ارسال به دیگران پرینت

آب کرفس | فواید آب کرفس

آب کرفس واقعاً مفید است؟ | حقایقی درباره آب کرفس که نمیدانستید

قبل از آنکه به فواید آب کرفس بپردازیم، بهتر است که بفهمیم محبوبیت آب کرفس از چه موقع شروع شد

آب کرفس واقعاً مفید است؟ | حقایقی درباره آب کرفس که نمیدانستید

آب کرفس واقعاً مفید است؟ 

حتماً دیده‌اید که در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند آب کرفس برای لاغری خوب است. از هنرپیشه‌ها گرفته تا افرادی که تازه رژیم را شروع کرده‌اند می‌گویند که آب کرفس جزو رژیم غذایی آن‌هاست. پس حتماً این همه تبلیغ برای آب کرفس دلیلی دارد. 

قبل از آنکه به فواید آب کرفس بپردازیم، بهتر است که بفهمیم محبوبیت آب کرفس از چه موقع شروع شد. آنتونی ویلیام در سال 2018 کتابی را با این عنوان منتشر کرد: «آب کرفس: قوی‌ترین داروی زمانه ما که میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد». انتشار این کتاب آغاز تبی شد که هنوز هم فروکش نکرده است.  

با این حال هدف از خوردن آب کرفس چیست؟ آیا واقعاً برای بدن خوب است یا صرفاً تبلیغاتی است که کلاهبرداران حوزه سلامتی روی آن مانور می‌دهند؟ 

فواید واقعی آب کرفس 

آب کرفس نمی‌تواند همه مشکلات گوارشی شما را درمان کند، اما می‌تواند به عنوان راهی برای تامین دوز روزانه ویتامین‌ها و مواد مغذی شما عمل کند. یک وعده آب کرفس می‌تواند حدود یک‌سوم نیازهای غذایی را که بسیاری از افراد روزانه به آن احتیاج دارند تامین کند. از میان مواد مغذی موجود در آب کرفس، ویتامین کا و پتاسیم بیشترین ارزش را دارند. این دو ماده مغذی اغلب در رژیم غذایی روزانه بسیاری از زنان وجود ندارد، اما به تقویت سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. 

اگرچه ادعاهای قبلی درباره آب کرفس این‌طور بود که آب کرفس راهی مفید برای سم زدایی بدن، کمک به رفع جوش و درمان بیماری‌های مزمن است، اما این حرف‌ها درست نیست؛ زیرا هیچ مطالعه‌ای این ادعاها را تأیید نمی‌کند. با این حال آب کرفس می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و اثر ضدالتهابی داشته باشد. 

آب کرفس ممکن است درمان بسیاری از دردها نباشد، ولی کرفس خواصی دارد که مصرف روزانه آن می‌تواند مفید باشد. کرفس مثل سایر سبزیجات، دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی است که هر روز به آن نیاز داریم. آب کرفس در ترکیب با انتخاب سبک زندگی مناسب و اقدامات مراقبتی دیگر می‌تواند مزایایی داشته باشد که شما را به زندگی سالم‌تر نزدیک کند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه