ارسال به دیگران پرینت

پل معلق آبیدر سنندج | حادثه در پل معلق آبیدر

حادثه به دلیل اقدام عجیب یک جوان در پل معلق آبیدر سنندج

یک مهمان جوان در حین عبور از پل معلق سنندج بر اثر هیجانات زیاد اقدام به شکستن چند تخته از چوپ پل معلق کرده و حادثه آفرید.

حادثه به دلیل اقدام عجیب یک جوان در پل معلق آبیدر سنندج

سنندج یکی از شهرهای زیبای استان کردستان است که در تمام فصول سال به ویژه فصل تابستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این شهر زیبا جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد اما دوستداران هیجان، علاقه زیادی به زیپ لاین و پل معلق آن دارند.

پل معلق سنندج یکی از جاهای دیدنی مرکز استان کردستان بوده که در دامنه کوه آبیدر و بالای پارک جنگلی این شهر ساخته شده است. طول مسیر این زیپ‌لاین 320 متر و اختلاف سطح ذاتی آن 22 متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینما روباز بوده که سکوی مبدا آن 9 متر (از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد 3 متر (از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است. این پل دارای طول 320 متر و عرض 120 سانتی‌متر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر 88 متر است.

این پل روزانه پذیرای شهروندان و مهمانان زیادی از سراسر کشور بوده و این بخش از شهر را توریستی کرده و افراد تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت در این پل معلق خواهند کرد اما هستند افرادی که حادثه‌آفرین نیز خواهند بود. در همین راستا یک مهمان جوان در حین عبور از پل معلق سنندج بر اثر هیجانات زیاد اقدام به شکستن چند تخته از چوپ پل معلق کرد.

شهردار سنندج در جزئیات این حادثه با بیان اینکه این جوان 30ساله جوانرودیدر حین عبور از پل معلق بر اثر هیجانات زیاد اقدام  به شکستن چوپ پل معلق می‌کند، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اینکه این فرد از  تجهیزات ایمنی استفاده کرده بود، بدون هیچ‌گونه آسیبی نجات یافت.

سید انور رشیدی با بیان اینکه پرونده  فرد خاطی در کلانتری تشکیل  و به مراجع قضایی معرفی می‌شود، گفت: این جوان طوری وانمود کرده بود که الزامات فنی این پل رعایت نشده و پل نقص فنی نداشته در حالی‌که اصلاً اینگونه نبود.

این شهروند جوانرودی در سنندج با ابراز پشیمانی از این حرکت روی پل معلق آبیدر اظهار داشت: از همه شهروندان سنندجی، مجموعه شهرداری و پیمانکار مجموعه تفریحی زیبلاین و پل معلق عذرخواهی کرده و امیدوارم اشتباهم را ببخشند.

  وی با بیان اینکه بر اثر هیجانات این کار را انجام دادم، گفت: قبل از عبور از روی پل تذکرات لازم برای رعایت نکات ایمنی و دوری از حرکات هیجانی به بنده داده شد اما متأسفانه رعایت نکردم.

این مهمان جوانرودی با ابراز تأسف از اینکه در این حادثه به شدت خود را مقصر و خطاکار دانسته و از اینکه به خاطر یک هیجان زودگذر موجب بروز چنین حادثه‌ای شدم، به شدت پشیمانم، تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه داشتن کمربند ایمنی بدون کوچکترین مشکلی نجات پیدا کردم.

زیپ‌لاین وسیله‌ای است که در دو نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل شده و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر انتقال داده و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد انجام می‌گیرد.

 

حجم ویدیو: 5.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31
منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه