ارسال به دیگران پرینت

پازل | درست کردن پازل

فواید عجیب پازل درست کردن | فواید عجیب پازل برای کودکان و بزرگسالان که نمی‌دانستید

پازل‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها صد تکه و بعضی دیگر هزاران تکه دارند. پازل‌های هزارتایی برای مدت‌ها آدم را سرگرم نگه می‌دارند و اشکال جالب و متنوعی هم دارند. از گل و کتاب و غذا گرفته تا عکس آثار هنری و مکان‌های باستانی

فواید عجیب پازل درست کردن | فواید عجیب پازل برای کودکان و بزرگسالان که نمی‌دانستید

درست کردن پازل و فواید آن برای کودکان و بزرگسالان

وقتی زمان زیادی را در خانه سپری می‌کنید، چه به انتخاب خودتان و چه به دلایلی مثل بیماری، آب و هوای بد یا هر چیز دیگری، شاید دلتان بخواهد که زمانتان را صرف درست کردن پازل کنید. پازل راه خوبی برای پر کردن وقت است و برای افراد در تمامی سنین نیز می‌تواند جالب و سرگرم کننده باشد. 

پازل‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها صد تکه و بعضی دیگر هزاران تکه دارند. پازل‌های هزارتایی برای مدت‌ها آدم را سرگرم نگه می‌دارند و اشکال جالب و متنوعی هم دارند. از گل و کتاب و غذا گرفته تا عکس آثار هنری و مکان‌های باستانی. در دوران کرونا درست کردن پازل بیش از پیش رونق پیدا کرد. تا جایی که بعضی از فروشگاه‌های دنیا پازل تمام کرده بودند. اما در کل به راحتی می‌توان پازل را از کتاب‌فروشی‌ها یا مغازه‌های لوازم‌التحریر خریداری کرد. یکی از مزایای پازل این است که نیازی به مصرف اینترنت ندارد و در نتیجه از مضرات خیره شدن به صفحه نمایش نیز در امان خواهیم بود. 

پازل نه تنها سرگرم‌کننده است، برای مغز نیز بسیار مفید است. حل پازل فعالیتی شناختی محسوب می‌شود. در مطالعه‌ای که در دانشگاه یل انجام شد نشان داده شد که درست کردن پازل می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند. همچنین اگر گروهی انجام شود باعث بهبود مهارت همکاری در افراد می‌گردد. در تحقیقی دیگر مشخص شد که پازل برای خردسالان بسیار مفید است و به افزایش مهارت‌های آنان کمک می‌کند و آن‌ها را برای مدرسه آماده می‌کند.

دکتر جودی برودی مدیر کلینیک ارزیابی اختلالات حافظه می‌گوید: « درست کردن پازل ممکن است به بهبود مهارت‌های مغز کمک کند و نقش مهمی در حفظ سلامت کلی مغز داشته باشد.» تحقیقات نشان می‌دهد که پازل می‌تواند با افزایش سن مغز را هوشیار نگه دارد. این بازی می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا هوش، پردازش، زمان واکنش، تصمیم‌گیری و حافظه کوتاه‌مدت خود را بهبود بخشند. 

درست کردن پازل فواید فراوانی دارد. اگر به دنبال سرگرمی جدیدی هستید که برای سلامتی‌تان هم مفید باشد همین حالا پازل‌های قدیمی خود را بیرون بیاورید یا اگر ندارید پازل جدیدی بخرید و آن را خیلی زود تکمیل کنید و لذت ببرید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه