پخی هستید که دیگرانو اینطور بی ادبانه نقد میکنید... اتفاقا شماها بی فرهنگ و عقب مانده اید... اونام انسانن... مثل نژاد پرستا صحبت میکنید و به بچه طرف تهمت زنازادگی میزنید... یکی باید ژن شما رو بررسی کنه بزرگوار...
      به چیزی ایراد نگیرید که به سرتون میاد از ما گفتن بود....
      جالبه بعضیا علت عقب ماندگی کشورو این قبیل ازدواجا میدونن... واقعا چیزی به نام مغز و شرف دارید؟

      • مشه بارات ارسالی در

        قضاوت چیه ؟
        اون چیزی که خبر نوشته همه مشخصه.
        ناسا از فاصلهء چندین سال نوری عکس و فیلم مخابره میکنه و در جهان سوم یکی چنین غلطی میکنه و مردم بدبختش که تازه سواددخواندن هم دارند سر این اتفاق چندش آور نظر میدهند!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      وای چ دوره زمونه شده

      • ناشناس ارسالی در

        احسنت👏👏

    • م ی ارسالی در

      احسنت که سنت پیامبر رو احیا کردن

    • م ی ارسالی در

      اونی که گفته کرمانی ها غربتی هستن غربتی هفت جد وآبادته
      بیا کرمان ببین بعد حرف مفت بزن
      تو کرمان راهت نمیدن

      • هانا ارسالی در

        سلام چرافکر خودتون درگیر میکنید بابا اینا لولی هستن فالگیرن همسایه من هستن وضع مالیشون از منو شماهم بهتره بزنید گوگل ببینید اینا چندسال پیش ازدواج کرده اینا الان چند تا بچه دارن .نمیدونم خبرجدید ندارین بزارین برامون حداقل تکراری نزارین

    • ناشناس ارسالی در

      خاک توسرخودشون وخونواده هاشون

    • سعید ارسالی در

      چی شد هی نبود دو بسته قرص بخوره دختره شیطون بازی دراوردن زودم بچه دار شدن ازدواجشون بماند

    • ناشناس ارسالی در

      یه کاری که شده دیگه بحث فایده ای نداره به جا این همه حرف زدن کسی که میتونه یه شغل خوب که مناسب این اقا پسره بهش بده با یه جای کوچلو تا زندگی شون رو جلو ببرن و از سختیاشون کم کنید واز دولت خواهش میکنیم این جور بچه ها رو حداقل تا سن ۱۸ سالگی در پرورشگاه نگه دارن که نخوان تو این سن ازدواج کنن که ازدواج که امر مقدسی به یه جهل وشکنجه تبدیل نشه

    • ناشناس ارسالی در

      من نمی‌دونم چراهرچی آدم بدبخت بی پول هست بیشتربچه میارن.خداازسرتون نگذره توکه نون نداری بخوری چرایکی دیگه روبدبخت می‌کنی.الان این بچه تغذیش ازشیرمادره مادری که نداره خودش غذابخوره این بچه بی گناه بزرگ که شدبه خاطره سوتغذیه و....باعث هزارتامشکل میشه.قربون بزرگیت خداچرابه اینابچه میدی.

      • ناشناس ارسالی در

        سلام آدمهای بی پول بیشتر بچه دار نمیشن آدمهای معتقد بیشتر بچه دار میشن کسانی که وطن پرستند و ميدونند در آینده کشور بای د کشور جوانی باشه نه پیر اگه همین دوتا کار خلاف شرع می‌کردند الان با فرهنگ ومتمدن بودند ولی چون ازدواج کردند بی فرهنگند لطفا افکارتون را درست کنید

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا نباید بهشون کمک کرد,یعنی چی؟بچه 12 ساله که دختری رو حامله میکنه و بچه دار میشن گودزیلاست,نمیشه بهش اعتماد کرد,این مدل ازدواج ها از عرب های عقب مونده رواج پیدا کرده و مثل ویروس تو کشورهای اسیایی پر شده,برید بابا جون چرند نگید,فاطمه زهراتون تو سن 9سالگی ازدواج کرده,خوب این خانم چی حالیش بوده؟ی بچه کوچولو کودک همسر شده تو زملن خودش,این افتخار نیست,بدبختیه,از عربهای عقب مونده به کشورهای اسیایی سرایت کرده.

      • نشناس ارسالی در

        فاطمه زهرا بزنه تو کمرت الهی

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا ، آخه یعنی چی که دو تا بچه با هم از دواج می کنن . آخه اینا چی از زندگی می دونن😢

      • محسن ارسالی در

        نمی دونند فاطمه زهرا کی وقت شهید شده از طرفی هم نمی دونند چه وقت بدنیا اومده .
        میگن ۱۰ سال قبل بعثت یا ۱۰ سال بعد از بعثت . یعنی امکان نداره ۱۲ ساله ازدواج کرده باشه .
        پس حضرت معصومه و دختران دیگه ائمه گناه کردند ؟؟ دختران حضرت علی و حسن و حسین همه گناهکار شدن !!

      • ابوالفضل ارسالی در

        الهی حضرت فاطمه زهرا سلام الله تو اون دنیا جوابتو بده البته فکر نکنم به اون دنیا اعتقادی داشته باشی

      • ناشناس ارسالی در

        حرف دهنتو بفهم اول آب بکش دهنتو بعد اسم‌حضرت زهرا رو بیار هر دوره ای برای خودش رسم و رسومی داشته بعدم فرهنگ و تمدن و علم پیامبر خیلی خاص تر و متمدن تر از تو و امثال توی عقب موندس الان تمام غربی ها بعد ۱۴۰۰ سال دارن به اعجاز علمی قرآن و سخنان پیامبر میرسن توی عقب مونده هنوز نفهمیدی

    • ناشناس ارسالی در

      خاک برسرت دولت به جای کمک به عراق سوریه لبنان به اینا کمک کنیدایااینا سهمی از منابع این مملکت ندارن چرا کشوری بااین همه ثروت باید مردمانی فقیر داشته باشه یه بچه 12ساله چه می‌فهمه خدااز باعث و بانی این فقروفلاکت مردم نگذره فردا بچه اینا چی میشه یه بدبخت مثل خودشون

      • اکی ارسالی در

        چقد دلم سوخت

    • ناشناس ارسالی در

      حماقت که شاخ و دم نداره، بچه ای که بچگی نکرده هیچ انتظاری هم از دولت نخواهد داشت واسه همینه که جلوی این حماقت ها رو نمیگیرن

      • رضا ارسالی در

        دلت برا خودت بسوزه بیچاره

    • خدا هست ارسالی در

      خدایا، یعنی میشه یه روز جهالت تو مملکت ما ریشه کن بشه، آخه بچه 12 ساله، به نظرتون عجیب نیست🤔🤔🤔🤔🙄🙄🙄🙄

    • ناشناس ارسالی در

      سلام...بله جای تاسف داره در مملکت مون این چیزهارو شاهد باشیم ..بی فرهنگی بی سوادی بی عدالتی..فقر وخیلیدجیزای دیگه داره بی داد میکنه...ادم توهرشهر توهرشرایطی ک هس میتونه کارکنه خودش روجایی ک بتونه وامکان داشته باشه عوض کنه....اخه ۱۲ ساله اوج بلوغ و صداگلفت کردن و اول سبیل دراوردن بابا بشه.....این نشون دهنده بی سوادی و بی فرهنگی خانواده هارو نشون میده...اونم تواین شرایط ک ازشون توصیف شده...خوب حداقل بیست یا ۱۹ ساله بشن خودش رو جمع و جور کنه ..قلق زندگی و پول دراوردن رو بدونه ...بعد فکر زن وبچه....واقعن من موندم چرا بعضی از مردم ما اینقد بی فرهنگ هستن...چرا بچه خوب شماها که توفقر و بدبختی زندگی میکنیددچرا بچه دارمیشید ویه نسل بدبخت تر ازخودتون رو بجا میزارین.....به هرجهت ارزو میکنم یکی پسرتون ده تا اجی وداداش نشه و خدا بهتون عقل و دانایی بده.دعاکنیم خداکمکتون کنه ک قطعن خودش کمک خواهد کرد اما دعامیکنم ک یکم بخودتون بیان و بفکر خوب زندگی کردن شادبودن در هرشرایط ک هستین باشین

      • ناشناس ارسالی در

        دقیقا

    • ناشناس ارسالی در

      ظلم در حق اون طفلکی ک بدنیا اومده با این شرایط سخت فقر خونه ننه باباش

    • سیلصک ارسالی در

      واقعا این بچه چی فکر کرده

      خاک بر سر تون با این عقاید

      • تینا ارسالی در

        🤣 دقیقا

    • ناشناس ارسالی در


      سلام بزرگواران عیدتون مبارک .عزیزان به جای توهین بهم بهترهرکس نظرشوبگه .درکل گناه نکردن فکر کنم رسم هم دارن زودازدواج کنند .ولی منطقیش آینه که بهتره دراین سن ازدواج صورت نگیرد چون به بلوغ فکری نرسیدن وواقعاکارشون سخته هنوز بچه هستن باید بزرگترها هواشونوداشته باشند.آرزوی خوشبختی دارم براشون موفق باشند

    • مرتضی الهیان فر ارسالی در

      سلام خدمت همه شما دوستان گرامی اگه کمک نمی کنیددردی هم رودل بنده خدا ها نذارید عشق که سن وسال نمی‌شناسد خودتون رو فراموش کردید وقتی عاشق همسر خودشدیدانشالا خدا بخاطر همون بچه روزی شون روبفرسته خدا به موریانه روزی میده بعد به بنداش فقط زوج جوان خدارو فراموش نکنید این حراجیف دیگران شما رو اذیت نکنه خداپشت و پناهتان

      • ناشناس ارسالی در

        عشق چیه ؟ یعنی شما واقعا فکر میکنی عاشق و شیدا بودن.دختره هفده ساله عاشق یه بچه شده؟حالا این که کار اونا خوب یا بد بوده به کنار .توجیه شما دیگه خیلی عجیب غریبه

      • ناشناس ارسالی در

        عشق چیه اخه این بدبختی این اشتبااااه که یک کودک فکر میکن درست کار این بزرگتراین باید درست غلطو بهشون گوش زد کن برادر یا خواهر من.الان ببین با چه مشقتی داره زندگی میکن الان باید جونی کن نه زیر بار مسولیت دوتای دیگه باشه از زندگی کودکیش هیچی نفهمه این حرف شما بگید باقی فکر میکن درست کارشون

    • ناشناس ارسالی در

      عروس بهش هفده سال نمیاد!

    • ناشناس ارسالی در

      قبل ازدواج یک عمر تو فقر بودن، هیچ کسی خبری ازشون نگرفت.. هیچ کس نگفت باعث تاسفه.. هیچ کس به رگ غیرتش برنخورد!!

      حالا که این دو بنده خدا برای رسیدن به خواسته خدادادیشون کنار هم آرامش گرفتن و خدا هم با یه دسته گل خوشگل زندگیشون رو شیرین کرده.. خودشون راضی.. خداهم راضی..

      بجای تشویق و دلگرم کردنشون و کمک بهشون این قدر بی مهری چه معنایی داره؟

    • محمد ارسالی در

      دوباره سرتون روکردیدتوزندگی دیگران ونظردادید.

    • ناشناس ارسالی در

      ظلم کسی می کنه که نیازهای جنسی و روحی و .. اش رااز طریق نامشروع تامین می کند!!!

      • ناشناس ارسالی در

        با این کامنتا تنها کاری که جوونا میتونن بکنن اینه که از طریق نامشروع نیازاشون رو تامین کنند

    • لیلا ارسالی در

      با توجه به اینکه درشرایط بدی از لحاظ رشد جمعیت قرار داریم جهاد نکاح از اوجب واجبات است.از همین لحظه تمام فکر و ذکرمان باید ازدیاد نسل باشد.موفق باشید.

      • ناشناس ارسالی در

        به چه قیمتی ؟ به دنیا بیان که بدبخت بشن؟

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا برای همچین طرز فکری متاسفم.

    • ناشناس ارسالی در

      خاک تو سر اونی که به یک ازدواج سالم و فرزند خوب می گه جهالت..!

      اگر فقیرن ،خب باشن..پس ما چکاره ایم..
      دست به دست بدید تا از فقر در بیان..
      با ایجاد شغل مناسب..

      • Ava ارسالی در

        بحث فقر نیست
        مشکل کودک همسریه، بچه فقط 12 سالشه

    • ناشناس ارسالی در

      فرهنگ خوب اهالی کرمان قابل ستودنه..

      امیدوارم یکم از این همت در جوون های ۳۰ساله هم باشه جوونیشون داره تموم می شه هنوز می ترسن ازدواج کنن..!

      • ناشناس ارسالی در

        یعنی دیدن اینکه دو تا بچه که هنوز نمی دونن چطور باید خرج خودشون رو دربیارن چه برسه به یه نوزاد براتون جالبه و این رو قبول دارین !!

      • م ی ارسالی در

        🙏

    • marta ارسالی در

      واقعا چیزی بوده واسه این پسر به این سن که باعث شه پدرش شه😟

    • احسان ارسالی در

      مگه پسر از پانزده سالگی به بلوغ نمی‌رسه مگه دوازده سال میشه

    • ناشناس ارسالی در

      اینا افغانین خر خودتونین

      • ناشناس ارسالی در

        یعتی شماها خودتون اصلا از اینکارا نمیکنید
        چقد با فرهنگ
        چه باسواد
        خرم تمام وجودتو ادمایی امثال تو نژاد پرستن
        با مغز های پوسیده

    • محمد ارسالی در

      خیلی بده و باید به هر طریقی جلوی این جور کارا رو بگیرن اصلا از همه لحاظ که فکر میکنم بده

    • نادر ارسالی در

      ‌کاش کسی تعهد می‌کرد و شماره حسابی را منطور می‌داشت تا هر کس در حد وسعش کمکی کند و با این پول مایحتاجشان تامین شود

    • وحید ارسالی در

      به ما ربط نداره انقد مشگلات داریم به اینا برسه شب میشه والا

    • فرهاد ارسالی در

      نه خواهر من وقتی جاهلیت باشه فرقی نداره که کشور عقبمونده باشه یا کشوری مثل ایران که تاریخ باشکوهی داشته

    • من ارسالی در

      انقد قضاوت نکنید.این پسر ممکنه اصلا از سر نیاز جنسی تصمیم به ازدواج نگرفته باشه و الان این بچه ک به دنیا اومده ناخواسته باشه.این پدر جوونه شده کارگری هم بکنه خدا کمکش می‌کنه.مگه هرکی نداره حتما جنایتکار و دزد میشه.خدا دستش رو میگیره.اتفاقیه که افتاده.شاید پیش عموش زندگی کرده ،اونا هم دخترش رو بهش دادن که بار مسئولیتی کم کنن.خانواده خییییلی فقیر دیدم که الان بچه هاش سه تاشون دکتر هستن.دنیا هزار تا پستی و بلندی داره .کسی از فردا خودش خبر ندارم.ازدواجشون اشتباه بوده ولی ممکنه شرایطی داشتن که بهترین تصمیمی بوده که میدونستن بگیرن.ان سلاله عاقبت به خیر بشن

    • تینا ارسالی در

      سلام خاک توسر کرمانیا ☹️☹️☹️☹️☹️

      • ناشناس ارسالی در

        خانم تینا که گفتی خاک تو سر کرمانیا
        خاک بر سر بی فرهنگ خودت که تا یه چیزی شنیدی یه مقاله ای خوندی چرت و پرت گفتی
        کرمانیا صد شرف دارن به تویه بی فرهنگ

      • هانا ارسالی در

        خاک توسرخودت باهفت جدوابادت بیشعور لجن

      • مهسا ارسالی در

        بی ادب

    • ناشناس ارسالی در

      سلام کسی هست برای رضای خدایکم کمکم کنه خیلی مریضم پول دوادکترندارم

    • مستانه ارسالی در

      انشالله خوشبخت بشن

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی چندش آوره

    • ناشناس ارسالی در

      دروغه بابا ۱۲ ساله نیست پسره ۱۵ رو دارع مگه بچه ۱۲ ساله به سن بلوغ رسید خیر
      دروغه

    • مهردادسلیمانی ارسالی در

      ازدواجشان اشتباه نباشه بچه دار شدنشون اشتباهه صد در صد . باید چند سالی زندگی میکردن تا بدونن زندگی مشترک یعنی چی

    • ناشناس ارسالی در

      این مال چند سال پیشه کاش الان کسی از شرایطشون خبر داشت میگفت در چه حالن وچی به سرشون اومده اونایی که میگن پدر ومادر دخترتو متن نوشته پدر نداشته یعنی الان این پسر مرد خونه هست با همسرش وخانواده همسرش یه جا زندگی میکنن واینکه در نهایت ما خدا نیستیم خدا هم بزرگه هم مهربونه انشاالله خدا خودش گره از کار همه باز کنه ودر نهایت اینکه کرمانی ها عشقن عشق

    • امیرحسین ارسالی در

      یا ابوالفضل

    • ناشناس ارسالی در

      خودش بیسواده هیچ کس به فکر فقر وبیسوادیش نبوده حالا که کار احمقانه ای کرده وازدواج کرده چقدر طرفدار پیدا کرده ازدواج الکی نیست قبول مسئولیته

    • ناشناس ارسالی در

      فقر فرهنگی.. یارو سی سالشه نمیتونه زنشا حامله کنه این چجور تو دوازده سالگی..... اصلا خوب کردن زنش دادن شاید به تمام زنهای فامیل نظر داشته خواستن از شرش خلاص بشن زنش دادن.. اگه زنش نمیدادن یهو همه را از دم باردار میکرد ادم هیزی بوده به نظرم...

    • ناشناس ارسالی در

      یاد بگیرید نصف شما نیست تشکیل خانواده داده شما کار دارید دستتونم به دهنتون میرسه اسم ازدواج میاد پاهاتون مثل ژله میلرزه حالا بی عرضگی خودتون پای دیگران نزارید این با ماهی ۵۰۰۰۰۰ تومان شاید میتونه زندگیشو بچرخونه

      • ناشناس ارسالی در

        عزیزم تازه از پشت کوه اومدی ؟ الان با یک میلیون نمیشه خرج خورد و خوراک یک ماه رو در آورد ؟ بعد شما میگی این بچه قرار با ۵۰۰ هزار تومن خرج سه نفر رو بده 😶🙄

      • ناشناس ارسالی در

        یه بچه چطور باید مسئولیت زندگی دو نفر دیگه رو هم به عهده بگیره ، 😥

      • Hasti ارسالی در

        والا من مجردم ماهی نزدیک ۱ونیم خرج خودم میشه
        تازه به هیچی هم نمیرسم
        اونوقت این با ۵۰۰تومن میخواد یه زندگی سه نفره رو اداره کنه؟!
        اتفاقا پسرایی که میدونن نمیرسن یه زندگی رو اداره کنن و زن نمیگیرن که یکی دیگه رو بدبخت نکنن عرضه دارن نه اینا!

      • ناشناس ارسالی در

        اره میتونه نون و هوا میخوره با ۵۰۰ تومن.اجاره و هزارو یک حور احتیاجات هم ازغیب میاد.یکم از توهم دربیایید واقعیت ها رو هم ببینید.

    • ناشناس ارسالی در

      فکر کنم پسرهااز ۱۴ و ۱۵ سالگی میتونن برای بچه دار شدن اقدام کنن. و این سن معمولا پسر هنوز به بلوغ نرسیده...مگر اینکه پدیده عجیب و خارج عرفی باشه....

      • عادل ارسالی در

        من خودم ۱۳ بالغ شدم ولی خو نسبتا زود بود یعنی کامل نشده بود ولی اینو قبول نمیکنم که باباشده باشه

      • سلنا ارسالی در

        ۱۴ ساله هم نمیتونه بابا شه

    • ناشناس ارسالی در

      همین هایی که میگن کودک همسری وقتی به سن بلوغ رسیدن خوب باید نیاز شون رو رفع کنن یانه یا برن با کسی دیگه همبستر بشن که عواقب بد تر از این داره چرا هی زر میزنید کودک همسری الان خیلی دخترا هستن که دارن پیر میشن بالای35سال سن دارن ازدواج تو چهل سالگی چه بدرد اون میخوره اون بد بخت دیگه پیر شده درک کنید خودتون خواهر دارید یا نه اگه ازداوج نکنه باید یجوری نیازشو رفع کنه یانه

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا برای یه همچین طرز فکری متاسفم . این بچه ها حق انتخاب دارن ،شاید بزرگ که شدن ببینن باهم تفاهم ندارن ، اون زمان باید چی کار کنن؟ طلاق بگیرن؟ یه عمر با فردی که به هش هیچ علاقه ندارن زنگی کنن؟

      • ناشناس ارسالی در

        یعنی می خواین بگین این همه افرادی که بالای ۲۰ سالگی ازدواج کردن همشون قبلا با یک نفر دیگه همبستر شدن !!!

      • ناشناس ارسالی در

        این دیگه چه دیدگاهیه؟🤦‍♂️

      • یه انسان ارسالی در

        واقعا که

    • ناشناس ارسالی در

      الان بااینذخبر مسخره نیخوای چیو تبلیغ کنی!؟؟؟ میخوای، بچه بازی وعروسک بازی وکودک همسری راتبلیغ کنی!!!! بیش تر این ازدواج ها اجباری وازروی بدبختی این مردمه؟!! این حکومت مردم رامفلس وبیچاره کرد ومردم برای بی پول دست به هرکاری می زنند؟!! که انواع دزدی ها، نمونه این فقر انقلاب است

    • یک بنده خدا ارسالی در

      اتفاقا ازدواج درسن کم خوبه مشکلاتی دارن ولی کم کم باکمک هم حلش میکنندهرچی سن ازدواج میره بالا فسادبیشترمیشه توقعات بالاترمیره همین سن کم بهترینه قدیم اینجوری بوده والا مشکلاتشان ازاین جونای الان خیلی کمتربوده خیال دارن همون اول زندگی تمام امکانات جلودستشون بدون زحمت باشه

    • ناشناس ارسالی در

      چی بگم عزیزان

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا ت سن ۱۲ سالگی نمی تونه کسی حامله بشه

    • . ارسالی در

      پسر ۱۳ ساله خودش یه بچه هست، چطور میتونه پدر یه بچه دیگه باشه ، چه بالایی دارن به سر بچه ها میارن 🥲🤦‍♂️

    • . ارسالی در

      تو کشوری مثل ایران که اینهمه سرمایه طبیعی داره چرا یه بچه ۱۳ ساله باید مجبور باشه به سختی کار کنه و پول دربیاره . تازه باید مسئولیت یه خانواده رو هم به عهده بگیره . جای تاسف داره واقعا😔😢

    • احمد ارسالی در

      آخه بچه ۱۲ساله اسپرمش کجا بوده که بچه دار بشه چرا چرت میگید

    • ناشناس ارسالی در

      حالا دختره سیبیل چرا داره؟میحواد ثابت کنه هیفده سالشه؟

    • ناشناس ارسالی در

      آقا الان سی چهل ساله ها مجردند بعد شما کودک همسری رو تبلیغ می کنید؟

    • Ali ارسالی در

      سلام پسر 15سالگی به سن بلوغ جسمی میرسه اگه قبل از15سالگی ازدواج بکنه بچه دار نمیشه

    • حسن ارسالی در

      بهترین کاررا کردن افرین

    • ناشناس ارسالی در

      فقر فرهنگی همه این اتفاقات از نداشتن ی دولتی که به هاشیه شهرها کمک آموزشی وفرهنگی نمیکنه

    • خودم ارسالی در

      به نظرم ازدواج درسن بالااشتباهه واز اون بدترواشتباه تر ازدواج کودک هست. کودک بایدکودکی کنه نه پدری ، نه مادری ونه همسری... واقعا برای این دوکودک معصوم متاسفم که اینقدر زودهلشون دادندزیر چرخ های سختی ومشکلات ولهشون کردند. الهی مادروپدراین بچه هابرندبه جهنم . آیاواقعاآخرتی وجودداره که والدینشون جوابگوی این بچه های مظلوم بشن

    • خودم ارسالی در

      لطفاسعی نکنیدروی سرهمه اشتباهات کلاه شرعی بذارید.چرا همه چیزوهمه کسو بافاطمه زهرامقایسه میکنید. دخترایرانی ۹سالگی به بلوغ جسمی نمیرسه. چرااصرارداریدبگیدکه ازدواج یه دختر۹ساله درسته چون حضرت فاطمه ۹سالگی ازدواج کرد.مگه همه مردای ماحضرت علی وحضرت محمدن که قرارباسه دخترامون حضرت فاطمه باشن؟؟؟؟لطفامنطقی فکرکنید. شماهایی که این حرفارومیزنیدخودتون حاضریددخترتون رو۹سالگی بفرستیدخونه شوهر؟؟؟؟؟؟؟مگراینکه شمامرده باشیدو زن بابا یا شوهرمادراین بلاروسریه بچه بیاره وگرنه پدرومادرواقعی واقعی و عاقل هیچ وقت این کار رونمیکنن

    • ناشناس ارسالی در

      فقط یکی بگه این پسره تو این سن چطوری تونسته بچه دار بشه ،آخه تو این سن مگه بدن قادر به این کار هست ؟ پس چرا میگن پسر تو سن ۱۵ سالگی به بلوغ میرسه دخترتو ۹ سالگی من که مخم هنگ کرد با این خبر خخخخخخخ

    • علی ارسالی در

      حلال شما آفرین بر شما

    • ناشناس ارسالی در

      بنظرم کاراشتباهی بوده، ولی متاسفانه انجام شده،این بنده خدا ها چیزی ازبچگی نفهمیدن ک الان بخوان پورومادری کنن واسه اون بچه،واقعا خبر تاسف انگیزیه،امیدوارم بالادستی ها ی فکری ب حال وروز مردم بکنن،بخصوص مردمی همانند این دو ک واقعا دیگ ته خط فقرن

    • ناشناس ارسالی در

      بهه

    • ناشناس ارسالی در

      فساد نمی بینید چقدر زیاد شده... دوتا جوون با هم ازداوج کردن. براتون تعجب هست. دو برتون نگاه کنن چه خبره

      • Hasti ارسالی در

        خوبه خودتم میگی دوتا جوون! نه دوتا نونهال🤌🏻
        سن جوانی از ۱۹سالگی به بعد شروع میشه

    • س ارسالی در

      اصلا دوست ندارم کسی رو قضاوت کنم چون جای اون شخص نیستم و چه خوبه به کسی اهانت نکنیم اون مادر ۱۷ سالشه قدیم ۱۲...۱۳...سالگی دختر هارو شوهر دادن نمی خوام چیزی بگم سوء تفاهم بشه خودمو میگم پس سن ۲۵...۳۰ سالگی خوبه ب من میگن ترشیده اگه با دید مثبت نگاه کنیم و حضرت فاطمه که ۹ سالگی ازدواج کردنو الگو قرار بدیم ودرس بگیریم و بایک جهیزیه ساده زندگی رو شروع کنیم همه الان هم سن وسالای من سر زند گیشون بودن بی خیال نباشین

    • س ارسالی در

      چرا حرف اهانت آمیز می‌زنید میگید دختران سال نمی تونن مادر یا همون حامله شن داره میگه مادر ۱۷ سالش هست

    • سمیه ارسالی در

      عزیزم خدا حفظشون کنه واسه هم انشالله خدا کمکشون میکنه خوشبخت باشین همیشه

    • س ارسالی در

      چرا خجالت اوره که بچه دار شدن جوری حرف می‌زنید انگار معذرت می خوام تو خیابان دختر بازی کرده

      • ناشناس ارسالی در

        منظور انقدر سریع نه دیگه

    • س ارسالی در

      خوب اگه حماقت یا هر چیز دیگه دیگه کار از کار گذشته منو شما تن ب اینجور ازدواجها نمی دیم

    • ناشناس ارسالی در

      یکی دیگه کرده و زده توش مگه میشه دوازده ساله اسپرم داشته باشه

      • عال ارسالی در

        درست‌‌حرف‌بزن‌بی‌همه‌جی

    • ناشناس ارسالی در

      روزی هرکس دست خداست شاید اون از من تو در آینده خوشبخت تر بهتر شود خوب ازدواج کرده کار خلاف غیر قانونی که نکرده از شما هم که کمک نخواسته دیگران مواظب خودشان باشند رابطه های تا مشروع نداشته باشند

    • ناشناس ارسالی در

      چرا یکی نمیگه اگه همین قضیه برای دو نوجوانی بصورت نا مشروع پیش میومد که اومده و بچه را توی زباله دان کنار خیابان میذاشتن صداش در نمیومد یعنی توی کرمان یه مرد پیدا نمیشه یه کار سبک به مرد کوچک با غیرت که مسئولیت کارش را پذیرفته بده واقعا متاسفم واسه.........

      • ناشناس ارسالی در

        آ🤮🤮🤮🤮

    • مردم ارسالی در

      داماد احمق و زندگی برباد رفته امکان نداره پسر ۱۱ساله پدر بشه شاید شناسنامه مشکل داره

    • ناهید ارسالی در

      آخه پسر ۱۲ ساله به بلوغ نرسیده چطور پدر شده مگر اینکه سنش بالاتر باشه همش الکیه دارید ترویج ازدواج سن پایین و تولید بچه میکنید بعد دختر پسرا تو خیابون کنار هم راه برن میگیریدشون معلوم نیست چه مرگتونه

    • میلاد ارسالی در

      دوستان سلام
      اولا اینا کسی رو نداشتن که راهنما باشه براشون که همچین اتفاقی براشون افتاده، ولی بجاش من خیلی از خانواده هارو دیدم که پدر دکتر ومادرتحصیل کرده داشته و یه افتضاح بزرگ درست کردن بچه های اون خانواده باید یقه اونا رو گرفت و ازشون توضیح خواست نه این بنده خداها که هیچ کس رو نداشتن واز روی بچگی و فقر و کمبود و اشتباهات دیگه مجبور به به اشتباه دیگه شدن وقتی چیزی رو نمی دانید و قدرت درکش رو ندارید قضاوت نکنید اگه قدرت آبادی رو ندارید ویرانی نکنید

    • رضا ارسالی در

      با سلام . ممنون میشم اگر کسی از این خانواده خبر داره به بنده آدرس بده تا خیریه ما شاید بتونه بهشون کمک کنه . ممنون

      • سمیرا ارسالی در

        اگه میشه منم به اون خیریه معرفی کنین واقعا نیازمندم هر مدرکی بخواین نشون تون میدم

      • نود ارسالی در

        توروخدااگه‌راست‌میگی‌بمنم‌کمک‌کن.من‌باپنج‌تابچه‌توی‌شهرگرم‌‌‌کولرم‌خراب‌شده‌توان‌ندارم‌درستش‌کنم‌که‌بچه‌شیرخوارم‌دارم‌بایدتاصبح‌بایه‌مقوابادش‌بزنم

    • ...... ارسالی در

      واقعا چرا؟
      من هر وقت این موضوع هارو میشنوم ناراحت میشم تو خود فامیل ما چند نفر زود ازدواج کردند و واقعا خیلی بده اونها به جای اینکه الان برای کنکور یا امتحان آماده باشن دارن یک زندگی رو اداره میکنن واقعا وقتی کسی از زود ازدواج کردن حرف میزنه من اعصابم خورد میشه جمع کنین خودتونو بابا.

    • خانم ارسالی در

      جنابی که به کرمانی ها کلمه غربتی رو میده شما حق نداری به مردم شریف کرمان این حرف رو بزنی ازدواج اون دوتا زوج هم به خودشون مربوط حقه اینکه همه مردم کرمان رو زیر سوال ببری و بد وبیرا بگی رو نداری جناب
      نصف آرامش که داری باید مدیون ما کرمانی ها باشی ما خیلی جوون دادیم در راه امنیت این کشور پس حق توهین به این مردم رو نداذی خالا دولت به کرمان نمیرسه جنوب کرمان وضع خوبی نداره از بی کفایتی دولته دوست داریم شما مردم مارا حمایت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      خانواده مقصر هستند

      • Niloo ارسالی در

        اره واقعا

      • ناشناس ارسالی در

        تابا چشای کثیف خودتون ندیدین قضاوت نکن انقدر زر نزنین بعضیا که میگن ما پنجاه سال داشتیم بچه دارنشدیم مشکل از خودتون بوده اونی که از همه چی آگاهه خدای بالا سره ن شماها قاضی فقط خداست

    • ناشناس ارسالی در

      والا اونی که گفت زن تاقبل از۲۰سالگی نمیتونه بچه بیاره وقتی دختراز۹تا ۱۵ سال به بلوغ میرسه یعنی توانایی بچه دارشدنم داره ربطی به سن نداره.واینکه همگی نظراتون محترم اما درمان نمیتونیم باشیم درد نباشیم حالا این زوج چه ازایران چه خارج ازایران اتفاقیه که توبیشترکشورها میفته دلیل نمیشه به هم نوع خودمون بی احترامی کنیم.اگه میتونیم کمک کنیم نمیتونیم نمک نپاشیم به زخم دیگران.

    • ناشناس ارسالی در

      زمانیکه دولت جمهوری اسلامی در بوق کرنا میدمد که ازدواج کنید وحتی ملت را بنام صیغه به فاحشه بازی تشویق میکند نتیجه اش این وانتقال دختران به کشورهای عربی وترکیه ورواج فاحشه گری خواهد شد .ایندو نوجوان هم گوه خوردند بهر دلیلی چنین ازدواج احمقانه ای نموده اند واکندن دولت موظف است زندگیشونرا تامین کند .

      • ز ارسالی در

        بترس از روزی که بچه هات تو این شرایط قرار بگیرند یا بلوغ زود رس داشته باشند و مجبور به ازدواج تو سن کم بشند یا اهل تجاوز و یا مورد تجاوز باشند .
        اگه یه دوست دختر پیدا میکرد و بهش تجاوز میکرد خوب بود بدون که همع دختران این سرزمین ناموس تو هستند چه خواهر چه دختر چه همسایه یا هم وطن
        میدونی چقدر از پسرا و دخترای همسن اینا الان روابط نامشروع دارن.حروم زاده و بدکاره میدونی یعنی چی؟یعنی عمرسعد یا بن مرجانه یعنی داعش یا امام کش یعنی آدم کش یعنی خود شیطان

    • یک ایرانی ارسالی در

      سلام آفرین...لطفا لطفا اسم امام ها را کم بیارین گناه داره

    • یک ایرانی ارسالی در

      اون بالا تیتر زدن پسره کسی رو نداشته پس خودمان اجازه تهمت ندیم چقدر تهمت زدن تو نظرات دوستان

    • ناشناس ارسالی در

      قربانت برم خدایا عیب مارو مخفی می کنی اما ما بنده هات

    • یک ایرانی ارسالی در

      کمکش کنید داره میگه نمی تونم از پس خرج بر بیام

    • ناشناس ارسالی در

      افرین به پدر دختر که دخترشان به خاطر
      فقر نه فروخت مثلا افغانی ها

      بعدش چه ربطه به مردم کرمان ودولت داره

      • یه انسان ارسالی در

        من واقعا متاسف میشم که همچین آدم هایی با مغز های پوسیده میبینم هرچه که بد بود مال ما هر چه خوب بود برای شما؟ شما به عرب ها جاهل میگید بعد کمی به پیشرفت کشورشان دقت نمیکنید در حکومت هخامنشیان زندگی نمیکنید و نژاد پرستی بسیار کار کثیفی است که فقط آدم های بی سواد و بی فرهنگ دچار آن هستند

      • ناشناس ارسالی در

        افرین گل گفت

    • B اسم ارسالی در

      این خبر مال چندسال پیش و این عکس هاهم دقیقاً مال همون موقع است 😑😐

      • ناشناس ارسالی در

        دیگه بدتر اگه الان ۱۲ سالشه اون موقع چند سالش بوده
        چقدر بچن چه عجله ای بوده اینا خیلی فرهنگ ضعیفی دارن و دولت باید خطور کنه این ازدواجها خیلی درست نیست

    • آرش ارسالی در

      واقعان خنده دار و مسخرس که آدم از سن پایین خودشو بندازه تو دردسر اونم با دختر بزرگتر از خودش مگه مجبوره

      • ناشناس ارسالی در

        مطب را نگرفتی کسی اینها را مجبور نکرده شرایط باعث چنین اتفاقی شده

    • ناشناس ارسالی در

      چطور پسر 12ساله عقد رسمی کرده حتی شناسنامش صفحه ی ثبت ازدواج نداره .تازه اگه از مسائل باروری وبلوغ تو این سن چشم پوشی کنیم

    • فاطمه ارسالی در

      فاطمه زهرا هدایتت کنه

    • یکی... ارسالی در

      طولانیه ولی بخونی ارزشش رو داره
      اولااا اینایی که میان پای حضرت فاطمه و چه میدونم اسلام و این داستانا رو میکشن وسط تو رو جون هر کی دوست دارید برید چهار صفحه کتاب بخونید . حضرت فاطمه اگه ۹ سالگی ازدواج کرد تو کتب تاریخ اومده فقط تو سال اول تولدش تو هر ماه چند برابر یه بچه معمولی از نظر جسمی رشد داشته. پس اونو اصلا نمیشه با دختر های ایرانی های اکثرا ریز جسه مقایسه کرد
      دوما اینکه این پسر اگه ازدواج کرده و بچه دار شده درسته به بلوغ جسمی رسیده ولی بلوغ فکری رو .. شک دارم چون همه بلوغ فکری تو درک مسائل جنسی خلاصه نمیشه .مثلا اگر اینا به بلوغ رسیدن بودن می‌دونستن باید از بچه دار شدن تو این شرایط مالی و سنی که دارن جلوگیری کنن .حالا دیر که نشده بود ...
      ولی برام جالبه .. الان خیلی دختر و پسر های زیر ۱۸ سال هستن که با هم رابطه دارن ولی صرفا چون ازدواج نمیکنن کسی کاری بکاریشون نداره مشکل شما فقط همون ۴ خط عربیه ؟؟؟
      اماااا چهارما حق ندارید به مردم کرمان و فرهنگشون توهین کنید همه جای دنیا از این اتفاقات میافته . اینکه اینجوری چاک دهنتون رو باز میکنید و هرچی از دهنتون در میاد به هم وطن هاتون میگید فقط بازتاب شعور و شخصیت و انسانیت خودتونه . بعد میرید چهار خط پایین تر دم از روشن فکری و بلوغ فکری میزنید شما خودتون هنوز نابالغید عزیزان .

    • خان داداش ارسالی در

      سلام
      کاملا اشتباه فکر می‌کنید، چون همه چی نسبیه، شما نباید این 2نفررو با کودکان شهری و لوس خودتون مقایسه کنید، کودکان شما در این سن حتی نمی‌توانند ب تنهایی تا سرخیابان بروند و خرید کنند، اما یه کودک شهرستانی و بخصوص یه کودک پایین شهری هر روز با مشکلات فراوانی سروکله زده، آنها را یک ب یک حل کرده تا زنده بماند،چیزی ک کودکان شما در 30سالگی هم نمی‌تواند انجام دهد، او هر روز با کلی آدم مختلف سروکله می‌زند و با همه آنها تعامل دارد، او ( یا بهتر بگویم، ما) EQ بسیار بالاتری داریم گرچه ب لطف پول، ثروت و پارتی شما، فرزندانتان حفظیات و شاید IQ بهتری داشته باشد، چیزی ک در زندگی عادی هرگز بدردش نمیخورد
      ما تفریح و سرگرمی نداریم، تفریح ما کار است و هیجان ما کشف یک راه حل جدید (ترجیحا برای درآمد بیشتر) کودک شما اگر گم شود در کمتر از چند روز می‌میرد، اما برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند کجا باشیم حتی در یک کشور غریبه
      برای ما بهترین کار این است ک زودتر ازدواج کنیم تا کمتر آلوده گناه و سرگرمیهای کاذب شویم، تا از زندگی عقب نمانیم، اما فرزندان شما می‌توانند دوس دختر خودشان را ب خانه بیاورند
      همه چیز نسبی است
      چیزی ک تو می‌گویی فقط برای خودت درست است
      من برای خودم بهترین تصميم را می‌گیرم

    • ناشناس ارسالی در

      ارزش بحث و گفتگو ندارند این عقب مانده های فکری و شعوری بیچاره اون پس افتاده ها چه عاقبتی خواهند داشت بدتر ا نه نه باباشون.😈😈😈😈😈

    • مژگان ارسالی در

      چطورمیتونیم کمکشان کنیم و مطمعن باشیم ک
      هرمبلغ حالا هر چقد ک درتوانمون هست بدست خودشون می‌رسه

    • ناشناس ارسالی در

      وای قشنگ تابلوس،پسره دوازده سالش بیشتره فقط لاغره

    • لیلا ارسالی در

      بسه دیگه خجالت بکشید حیا کنید از این کارها مگه حیوانیم آخه تو این سن اون پسر چی می‌فهمه از زندگی خدا از پدر مادرشون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      قلبم تیر کشید😭

    • ناشناس ارسالی در

      شما کار خودتون بکنید چکار به کار بقیه دارید؟

    • ناشناس ارسالی در

      این ازدواجها هنر نیست وقتی نه کاری داری نه آشیانه ای و نه پولی چطور ازدواج کردی برای قشنگی بوده

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت به مرد واقعی...😎

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم ..
      شیر مادرت حلالت..
      یادبگیرند اونهایی که فقط حرف زدن بدن..
      مرد عمل فقط تو😘

    • آریا ارسالی در

      از این همه درد تمومه دندهام شکسته

    • بیتا ارسالی در

      آقا من یه سوال دارم..
      افراد تا ۱۶ و ۱۷ سالگی داخل شناسنامشون همسر و اینا ندارن، بعد این پسره ۱۳ سالشه چ جوری ازدواج کرده؟ حالا میگیم صیغه خوندن وای باز برای اینکه ثابت بشه یارو زنشه باید تو شناسنامه باشه یا نه؟😐

    • ناشناس ارسالی در

      مطمعنید کسی ب آق دوماد کمک نکرده ؟؟

      • مسعود ارسالی در

        خواهرت بیار ببین زود دایت میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      مملکت صاحب الزمان مگه فقر و فقیر هم داره؟ اینا که ادعاشون ک...ن کل دنیا رو پاره کرده که ما پیشرفته ترین کشور خاورمیانه هستیم چرا بیسواد داره؟ چرا فقر داره ؟ سلام فرمانده تحویل بگیر اینقدر تو فکر سلامی تو فکر سواد و فقر هم باش

    • ناشناس ارسالی در

      بچه لطفاً به نظروانتقاد هم احترام بزارید

    • ناشناس ارسالی در

      این خبر مال ۱۰ سال پیشه الان بچه بهزاد ۱۲ سالشه دیگه بلکم بیشتر آخه چرا؟

    • سعید ارسالی در

      خدا بده برکت😂جمعیت ایران بیشتر بشه آخه به شما چی که بچه دارن

    • Mina ارسالی در

      لطفاً قضیه کودک همسری رو ربطی به حضرت فاطمه ندین.از شرایط صحیح بودن عقد بلوغ عقلی و جسمی طرفین و رضایت دختر و پسر هست،این قانون اسلامه.مقایسه معصومین با انسان های عادی کار درستی نیست.و اینکه چنین پدیده بد و غیرانسانی در کشور رخ میده واقعا نشون میده که این حکومت فقط ادعا داره.نه دنیای ملت و آباد کردن این به اصطلاح علما نه آخرت را.با این دزدی و فسادشون ایمان مردمم از بین بردن😑😭

    • بنده خدا ارسالی در

      سلام دوستان عزیز خواسته خدابوده روزی رسون همه ماهاهم خداست خودش داخل قران گفته روزی شماهارو ازجایی میدهم که حتی خودتان هم باورتون نشه پس نگران این دوتا ذوج هم نباشید ماغصه خودمان بخوریم چقدر گناه کردیم چجوری باید جواب گواعمالمون باشیم

    • م ارسالی در

      یه پسر با دوتا دختر همزمان رل زده و با هم زندگی میکنن، لاکچری، کلی کلیپ هم پخش میکنن، چرا مدافعان حقوق کودک و... با آنها کاری ندارن؟ فقط اگه ازدواج باشه و رسمی بده؟ اما همین طوری باشه اشکال نداره؟ الان چقدر روابط دخترها و پسرهای کم سن داریم؟ تو سن های خیلی پایین هم هستن همه، چرا به آنها نمی پردازیم؟ چرا نمیگیم با بی بند وباری و با در اختیار بودن همه جور فیلم و کلیپ برای بچه ها این اتفاقات زیاد شده؟ این بندگان خدا برحسب شرایطی که داشتن تصمیم گرفتن با هم ازدواج کنن خیلی بهتر از این هست که همین طوری میخواستن با هم رابطه داشته باشن، مثل خیلی ها

    • نادر ارسالی در

      از ظاهر پسر مشخصه از سیزده سال بیشتر داره . احتمالا شناسنامه ش مشکل داره . هم سن سال همسرش هست حتی بیشتر.اشتباهشون همین بوده که زود بچه دارشدن.ان شالله خدا بهشون کمک کنه تا بتونن بچه شونو به خوبی بزرگ کنن .

    • ههه ارسالی در

      رزق و روزی دست خداست شماها نگران نباشد و یه ضرب المثل هست که مفهومش اینه نه شب نکاح تغییر میکنه نه وقت مرگ دیگه تو تقدیرش همین بوده که در سن ۱۲ سالگی ازدواج کنه الکی زر نزنید 😡

    • یه بنده خدا ارسالی در

      یکی نیست بگه احمقای بیشعور شمایی که تو زندگی خودتون موندید چرا یکی دیگه را به دنیا میادید؟!
      این دو نفر احمقن و بچه
      خانواده هاشون از اینا احمق ترن

    • ناشناس ارسالی در

      ریدم تو این مملکت که فقط فقر وگرونی هست توش خدا لعنتشون کنه

    • Maryam ارسالی در

      چون بلوغ زودرس داشته باید ازداوج می کرد؟
      خدا کمک شون کنه

    • پری سیما ارسالی در

      آخه واقعان مجبوربودن باهام دیگه ازدواج کنم بعدشم باباش مگه عقلنداشت نمیدید که داماد از دختر شد کوچک تره

    • ناشناس ارسالی در

      ظلم کردن بهشون برن تو بهزیستی زندگی کنن

    • ناذ ارسالی در

      حالا عروسی کردن یا همین جوری ؟؟؟

    • هاله ارسالی در

      اولا مشکلاتشون رو چرا با لحن ترحم ب انگیز برای افکار عمومی مطرح میکنید ؟ کمیته امداد و بهزیستی وظیفه شو انجام بده و ازشون حمایت کنه.
      دوما دختره پدر نداشته، مادرش خواسته دخترو از سرش وا کنه بره ازدواج کنه. پسره هم مادر نداشته ، پدر هوسباز و نامادریش خواستن پسرو از سر خودشون واکنن. به ما چه؟
      شماهم بهانه ی و وسیله ی دیگه ای برای گدایی پیدا کن. کلا گدایی از مردم رو بی خیال شید، با این تورم و گرانی هر کسی خانواده ی خودشو به زور اداره میکنه

    • ف .ر ارسالی در

      مگه میشه ؟ مگه داریم؟؟!!!!!

    • نازنین فاطمه ارسالی در

      ایناهمه قصاوت هست.
      شاید اینها الکی باشه.اخه من سرمو به کدوم دیوار بکوبم اینو به هرکی بگی بهت میخنده فکر میکنه داری جوک میگی.

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی شرم آوره پس حمایت دولت ی چه شد. چرا بعداز حکومت طاقوتی باز هم فقر در جامعه وجود دارد. خدا بخیر کند

    • ناشناس ارسالی در

      تمامشرو من رد میکنم اما بهزاد وزینب تحت فشار شرایط زندگی سخت قرار داشتند وباز با اون وجودهم باز درشرایط سخت تر هم گرفتند فرار از یک سختی بزرگ فشارمادر ناتنی ونداشتن دست پدر روی سر زینب ولیفرقش اینکه فقط زیر فشار شکم وانتخاب خودشونند نه نامدری زورگو وشرایط سخت زینب اون پسر تا درتنگنا قرار نگرفته باشه در اون سن تن ب چنین چیزی نداده کامل از قیافهی شکسته ومظلومش معلومه که در رفاه نبود ایندو باهمه فرق داشته

    • ناشناس ارسالی در

      تا چشم حسود در بیاد

    • ناشناس ارسالی در

      شماتهرانیادارین میاین کرمان کرمان کارگری میکنین بدبختانه گداشته

    • مرد باید ۱۵ سال ازواج‌کند نه ۱۲ سال این خلاف شرعی اسلام ارسالی در

      مرد باید ۱۵ سال ازواج کند نه ۱۲ سال این خلاف شرعی اسلام

    • ناشناس ارسالی در

      واقعآ که مشکلات خیلی زیاد خواهد دید باید در این سن ازدواج نمیکردن

    • ناشناس ارسالی در

      بدبختی به دوتا بدبخت دیگر خصوصا پدر بدبخت اضافه شد !
      فکر کنم تیتر بهتری بود !

    • ناشناس ارسالی در

      دختر سن ازدواجش بوده در زندگی شهرستانی و البته فقیر نشین از ۱۵ سال هم زیاده !
      اما اوج بدبختی و فلاکت پسر ۱۲ ساله یتیمی هست که از اول زندگی تا حال که دخترعموی بزرگتر به غریبه ندهند !مورد سواستفاده اطرافیان ,پدر ,مادر,نامادری ,عمو و...قرارگرفته البته شاید میخواستند منت سروسامان دادن به بچه ۱۲ ساله بدهند و همون که گفتم بدبختی به بدبختیهای عالم ازجمله پدرش اضافه شد ! پدر ۱۲ ساله کارگر !

    • بهانه ارسالی در

      زندگی انسان باید فرقی با حیوانات داشته باشه حتی اونا هم مراحل زندگی شون مشخصه بچگی رو با نوجوانی ونوجوان رو با پیری قاطی کردن یعنی چه حالا اینا هنر کردن زندگی اسفبار خودشونو به یک بچه بیگناه تحمیل کردن زود اززندگی وکارشون خسته میشن خدا به داد اون بچه بیگناه برسه

    • Dina ارسالی در

      حج چ ربط داره ب افقانی؟!
      هر چی دیدن دلیل نمیشه اینکه قبولش براتون سختع بین عاااا! افقانیع

    • مسبینا ارسالی در

      با سلام و احترام ‌..
      نمیتونید اینقدر راحت در موردشون قضاوت کنید ...
      شما جای اونا نبودید و خواهشاً اینقدر راحت قضاوت نکنید و هر چی رو که به فکرتون میرسه رو فورا نگید ...دل شکوندن اصلا خوب نیست ..امیدوارم که یکنفر از همه لحاظ که میتونه ساپورتشون کنه و عاقبت بخیر شن ....

    • یا فاطمه ارسالی در

      بنظرم دختر و پسر باید حداقل بالای ۱۵ سال باشن واقعا ظلمه به این پسر ، داداش خودم ۱۸ ازدواج کردخانمشم ۱۵ بود بخدا خیلی سختی کشید تا چند سال بامادرم همخونه بودن اینا بچگی نکردن تا آخر عمر حسرت به دل می مونن

    • ... ارسالی در

      یه شماره حساب میذاشتی ملت کمکشون کنن.

    • ناشناس ارسالی در

      من ده ساله ازدواج کردم و سرکارم هنوز یه پس انداز کوچیک ندارم که بتونم حتی فکرر کنم برا بچه بعد بعضیا نون شب ندارن و چهارتاچهارتا میندازن بیرون خرجشو نداری بیخود میکنی بچه بیاری مثل خودت بدبختش کنی

    • ناشناس ارسالی در

      هی..دیوونن..والدینشون دیوونه تر...اونی که خطبه خونده سوپر دیوونه

    • ناشناس ارسالی در

      دو نفر باهم ازدواج کردند حالا شماها چرا دارید خودتونو جر میدید. خوبه خیلیاتون تو خمین سن ازدواج کردید. اتفاقا حضرت زهرا 9 سالگی ازدواج کرده

    • ناشناس ارسالی در

      این حرفا رو نزنید میگن حضرت زهرا هم کودک همسر بوده

    • ناشناس ارسالی در

      حالا خوبه همگی شماها بعد از ازدواج به دوران کودکی برمی گردید و خیلی کارا می کنید. سرتون تو زندگی این دونفره.

    • Saeed ارسالی در

      تویی که گفتی کرمانی ها غربتی هستند:
      پف یوز حرف دهنتو میفهمی میزنی؟
      اگه یکی از این کرمانی ها مث سردار سلیمانی نبود ناموس توی بی وجود چندسال پیش زیر یکی از این داعشی ها........از همه عذر خواهی میکنم. توهین کردی جوابتو در همین حد دادم جاکش.
      دهن کثیفتو ببند

    • مسعود ارسالی در

      جز اظهار تآسف چیزی نمی توان گفت بهترین سن ازدواج برای دخترها ۱۹ سال به بالاست و برای پسرها ۲۳ سال به بالا، ازدواج زیر ۱۸سال حماقت و جهل و نادانیه

    • ناشناس ارسالی در

      لطفاً اگه کسی شماره تماس از بهزاد داره بده تا بتونیم براش یه کار جور کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا به حرمت پاکان درگاهت این حیوانهای انسان نماها به درجه بیداری وفهم وآگاهی برسان که هر چه میکشیم از فقر فرهنگی وحیوان صفتی ها میکشیم اگر صفت انسانی داشتیم که اینقدر توهین وبی احترامی به بندگان خدا نمی کردیم روح الهی در کالبد همه دمیده به روح الهی احترام بزاریم انسان به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست خدا عاقبتمون به خیر کند 🤲

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه