ارسال به دیگران پرینت

مسکن | خرید

برای خرید مسکن ۳۰متری چند سال باید کار کنیم؟

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرید مسکن در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است

برای خرید مسکن ۳۰متری چند سال باید کار کنیم؟

برای خرید مسکن ۳۰متری چند سال باید کار کنیم؟

اتاق تولید «ضوابط خاص» برای ساخت‌وسازهای شهر تهران -کمیسیون ماده پنج- اخیرا مجوز ساخت مسکن با مساحت ۳۰ تا ۳۵ مترمربع را در بافت فرسوده تهران صادر کرد.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.باتوجه به این عدد هر خریدار برای تهیه این واحدهای ۳۰ متری باید حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

در سال جاری حداقل حقوق کارگران پنج میلیون و ۶۰۰ تا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است. یک فرد با این مبلغ حقوق حدود ۲۱۴ ماه معادل ۱۷ سال برای خرید یک خانه ۳۰ متری باید بدون وقفه کار کند.

مستاجری از ما بهتران در شمال پایتخت 

یک میلیارد تومان پول پیش ، ۱۰ میلیون تومان اجاره

آپارتمان ۱۰۰ متری با دو اتاق خواب حوالی کامرانیه درحالی آگهی شده که مالک آن ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه طلب می‌کند و اجاره ماهانه را ۲۰ میلیون تومان تعیین کرده است. در کامرانیه صاحب خانه‌ای ۱۰۰ متری حاضر است در ازای ۳۰۰ میلیون تومان پول پیش، واحد نوساز خود را به مستاجر تحویل بدهد. البته به مستاجری که توانایی پرداخت ۳۰ میلیون تومان کرایه ماهانه را داشته باشد.

اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری در شمال تهران گاهی یک میلیارد تومان پول پیش می‌خواهد. مثل واحدی در نیاوران که علاوه بر این رقم، باید ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای اجاره آن کنار گذاشت. این واحد هشت سال پیش ساخته شده و با آسانسور و پارکینگ اجاره داده می‌شود.

منبع : چند ثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه