ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی | آتش سوزی مرگبار | آتش سوزی در مجیدیه

آتش سوزی مرگبار خانه مسکونی در مجیدیه تهران | مجتمعی به طور کامل در آتش سوخت+ویدئو

مجتمع پنج طبقه عتیق در محله مجیدیه تهران شامگاه امروز آتش گرفت‌ ‌‌

آتش سوزی مرگبار خانه مسکونی در مجیدیه تهران | مجتمعی به طور کامل در آتش سوخت+ویدئو

آتش‌سوزی  مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران یک کشته برجا گذاشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران سه شنبه شب  گفت: ساعت ٢٠:١١ امشب این حادثه آتش‌سوزی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه ١٢۵ اعلام و بی درنگ ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با ۶ بلوک بود که مجموعا ١٢٠ واحد در آن قرار داشت، این مجتمع مسکونی دارای چندین در ورودی بود و در پارکینگ آن نیز چندین دستگاه خودرو پارک شده بود.

 

به گفته وی، دو خودرو در پارکینگ دچار آتش‌سوزی شده و کاملا شعله‌ور بود و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود، دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود.

 

ملکی با بیان اینکه زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود، گفت: بیش از ١٠٠ نفر نیز در نقاط مختلف این مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و یک گروه از آنان با استفاده از نردبا هیدرولیکی و وارد طبقات ساختمان شده و عملیات نجات را آغاز کردند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد دود و حرارت عملیات آغاز شد و آتش‌نشانان حتی در واحدهایی که در بسته‌ای داشت نیز تا آن جا که امکانپذیر بود جست و جو کردند که در این مدت دهها نفر از داخل ساختمان نجات داده شدند که در میان آنها از کودک ۶ ماهه تا فردی ٨٠ ساله نیزحضور داشت.

 

به گفته ملکی، در این بین افرادی نیز حضور داشتند که بیمار بودند و برای جا به جا شدن نیاز به کمک داشتند که البته سه نفر با وضعیت وخیم خارج و به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: به تایید عوامل اورژانس یک مرد حدود ۶۵ ساله بدلیل شدت جراحات جان باخت و دو فرد دیگر علایم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده شدند.

آتش در مجتمع عتیق مهار شد/یک فوتى و ٨٠ نجات یافته‌ ‌ 

جلال ملکى ، سخنگوى سازمان آتش نشانى تهران:

ساعت ٢٠ و ١١ دقیقه سه شنبه یک مورد آتش سوزى در ساختمانى در محله مجیدیه تهران به آتش نشانى گزارش شد.

در پارکینگ دو خودرو آتش گرفته بود و دود تمام ساختمان را فرا گرفته بود که آتش نشانان بیش از ٨٠ نفر را نجات داده و از ساختمان خارج کردند. همزمان عملیات مهار حریق هم آغاز شدند. 

سه نفر در این حریق مصدوم شده که یک نفر از آنها که مرد ٦٥ ساله اى بود جان باخت

مجتمع پنج طبقه عتیق در محله مجیدیه تهران شامگاه امروز آتش گرفت‌ ‌‌

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه