ارسال به دیگران پرینت

جیران | جیران واقعی | فرزندان ناصرالدین شاه از جیران

نقاشی واقعی ناصر الدین شاه از جیران | جیران واقعی چگونه بود و سرگذشتش چه شد ؟ + عکس

تعداد فرزندان ناصرالدین شاه از جیران که یکی از همسران محبوب و نخستین سوگلی ناصر الدین بود ، چهار فرزند میباشد که همگی در سنین کم فوت کردند، با ما همراه باشید تا از سرگذشت فرزندان جیران آگاه شوید.

نقاشی واقعی ناصر الدین شاه از جیران | جیران واقعی چگونه بود و سرگذشتش چه شد ؟ + عکس

چهره جیران واقعی چگونه بود ؟

ناصرالدین شاه یکی از عجیب ترین شاهان ایران است او در پنجاه سال پادشاهی اش زنان متعددی داشت و حرمسرای او یکی از مشهورترین حرمسرا های تاریخ میباشد، خدیجه خانم تجریشی نام زن محبوب ناصرالدین شاه بود که شاه به او لقب جیران را داده بود، شاه از همسرانش صاحب فرزندان بسیاری شد که در این مطلب تعداد فرزندان ناصرالدین شاه از جیران و سرگذشت آنها را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

جیران برای ناصرالدین شاه 4 فرزند بدنیا آورد، نام فرزندان جیران به ترتیب سلطان محمد میرزا، محمدقاسم میرزا، رکن‌الدین میرزا و خورشید کلاه خانم بود که که همگی این فرزندان در سنین کم فوت کردند، جیران بعد از ورودش به حرمسرای ناصرالدین شاه از نفوذش بر شاه برای ولایت عهدی فرزند خود استفاده کرد با وجود اینکه پسر اول جیران در هشت روزگی فوت کرد اما پسر دوم جیران به نام امیر محمد قاسم خان که شاه به او لقب امیر نظام را داده بود به عنوان ولیعهد ناصرالدین شاه اعلام شد، اما ولیعهدی امیر نظام یک هفته بیشتر طول نکشید و او هم در سن پنج سالگی از دنیا رفت، مرگ او صدمه روحی و روانی بزرگی به شاه و جیران زد، جیران پس از آنکه هر چهار فرزند خود را که در سنین کودکی بودند، یکی پس از دیگری از دست داد، خود مبتلا به بیماری سل شد و در یکی از روزهای دی ماه 1238 شمسی (جمادی‌الثانی سال 1276) در حالی که ناصرالدین شاه در کنار بسترش نشسته بود از دنیا رفت.

نقاشی که ناصرالدین شاه از جیران کشید، یکی از سکانس های به یادماندنی فیلم جیران می باشد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید نقاشی ناصرالدین شاه جیران چگونه بوده است. برای مشاهده نقاشی اصلی ناصرالدین شاه از جیران این مطلب را دنبال کنید.

حتما در سریال جیران صحنه ای که ناصرالدین شاه شروع به کشیدن نقاشی جیران کرد را به خاطر دارید، جالب است بدانید نقاشی که ناصرالدین شاه از جیران کشید، در واقعیت وجود داشته، اما این نقاشی کمی متفاوت از فیلم می باشد. در این مطلب نقاشی اصلی ناصرالدین شاه از جیران را با شما به اشتراک گذاشته ایم. برای دیدن نقاشی که ناصرالدین شاه از جیران کشیده، همراه ما باشید.

نقاشی ناصرالدین شاه جیران

در ادامه عکس نقاشی ناصرالدین شاه از جیران در واقعیت، نقاشی ناصرالدین شاه از جیران در فیلم و عکس نقاشی جیران در واقعیت را مشاهده می کنید:

نقاشی اصلی ناصرالدین شاه از جیران

نقاشی سیاه قلم ناصرالدین شاه از جیران

نقاشی ناصرالدین شاه از جیران در فیلم

عکس نقاشی ناصرالدین شاه از جیران

عکس نقاشی جیران در واقعیت

نقاشی جیران در واقعیت

منبع : minevisam
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه