ارسال به دیگران پرینت

پنیر | پنیر فتا | فواید پنیر فتا

فواید معجزه آسای پنیر فتا | فواید پنیر فتا که نمیدانستید

پنیر فتا منبع عالی ویتامین B12 را نیز تشکیل می دهد که کاهش دهنده کلسترول گفته می شود. و حاوی مواد معدنی ضروری مختلف بدن است.

فواید معجزه آسای پنیر فتا | فواید پنیر فتا که نمیدانستید

پنیر فتا منشا یونانی دارد که به معنای برش است. پنیر فتا پنیری همه کاره که می توانید از آن برای تهیه هر چیزی از سالاد تا ساندویچ استفاده کنید.پنیر فتا  این یک پنیر نرم و سفید است. معمولا مردم آن را با استفاده از شیر گاو درست می کنند. پنیرفتا طعمی شور و تند داشته و منبع خوب پروتئین و کلسیم است که از فواید پنیر فتا به حساب می آید. همچنین چربی کمی دارد.

 

علاوه بر این پنیر فتا منبع عالی ویتامین B12 را نیز تشکیل می دهد که کاهش دهنده کلسترول گفته می شود. و حاوی مواد معدنی ضروری مختلف بدن است.  

فواید پنیر فتا برای سلامتی

مشخصات غذایی غنی پنیر فتا آن را به یک ماده سالم برای میان وعده ها و وعده های غذایی تبدیل می کند. علاوه بر مواد مغذی ضروری، حاوی ویتامین های B و منیزیم نیز می باشد که برای متابولیسم سالم ضروری است. در این جا به برخی از مهم ترین فواید پنیر فتا برای سلامتی توجه کنید.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

پروبیوتیک های موجود در لبنیات اگر حاوی باکتری لاکتوباسیل باشند که می توانند به هضم غذا کمک کنند، فواید سلامتی زیادی به همراه دارد. اگر چه ماست یکی از مهم ‌ترین منابع این باکتری ‌ها به حساب می آید، اما محصولات دیگری مانند پنیر فتا نیز دارنده این باکتری‌ ها هستند. محققان دریافتند که باکتری های خوب موجود در پنیر فتا می توانند در سطح PH پایین معده نیز زنده بمانند. از این رو پنیر فتا به هضم غذا حتی زمانی که معده تان خالی است نیز کمک می کند.

بهبود سلامت استخوان ها

کلسیم و پروتئین دو ماده مغذی حیاتی برای رشد استخوان های سالم در کودکان هستند. با این حال، تحقیقات نشان می دهند که مصرف کلسیم برای سلامت استخوان در تمام مراحل زندگی ضروری است. پنیر فتا سرشار از کلسیم و پروتئین است. از این رو مصرف آن برای استخوان های شما مفید خواهد بود. کلسیم برای رشد و حفاظت استخوان خیلی اهمیت دارد. در مطالعه دیگری آمده است که پروتئین اثر از دست دادن استخوان پس از شکستگی را کاهش می دهد و قدرت عضلانی را افزایش.

پروتئین ها همچنین به بهبود و افزایش جذب کلسیم و توده عضلانی و سرکوب هورمون پاراتیروئید سلامت استخوان کمک می کند. دریافت پروتئین و کلسیم کافی می تواند از شکستگی استخوان و پوکی استخوان جلوگیری کند که به ویژه برای افراد بالغ توصیه می شود. طبق تحقیقات، کلسیم می تواند به کاهش تراکم استخوان ناشی از یائسگی کمک کند و خطر شکستگی را کاهش دهد.

مصرف پنیر فتا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش دهد. اگر چه لبنیات، مانند پنیر فتا، سرشار از چربی اشباع شده هستند، اما منبع خوبی از ویتامین های گروه B، کلسیم و فسفر نیز می باشند. که به مبارزه با بسیاری از بیماری های مرتبط با بیماری های عروق کرونر قلب کمک می کند. طبق تحقیقات، مصرف کلسیم برای قلب مفید است. علاوه بر این، مکمل آن با ویتامین D برای جذب بهتر ضروری است که برای محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی مفید واقع می شود. اگرچه پنیر فتا حاوی ویتامین D است، اما ترکیب آن با غذاهای غنی از ویتامین D به بهبود سلامت قلب و عروق شما کمک می کند.

جذب ویتامین

بدون چربی کافی در رژیم غذایی، ممکن است کمبود ویتامین محلول در چربی مانند کمبود ویتامین D را تجربه کنید. معمولا این وضعیت زمانی به وجود می آید که فقط غذاهای بدون چربی مصرف کنید. اما غذاهای بدون چربی نیز خطر ابتلا به مشکلات ویتامین های محلول در چربی مانند D را افزایش می دهد. کمبود ویتامین D می تواند بر سلامت استخوان ها، سیستم ایمنی و سلول های شما تاثیر بگذارد. اگر چه مشخص نیست چه مقدار پنیر فتا برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن نیاز است. اما افزودن آن به وعده های غذایی می تواند کمک کننده باشد. پنیر فتا همچنین سرشار از ویتامین B12 و ویتامین A است که به طور قابل توجهی برای بدن مزیت های زیادی به دنبال دارد.

فواید پنیر فتا؛ کنترل کننده وزن

هم، نقش کلسیم در کنترل وزن کاملا مشهود است. طبق یک مطالعه، مصرف کلسیم به کاهش وزن بدن، BMI و درد کمر کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. اما چون پنیر فتا سرشار از پروتئین است آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. که سبب افزایش متابولیسم بدن می شود. پروتئین ها همچنین باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و شما را سیر نگه می دارد. در نتیجه، اشتهای شما کاهش یافته و به علاوه به کاهش وزن سالم نیز کمک می کنند.

دستورالعمل پخت با استفاده از پنیر فتا

پنیر فتا شکم پر

مواد لازم

روغن زیتون فرا بِکر: ۳ قاشق غذاخوری

سیر حبه ای (ریز شده): ۱

فلفل آسیاب شده: ½ قاشق چایخوری

قارچ پورتوبلو، پاک شده، ساقه و آبشش برداشته شده: ۴

اسفناج خرد شده: ۱۲۵ گرم

گوجه فرنگی گیلاسی رنده شده: ½ فنجان

پنیر فتا خرد شده: ⅓ فنجان

زیتون کالاماتا، بدون هسته و خلال شده: ۲ قاشق غذاخوری

پونه کوهی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

دستورالعمل

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روغن زیتون، سیر و فلفل را درون یک کاسه کوچک بریزید. با یک برس سیلیکونی، قارچ ها را با این ترکیب مزه دار کنید. سپس قارچ ها را روی سینی فر بگذارید و حدود ۸-۱۰ دقیقه زمان دهید تا نرم شود. اسفناج، گوجه فرنگی، فتا، زیتون، پونه کوهی و روغن باقی مانده را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. زمانی که قارچ ها پخته و نرم شدند، آن ها را با مخلوط پر کنید. سپس دوباره به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا گوجه فرنگی ها نیز پخته شود. قارچ شکم پر خوشمزه و سالم شما آماده سرو است.

توجه: از افزودن نمک به دستور غذا خودداری کنید زیرا پنیر فتا از قبل دارای سدیم بالایی است. هر نمک اضافی می تواند آن را نمکی تر کند.

پنیر فتا تخم مرغ همزده با اسفناج

مواد لازم

روغن زیتون فرا بکر: ۱ قاشق چایخوری

اسفناج منجمد خرد شده: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ درشت (هم زده): ۸ عدد

پنیر فتا: ¼ فنجان

فلفل

پستو گوجه فرنگی خشک شده: ۸ قاشق چایخوری (۵۰ گرم)

پیتای گندم کامل (به نصف بریده شده): ۴

دستورالعمل

روغن را در ماهیتابه داغ کنید و اسفناج های نصف شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. دقت کنید زیاد پخته نشود. بعد از پختن اسفناج، تخم مرغ ها را هم زده و در تابه بریزید. آن را با اسفناج خوب مخلوط کنید. حالا به سلیقه خود پنیر فتا و فلفل را اضافه کنید. بگذارید ۴ تا ۵ دقیقه بماند. سپس پستو را اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید. تخم مرغ همزده شما آماده سرو است، می توانید آن را با نان پیتای گندم میل کنید

بادمجان شکم پر

مواد لازم

بادمجان درشت: ۲ عدد

روغن زیتون فرا بکر: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز قرمز متوسط ​​(ریز خرد شده): ۱

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

زیره آسیاب شده: ½ قاشق چایخوری

سیر (ریز شده): ۲ حبه

کنسرو گوجه فرنگی خرد شده: ۱ فنجان (۲۵۰

فلفل دلمه ای قرمز متوسط: ۱

جعفری خورد شده: ½ فنجان (۱۲۵ میلی لیتر)

زیتون کالاماتا بدون هسته، ربع: ⅓ فنجان (۸۵ میلی لیتر)

سرکه سیب: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر فتا خرد شده: ¾ فنجان (۲۰۵ میلی لیتر)

شوید و پونه کوهی، برای تزئین

فواید پنیر فتا؛ دستورالعمل

سینی فر را در یک سوم بالایی فر قرار دهید و از قبل با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید. یک ورقه پخت لبه دار را با فویل بپوشانید. هر بادمجان را از طول نصف کنید. حالا شکم آن را خالی کنید و از هر طرف حدود نیم اینچ حاشیه باقی بگذارید. گوشت درون بادمجان را درشت خرد کرده و کنار بگذارید. داخل پوسته های بادمجان را به طور مساوی با یک قاشق غذاخوری روغن چرب کنید. آن ها را روی برش خورده اش روی ورقه پخت قرار دهید. بگذارید بپزید تا نرم شوند، سپس دمای فر را بالا ببرید تا برشته شود.

زیره، سیر، رب گوجه فرنگی و کنسرو گوجه فرنگی را در ماهیتابه ای بریزید تا روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم شود. وقتی سس نزدیک به پخت رسید، بادمجان های خرد شده را به آن اضافه کنید. بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه در تابه بماند تا بادمجان نرم شود. سپس با جعفری و زیتون آن را مزه دار کنید. فیلینگ یا مخلوط برای بادمجان شکم پر را به طور مساوی بین پوسته های بادمجان تقسیم کرده، پنیر فتا را به هر قسمت اضافه کنید. سپس بادمجان ها را حدود ۶ تا ۸ دقیقه تفت دهید تا پنیر آب شده و طلایی شود. بگذارید خنک شود، در آخر با شوید تازه و پونه کوهی سرو کنید.

باید گفت

اگر به دنبال یک پنیر با خواص تغذیه ای قابل توجه هستید، به دنبال پنیر فتا باشید. فتا نوع پنیری است که از شیر جوشانده شده و آب کش شده بدست می آید. این فرآیند به فتا طعم متمایز شور و تند می دهد. همچنین دارای سطوح بالایی از ویتامین B12، فسفر و پروتئین است. علاوه بر این فواید سلامتی، فتا بدون کلسترول بوده و نسبت به سایر انواع پنیر حاوی لاکتوز کمتری می باشد.

 

 

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه