ارسال به دیگران پرینت

بزرگ ترین ماهی جهان | سفره ماهی

با بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان آشنا شوید

کارشناسان عقیده دارند که سفره‌ماهی غول‌پیکر 300 کیلویی که در رودخانه‌ای در کامبوج صید شد، بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین است که تاکنون در جهان صید شده است.

با بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان آشنا شوید

سفره‌ماهی 300 کیلویی که در کامبوج صید شد بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان شناخته شده است

کارشناسان عقیده دارند که سفره‌ماهی غول‌پیکر 300 کیلویی که در رودخانه‌ای در کامبوج صید شد، بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین است که تاکنون در جهان صید شده است.

محققان پروژه تحقیقاتی واندرز آو مکونگ Wonders of Mekong گفتند که در حال نصب گیرنده‌هایی هستند که ماهی‌های مهاجر رودخانه مکونگ در شمال کامبوج را شناسایی کنند. آن‌ها از ماهیگیران محلی خواسته‌ بودند تا در صورت مشاهده یا صید ماهی‌های خاص با آن‌ها تماس گیرند.

در همین راستا ماهیگیر 42 ساله‌ای با این گروه تحقیقاتی تماس گرفت و اعلام کرد که ماهی 300 کیلویی را درمنطقه استانگ ترنگ پیدا کرده است.

محققان مشخصات این ماهی عجیب را از صیادها گرفتند و برای صید این ماهی به ماهیگیر پول پرداخت کردند و پس از وزن کردن ماهی و وصل کردن رادار به آن، سفره‌ماهی را در رودخانه رها کردند.

زب هوگان، یکی از محققان گروه مکونگ و مجری برنامه تلویزیونی ماهی‌های غول‌پیکر در نشنال جئوگرافی گفت که این ماهی عظیم‌الجثه می‌توانند کمک بزرگی به محققان بکند. از طریق این ماهی می‌توان درباره ماهی‌های غول‌پیکر داده‌های جالب و شگفت‌انگیزی پیدا کرد.

هوگان به خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز گفت: «ما در حال حاضر با ماهی‌ای روبه‌رو هستیم که رکورددار بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین در جهان است ولی هنوز اطلاعات کمی راجع به آن داریم.»

پیش از این گربه‌ماهی غول‌پیکری به وزن 293 کیلو در سال 2005 در تایلند صید شده بود که رکورد بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده بود. اما این سفره‌ماهی رکورد پیشین را شکست. محققان بی‌صبرانه منتظرند تا اطلاعات جدیدی درباره زیست این گونه ماهی به دست آورند تا بتوانند در صورت امکان از این اطلاعات استفاده کنند و محیط زیست سالمی را برای این آبزی نادر مهیا کنند. مطالعه و تحقیق روی گونه‌های جانوری اهمیت زیادی دارد زیرا از این طریق می‌توانیم به بقای آن‌ها کمک کنیم و آن‌ها را از خطر انقراض یا نابودی نجات دهیم.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه