ارسال به دیگران پرینت

دلار | قیمت دلار | افزایش قیمت دلار | بازار ارز

پشت پرده گران شدن دلار | چه کسی دلار را گران می کند؟

در ابتدای صبح چهارشنبه هرات افزایشی استارت زد، تهران نه/ بازار به وقت پنج عصر سورپرایز شد و ورق برگشت/ بازار با دو شکاف متفاوت روبه‌رو است: شکاف شرقی و غربی/ شکاف غربی ارز‌ربایی می‌کند شکاف شرقی ارزهراسی.

پشت پرده گران شدن دلار | چه کسی دلار را گران می کند؟

 در بازار چهارشنبه هرات، قیمت‌ها نسبت به روز قبل افزایشی استارت زد، استارت افزایشی درحالی اتفاق افتاد که در پشت خط خبری نبود. درهم امارات و دلار سلیمانیه از هرات سیگنال گرفتند و رو به بالا رفتن، اما در تهران با وجود اینکه قیمت در کانال‌های مجازی گرانتر از روز قبل گزارش شد، دلار در کانال ۳۰ مانده بود و تغییر زیادی نداشت.

در بازار سکه نیز نرخ این فلز گرانبها همراه با دلار نقدی تهران بدون تغییر ماند و نظاره‌گر بازار بود. اما فضا در بازار ساعت پنج عوض شد.

سایت اصولگرای تسنیم حدود ساعت چهار عصر روز چهارشنبه، خبر از به پایان رسیدن بدون نتیجه مذاکرات دوحه داد و حول و حوش دو ساعت بعد وزارت خارجه این خبر را تکذیب کرد. اما تکذیبیه خبر اثرگذار نبود و بعد از این شوک، چرت بازار ارز و سکه پاره شد و قیمت نقدی در بازار به سمت بالا حرکت کرد.

قیمت دلار در تهران به ۳۰ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان رسید و نرخ سکه نیز با رشد تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار معامله شد. این افزایش موجب شد تا معامله‌گران در کف بودن ۱۴ میلیون و ۳۰۰ سکه، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار طلای آبشده و دلار ۳۰ هزار تومانی مطمعن‌تر شوند.

نکته بازار ارز چهارشنبه انتقال دلار از تهران به سلیمانیه بود. این انتقال که به شکل قاچاق انجام می‌شود به واسطه شکاف قیمتی در دو بازار است. هرچه شکاف قیمتی تهران با سلیمانیه رو به بالاست، فاصله قیمتی هرات با تهران رو به کاهش است، به همین دلیل برخی معامله‌گران تصور می‌کنند این کاهش شکاف، پیام ریزش دارد.

آخرین نکته بازار هم دو روایت درباره هیجان بازار ارز است. روایت اول را معامله‌گران اعتقاد دارند. به گفته آن‌ها بعد از خبر تسنیم بازار ارز تهران هیجانی شد و قیمت بالا رفت. اما روایت دوم را سایت تسنیم و چند رسانه اصولگرا تاکید دارند، از دید آن‌ها کانال‌های تلگرامی مسئول افزایش قیمت دلارند و باید با آن‌ها برخورد شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته ارسالی در

      همان کسانی پشت گران شدن دلار هستن که پشت گران شدن مسکن و ماشین و لبنیات و برنج و گوشت و مرغو مواد شوینده و نان و میوه وکل زندگی بی ثبات ما هستن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه