ارسال به دیگران پرینت

ترکیه | حمله ترکیه

حمله ترکیه به شمال سوریه حتمی است | جنگی دیگر در راه است

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که کشورش در معرض حملات مسلحانه از شمال سوریه و به طور خاص منبج و تل رفعت است

حمله ترکیه به شمال سوریه حتمی است | جنگی دیگر در راه است

حمله ترکیه به شمال سوریه حتمی است

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه بر انجام عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تاکید کرد.

وی آنکارا هرگز عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را رها نخواهد کرد و آن را به تعویق نمی‌اندازد.

 وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که کشورش در معرض حملات مسلحانه از شمال سوریه و به طور خاص منبج و تل رفعت است.خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا حمله نظامی برنامه ریزی شده در شمال سوریه را رها نمی‌کند و آن را به تعویق نخواهد انداخت.

براساس گزارش رای الیوم آکار امروز (یکشنبه) در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه در نشست ناتو در مادرید توصیه‌هایی برای اجتناب یا به تعویق انداختن عملیات نظامی برنامه ریزی شده در شمال سوریه دریافت کرده است، گفت: در دیدار‌های دوجانبه‌ای که در حاشیه این نشست داشتیم این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است و همانطور که رئیس جمهور ما گفته است، گوش دادن به (نصیحتی) درباره این موضوع برای ما دور از ذهن است.

پیشتر نیز ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا برای حمله نظامی جدید در شمال سوریه آماده است که هر لحظه ممکن است آغاز شود.

رسانه‌های محلی تصاویر و فیلم‌هایی را منتشر کردند که ادامه انتقال نیرو‌های اضافی ترکیه به منطقه نزدیک به شمال سوریه را نشان می‌دهد.

روز گذشته بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای اولین بار پس از آغاز جنگ تحمیلی علیه سوریه برای افتتاح برخی طرح‌های اقتصادی راهبردی به شهر حلب سفر کرد. هر چند این سفر با هدف افتتاح طرح‌های اقتصادی راهبردی در زمینه برق و آب است، اما در شرایط افزایش تهدید‌های ترکیه در شمال سوریه حامل پیام‌های سیاسی نیز هست.محمد کمال الجفا، کارشناس امور نظامی و راهبردی در گفتگو با خبرنگار المیادین گفت: «ما ابتدا می‌گوییم که این سفر پیامی به خارج دارد و در پاسخ به تهدید‌هایی است که حلب را تهدید می‌کند. ترکیه رسانه‌های زیادی را به کار گرفته است و اینطور ترویج می‌کند که حلب و اطراف آن محور عملیات ترکیه خواهد بود. این سفر بشار اسد پیامی اطمینان بخش به اهالی و ساکنان حلب و تاکیدی بر این مطلب است که حلب خط قرمز است و هیچکس نمی‌تواند به آن حتی نزدیک بشود.

آنکارا پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد برای بیرون راندن جنگجویان پ. ک. ک حملاتی را به شمال سوریه انجام دهد. گفتنی است ترکیه از سال ۲۰۱۶ تاکنون سه حمله به شمال سوریه انجام داده است و ادعا کرده است قصد او از این حملات دور نگه داشتن پ ک ک از مرزهای ترکیه است.

 

منبع : اعتماد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه