ارسال به دیگران پرینت

محمد رضا شریفی نیا | زندانی شدن محمد رضا شریفی نیا

محمد رضا شریفی نیا زندانی شد؟ | بازیگر معروف اعتراف کرد

محمدرضا شریفی نیا در سال 1358 با آزیتا حاجیان ازدواج کرد،محمد رضا شریفی نیا در سال 1370 اجازه بازی در سریال امام علی را یافت و پس از آن وارد فعالیت های سینمایی شدمحمدرضا شریفی نیا رز رضوی نخستین بازی خود را در سریال “ملکوت” ایفا کرد و در این سریال نقش نوه ی محمدرضا شریفی نیا را بازی کرد.

محمد رضا شریفی نیا زندانی شد؟ | بازیگر معروف اعتراف کرد

محمدرضا شریفی‌نیا‌ متولد ۱۳۳۴ در تهران بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است. محمد رضا شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم پری داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳دیده شد.محمد رضا شریفی نیا فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی است و در مدارس علوی، موسوی و کمال درس خوانده است، محمدرضا شریفی نیا در سال 1358 با آزیتا حاجیان ازدواج کرد،محمد رضا شریفی نیا در سال 1370 اجازه بازی در سریال امام علی را یافت و پس از آن وارد فعالیت های سینمایی شدمحمدرضا شریفی نیا رز رضوی نخستین بازی خود را در سریال “ملکوت” ایفا کرد و در این سریال نقش نوه ی محمدرضا شریفی نیا  را بازی کرد. رز رضوی نیز در مجموعه کلاه پهلوی و در کنار  محمدرضا شریفی نیا  بازی کرده است. در ادامه به جزئیات زندگی  محمدرضا شریفی نیا میپردازیم.

محمدرضا شریفی نیا خاطره‌ای از ماجرای زندان رفتن‌اش در پیش از انقلاب را تعریف کرد که حاشیه ساخت.او ادامه داد: «قبل از انقلاب و سر یک ماجرایی مرا دستگیر کردند و به زندان بردند

آن زمان کسی که کتاب می‌خواند، حکمش سنگین‌تر می‌شد، آنقدر موضوع جدی بود که از هر یک از زندانی‌ها که می‌پرسیدند چه کتابی خوانده‌ای، می‌گفت «کلیله و دمنه»، «بوستان» و «گلستان». نوبت به من که رسید، ۸ صفحه را از کتاب‌هایی که خوانده بودم، پر کردم که دو صفحه اول آن مربوط به نویسندگان روسی بود. چند ساعت بعد، رئیس زندان مرا خواست و گفت تو چه‌کاره‌ای؟ گفتم من یک دانشجو هستم

گفت چگونه جسارت کردی نام تمام کتاب‌هایی را که خوانده‌ای، بنویسی؟ گفتم چون من معلم بچه شما هستم، ترسیدم فقط آن سه کتاب را بنویسم و شما از من عصبانی شوید که چطور معلمی هستم که همین سه کتاب را خوانده‌ام.  البته بیشتر از این کتاب خوانده‌ام اما متاسفانه دیگر امکان نوشتن وجود نداشت. در مقابل، رئیس زندان کمی فکر کرد، من را نگاه کرد و گفت احسنت.»

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه