ارسال به دیگران پرینت

رئیسی | دغدغه‌ های مردم

رئیسی درتلاش برای جلب اعتماد مردم | از دغدغه‌های مردم غافل نمیشوم

رئیسی: ساعتی نیست که از دغدغه های مردم غافل شوم

رئیسی درتلاش برای جلب اعتماد مردم | از دغدغه‌های مردم غافل نمیشوم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شامگاه یکشنبه (۱۴ آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد دولت می‌دهید، اظهار داشت: نمره را باید مردم عزیز به دولت بدهند زیرا مردم داوری به صورت عادلانه هستند مردم مطلع و آگاه هستند که کشور با چه شرایطی روبرو از جمله کرونا و مسائل اقتصادی و خزانه مطلع هستند.

مصمم به بازگشت اعتماد به مردم هستیم

وی ادامه داد: در این چند سال به امید مردم خدشه وارد شده بود که دولت نسبت به برگرداندن این امید مصمم است.

رئیس جمهور گفت: در روز تنفیذ ریاست جمهوری به مسائل دولت توجه داشتم، از جمله آنها واکسیناسیون عمومی بود. روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند که این اتفاق یک غصّه عظیمی برای مردم و مسئولان کشور ایجاد کرده بود و پاسخی که در آن زمان شنیده می شد این بود که تخصیص ارز در آن زمان امکان پذیر نیست یا کشورهای مختلف به دلیل شرایط تحریم به ایران واکسن نمی دهند.

رئیسی افزود: ۳۰ میلیون واکسنی که برای واکسیناسیون عمومی در نظر گرفته شده بود متاسفانه ۵ میلیون دوز تزریق شده بود اما توانست در این مدت نیمی از مردم را واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: در صدمین روز از دولت باید اعلام کنم که ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است یعنی هردو دوز تزریق شده و اکنون در حال تزریق دوز سوم هستیم و دولت بر صیانت جان مردم تاکید دارد. همچنین شرایط فراهم شد که مدارس و دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم و در شرایط کرونا که ۱۰۰ هزار کسب و کار مختل شده بود به لطف خدا و همت مسئولین و مردم فضای کسب و کار در کشور رونق گرفته است، اما این موضوع احتیاط های فراوانی می طلبد تا دوباره موج های بیشتری ایجاد نشود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از شهرهای ما از نظر کرونایی نظر مطلوب و خوبی دارد. دولت از مردم ممنون است زیرا یک زمانی مردم به دنبال واکسن بودند اما اکنون دولت به دنبال مردم است تا واکسن تزریق کنند. 

برای تأمین واکسن، شخصاً با برخی کشورها تماس گرفتم

رئیسی با اشاره به بازدید سرزده از داروخانه نزدیک به نهاد ریاست جمهوری گفت: صف طویل مردم را برای تحویل دارو مشاهده کردم و از این صحنه متاثر شدم و نشستی با مسئولان ذیربط داشتم که در آن جلسه تاکید شد تمام داروخانه های سطح کشور یعنی ۳۰۰ مرکز به توزیع دارو مورد نظر مجهز شود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت برای تهیه واکسن گفت: به کشورهای سازنده واکسن تماسی داشتم و شخصاً این موضوع را پیگیری کردم. همچنین برای تامین ارز این واکسن‌ها آقای مخبر معاون اول ریاست جمهوری پیگیری کردند و وزارت خارجه یک ستادی در رابطه با تزریق واکسن و واردات واکسن ایجاد کردند تا مسئله اول دولت، واکسن و وارد کردن آن به کشور باشد.

رئیسی گفت: واکسیناسیون عمومی باعث شد یک گشایشی برای بازگشایی کسب و کارها و مدارس دانشگاه‌ها ایجاد شود و بنده تاکید کردم که نخبگان یک کار اقناعی را دنبال کنند که مردم قانع شوند تا واکسیناسیون را به طور کامل انجام دهند زیرا از دست دادن حتی یک نفر درناک است.

وضعیت تأمین و ذخیره کالاهای اساسی مطلوب است

رئیس جمهور افزود: در این مدت بنده ارتباطات حضوری و تلفنی با سران کشورها داشته ام. در این ارتباطات آنچه که محور بوده است اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با جهان است و این موارد محورهای دیدارها بوده است. مثلا شرکت بنده در اجلاس شانگهای و سازمان اکو دیدارهایی را با سران کشورهای مختلف داشته ام و در آنجا تاکید شد که روابط دو جانبه باید گسترش یابد.

ارتباطی که ۵ سال با ترکمنستان قطع شده بود احیا شد

رئیسی ادامه داد: زمانی که در تاجیکستان حضور داشتم از وزارت امور خارجه آماری درباره تبادلات با این کشور را درخواست کردم که اکنون این روابط تا به امروز سه برابر شده است همچنین بعد از اجلاس شانگهای دولت اعلام کرد که فعالین اقتصادی باید فعال شوند تا از ظرفیت کشورهای عضو استفاده حداکثری شود.

وی ادامه داد: در سفر ترکمنستان ارتباطی که به مدت پنج سال قطع شده بود برقرار شد و همچنین در این سفر قرارداد سوآپ گازی با این کشور به امضا رسید که این موضوع می تواند بخشی از مشکل گازی کشور را حل کند همچنین ایران می تواند از فرصت های اقتصادی از جمله قرار گیری در مسیر ترانزیتی این کشور ها استفاده کند.

دولت پرخرج دولت قابل قبولی نخواهد بود

رئیس جمهور درباره بودجه کشور گفت: بودجه دارای درآمد و هزینه است و باید در کشور درآمدها را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم، بنابراین باید مجلس کمک کند تا این مهم تحقق یابد. دولت پرخرج دولت قابل قبولی نخواهد بود. 

رئیس جمهور تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۱ که اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی خود است در راستای عدالت است چرا که معتقدیم توزیع امکانات بر اساس عدالت می تواند صورت بگیرد. ملاک عدالت آمایش سرزمینی است و ممکن است کسی نسبت به آمایش سرزمینی سوال و ان‌قلتی داشته باشد اما بالاخره ما باید ملاکی داشته باشیم که ملاک ما آمایش سرزمینی است. 

به دنبال ایجاد عدالت در توزیع امکانات هستیم

وی خاطرنشان کرد: برخی از بخش‌ها در کشور، کم برخوردار و محروم است و ما باید عدالتی در توزیع امکانات ایجاد کنیم که بتواند به رضایت همگانی بیانجامد اما در عین حال ممکن است عده‌ای نارضایتی اجمالی پیدا کنند اما رضایت عمومی مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

رئیسی در پاسخ به این سوال که چرا علی علیرغم همه اقدامات صورت گرفته اجناس در بازار به قیمت گزاف به دست مردم می‌رسد؟ گفت: ما معتقدیم که باید سامانه جامع فعال شود. بخش‌های مختلف دارای سامانه بوده اما جامعیت ندارد و به هم متصل نیست و ما نمی‌توانیم از آن بهره برداری کاملی داشته باشیم. 

رئیس جمهور تصریح کرد: باید بنا در گمرکات بانک و بخش هایی مثل وزارت صمت با هم لینک شوند و سامانه جامع تجارت به سامانه ای که بتواند به موقع وضعیت اقتصادی را تشخیص دهد و تبادلات را کاملا رصد کند و در آن فرار مالیاتی کمتر اتفاق می افتد در این قضیه حقوق دولت کاملاً دنبال و رصد می‌شود و بخش‌های مختلف می‌توانند ببینند. 

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای دارای اولویت که ما اکنون در کشور در حال انجام دادن آن هستیم بحث شکل دادن به سامانه جامع است که یکی از آرزوهای ما بوده و می تواند کمک کننده باشد و ما به مردم این نوید را می‌دهیم که به زودی این سامانه جامع به بهره‌برداری خواهد رسید و کارهای مقدماتی آن انجام شده است. 

 سند بسیار مهم است، رسالت دولت تحول است و‌ محور تحول عدالت است . سند تحول و اجرای این سند برای ما مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بحران های زیادی ظرف ۱۰۰ روز آغاز فعالیت داشتیم یکی از آنها حمله سایبری بود که دولت با اعتماد مردم موثر عمل کرد و این بحران مدیریت شد و مسئله حل شد. شایعاتی پخش کردند که دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است اما مردم دیدند کذب است. فتنه ها با اعتماد مردم خنثی شد.

وی با بیان اینکه چه آنهایی که به من رای داده اند و چه کسانی که رأی نداده اند نسبت به آنها احساس وظیفه می‌کنم. در خدمتگزاری مصمم هستیم تا مشکلات را از پیش پای مردم برداریم. بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستم. 

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: هر چه کار دولت پیش می رود با اینکه می‌بینم مشکل وجود دارد، اما راهکار هم هست و هیچ بن بستی وجود ندارد. جوانان و مردم انسداد را حس نمی کنند، راه برون رفت وجود دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه با کمک مردم مشکلات را حل خواهیم کرد، تصریح کرد: ساعتی نیست که از دغدغه های مردم غافل شوم، مبالغه هم نمی‌کنم. از لحظه ای که از بعد از نماز صبح کار را آغاز می‌کنم دغدغه های مردم را پیگیری می‌کنم.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      نمره صددرجه زیر صفر میدم هرچی کشور گدا گشنه است باما رابط داره

    • ناشناس ارسالی در

      گرانی ها راکنترل کنند که واقعا خیلی ما راآزار میدهد. حقوق بازنشستگان کشوري راباتورم مقایسه کنند وبعدبگویند 10درصداضافه میشود. تورم 100در100است ولی حقوق ما بیچاره ها 10درصد اضافه میشود. تقاضا میکنم پیگیری کنید. ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      صفر

    • ناشناس ارسالی در

      من که گفتم بازم هم میگم مردم کشورمان از عملکرد مسؤلین کشور رازی نیستند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه