ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | ریزش سنگ در جاده‌های مازندران

هشدار برای کسانی که به مازندران می روند !

هواشناسی مازندران نسبت به وزش باد شدید موقتی و خطر ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی این استان از عصر امروز چهارشنبه اول تیر ماه تا اواسط فردا پنجشنبه هشدار داد

هشدار برای کسانی که به مازندران می روند !

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که با شکل‌ گیری جریانات شمالی و عبور موج در تراز میانی جو ، علاوه بر کاهش شدت گرما، شاهد وزش باد شدید موقتی در سطح استان خواهیم بود که این امر احتمال آسیب به سازه های کم مقاوم و ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی مازندران را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه ضمن توصیه به مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات استان طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی مازندران همچنین صبح امروز با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از عصر امروز چهارشنبه تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده بود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی که با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل تا ۱۶ متر بر ثانیه  می رسد که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متری در مناطق نزدیک ساحل و همچنین امواج تا ۲ متر در مناطق دور از ساحل می‌شود.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی را صاف تا نیمه ابری با تداوم افزایش دما و از عصر و شب با وزش باد نسبتا شدید و افزایش موقتی ابر در مناطق غربی با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی کرد. بیشینه دما در مناطق غربی نیز در طی این مدت بین ۲۷ تا ۳۱ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام شده است.

آسمان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه است که بیشینه دما در مناطق غربی  بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.

 ساری ، گلوگاه و آمل با ۳۲.۲ و در مناطق ییلاقی نیز ۳۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان ‌می‌دهد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه