ارسال به دیگران پرینت

سرقت | بانک ملی | سرقتی گران قیمت

با ارزش ترین سرقتی بانک ملی چه بود؟

با توجه به وضعیت کشور شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم خریدار داشتند. برخی معتقد بودند سارقان ایرانی توان چنین سرقتی را ندارند و با توجه به هک زیر ساخت‌های شهر و عملیات‌های اخیر موساد در ایران این سرقت هم کار موساد بوده و تروریست‌های صهیونیست دنبال چیزی خاص در بانک ملی شعبه دانشگاه بودند.

با ارزش ترین سرقتی بانک ملی چه بود؟

 سرقت از دو جهت دارای اهمیت بود. اول اینکه بزرگی سرقت در ایران بی‌سابقه یا حداقل کم سابقه بوده است و چنین سرقت بزرگ و به تعبیری هالیوودی حتی در فیلم‌های ایرانی هم کم‌تر رخ داده است. نکته دوم محل بانک است. بانک ملی شعبه دانشگاه نه تنها به دانشگاه تهران نزدیک است، بلکه به مراکز اصلی دولت و قوه قضاییه هم نزدیک است و از قدیمی‌ترین و امن‌ترین شعبه‌های بانک ملی به حساب می‌آید.

همین مسئله باعث دامن زدن به اخبار و شایعات شد. خبری می‌گفت که رییس شعبه چند بار هشدار سرقت را روی گوشی دریافت کرده ولی به علت اشتباه قبلی سیستم ضد سرقت واکنش نشان نداده است. خبری دیگری می‌گفت سیستم خراب بوده و به پلیس وصل نبوده است.

با توجه به وضعیت کشور شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم خریدار داشتند. برخی معتقد بودند سارقان ایرانی توان چنین سرقتی را ندارند و با توجه به هک زیر ساخت‌های شهر و عملیات‌های اخیر موساد در ایران این سرقت هم کار موساد بوده و تروریست‌های صهیونیست دنبال چیزی خاص در بانک ملی شعبه دانشگاه بودند.

ارزشمندترین چیزی که از بانک ملی شعبه دانشگاه سرقت شد چیست؟

در نهایت پلیس خبر بازداشت سیزده سارق بانک ملی را داد تا عملا بخش مهمی از این شایعات رنگ ببازند. سرتیپ حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که «یکی دو روز است که سارقان بانک ملی بازداشت شده‌اند»، اما از دلیل تاخیر در اعلام خبر حرفی نزد. به نظر می‌رسد تاخیر در اعلام خبر به بازداشت سارقانی که خارج از ایران بودند مربوط بوده است.

اعتماد عمومی؛ ارزشمندترین دارایی که به سرقت رفت

آنطور که پلیس گزارش داده است حجم قابل توجهی از اموال سرقتی پیدا شده و هر چه هم پیدا نشود بیمه خسارت آن را می‌دهد، اما در سرقت از بانک ملی شعبه دانشگاه کالایی سرقت شده است که به نظر می‌رسد بازگردان آن به مردم به این سادگی نباشد؛ اعتماد عمومی.

تورم افسار گسیخته و وضعیت اقتصادی ناخوشایند چندین سال گذشته به خودی خود باعث آسیب دیدن اعتماد عمومی شده است، آسیبی که محتویات صندوق‌های امانت بانک ملی شعبه دانشگاه هم مشخص است. تورم، افزایش قیمت دلار و سقوط آزاد بورس باعث شده تا صندوق‌های امانات پر از دلار، سکه و طلا باشد.

اتفاقی مثل سرقت از بانک ملی شعبه دانشگاه می‌تواند سطح جدیدی از بی‌اعتمادی را در جامعه حاکم کند، به خصوص با توجه به موقعیت بانک و شایعات مختلف درباره چگونگی سرقت.

بانک ملی از معتبرترین بانک‌های ایران است و شعبه دانشگاه یکی از معتبرترین شعب بانکی کشور است که از منظر امنیتی در نقطه‌ای به شدت امن قرار دارد. وقتی از چنین شعبه‌ای سرقت می‌شود و اخبار جسته و گریخته از بی‌توجهی رئیس شعبه به اخطار سرقت و کمبود نگهبان در بانک بین مردم می‌پیچد سطح جدیدی از بی‌اعتمادی تشدید می‌شود که صرفا با دستگیری سارقان ترمیم نخواهد شد.

از کارشناسان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تا روسای قوای سه گانه و در نهایت رهبر انقلاب همه و همه بارها از اهمیت اعتماد عمومی مردم برای پیش برد امور سخن گفته‌اند. حضرت آیت‌الله عظمی خامنه‌ای در شهریور گذشته در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیئت دولت با اشاره به احیای اعتماد و امید مردم گفتند: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان میکنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البتّه این متأسّفانه یک مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم کنید.

شما مشابه این سخنان را می‌توانید در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی هم پیدا کنید. به عنوان مثال بارها و بارها گفته شده که اولین و مهم‌ترین گام در احیای بورس بازگشت اعتماد به آن است، اولین گام حمایت از تولید ملی اعتماد مردم به آن است و ده‌های گزاره شبیه به این‌ها.

وضعیت امروز ایران سرقت از بانک ملی را باید ضربه‌ای بزرگ به اعتماد عمومی دانست و دستگیری سارقان را تنها یک گام از گام‌های ضروری برای بازگشت اعتماد عمومی ارزیابی کرد. توضیح شفاف درباره چگونگی سرقت، مقصران اصلی این فاجعه، تشریح ضعف‌ها، ترمیم ضعف‌ها،گزارشی از چگونگی روند تامین خسارت و محاکمه عاملان سرقت می‌تواند از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای التیام بخشیدن به این زخم باشد.

اگر چنین روند شفاف و روشنگری رخ ندهد، بانک ملی توضیحاتی دقیق و شفاف از اقدامات جبرانی خود در حوزه افزایش امنیت و جبران خسارت ارائه نکند و پلیس هم گزارش دقیقی از ماجرا به مردم ندهد، اعتماد عمومی بار دیگر ضربه‌ای غیرقابل جبران می‌خورد.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا پدرت را بیامرزه وقتی خودشون میگویند چندنفرشون سابقه سرقت ازبانک داشتند وبا قرار وثیقه آزاد ویا درمرخصی بودند نشان میدهد که عوامل امنیتی ویا جاسوسی درآن نقش محوری داشتند واصلا نمیشود نام سرقت بران گذاشت مردم را بیش ازین سیاه نکنید 😂😂😂🤣😂🤣😂😂😂😂

    • ناشناس ارسالی در

      همدستی ریس باکارمندان ونقشه دزدان اجرایی دوازده ساعته. مردم بیدارندخواب نیستنند

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفانه برای برگرداندن اعتماد مردم زیر دستان دولت با کتمان حقیقت کاری کردند که کمی دیر شده

    • حقگو ارسالی در

      بنظر شما صاحبان آن کالا که هر یک میلیاردها میارزیدند خودشان سارق جیب مردم نبودند ؟ این پولها برای خرید آن همه طلاو سکه و ارز از کجا آمده ؟ آیا این محموله ها و اماناتی از این دست جز از راه بیچاره کردن ملت و ایجاد شکاف طبقاتی غیر قابل پر شدن بدست آمده است ؟

    • مهدی ارسالی در

      بازهم اتهام دروغین به دشمن فرضی خارجی!استکبار صهیونیست‌ها!!!!!دروغ بسه سارقین مسئولین هستن

    • ناشناس ارسالی در

      نداشتن نگهبان با انکه تا یک ماه قبل از سرقت بانک نگهبان داشته ، وصل نبودن زنگ هشدار به پلیس ، بی توجهی باور نکردنی رئیس بانک به هشدار سیستم امنیتی خیلی عجیب نیست شاید مسائلی در بین است که نخواسته اند با برملا شدن ان این اعتماد عمومی که گفتید بیش از این خدشه دار شود

    • ناشناس ارسالی در

      الانم خیلی ها میگن اینا اموال بانک مرکزی است و اون متهمان هم نمایشی اند،چون نه از نحوه ی دستگیری حرفی زده شد نه اینکه از کجا این اموال کشف شده،یه فیلمی نشون بدهند آنهم به روز نه یک ماه که گذشت،بعدم اونایی که خارج شده اند آیا با اموال سرقتی بوده اند،خلاصه هیچی تا هیچی،خب مردم حق دارن باور نکنن

    • ترسو ارسالی در

      الکذابین خالق المکذبین !!!

    • سردار ارسالی در

      لطفا مبلغ جبران خسارت را از دزدها و همدستان پشت پرده آنها بگیرید .نه از خزانه بانک مرکزی .زیرا پرداخت این گونه خسارت ها از طرف خزانه باعث انبساط خاطر دزدها و پیاده نظام پشت پرده آنهاست .
      یا لطفا یک بار برای همیشه قضاتی که به این دزدها که سابقه دار هستند برکنار و به مردم معرفی کنید.تا صداقت شما برای مردم روشن شود.

    • ناشناس ارسالی در

      گران‌ترین‌چیزی‌که‌به‌سرقت‌‌رفت‌‌ااعتمادبانکملی‌بود

    • ناشناس ارسالی در

      سارقان اصلی کجا رفتن چرا هیچ اثری از انه نیست
      اینا همش،بک‌مهندسی بود از ثروت مردم که مالیات ثروتهای پنهان مردم مشخص شود

    • Rezaei ارسالی در

      من بمیرمم داراییمو به بانک نمیدم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Rezaei ارسالی در

      در ضمن خلافکارای اصلی کجان خلافکارای اصلی

    • حسی ارسالی در

      برو عمو خودت خری ملت فیلم کردی که چی خودت خری ببو گلابی بانکو ۳صوت زدن جمع کردن رفتن
      خودت خوابی خیال کردی بقیه نفهمیدن هی بند کردی به اسرائیل وامریکا امنیت بانک درست کنن

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزان ایران شد ونزعلا حالا باز روز خوشمونه.......تا اینا هستن رو به ابادانی خوابی بیش نیست ...دزدیدن ودارن میبرن هیچی نمیزارن ...نه مال نه ناموس

    • کاربر ارسالی در

      چه بازیهای کوچکی!.......

    • ناشناس ارسالی در

      اعتماد اونجا خودشون نشون میده که رهبر دستور حمایت از تولید ملی میده،مسئولین کشور حتی سیسمونی بچه هاشونو از ترکیه می خرن...حتی خونواده هاشون حاضر به زندگی تو ایران نیستن و ...

    • نناشناس ارسالی در

      اصلا مردم خیلی وقته اعتمادشون نسبت به دولت از بین رفته مثل سگ هر روز هزارتا دروغ دست و پا میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقاً کدوم مردم
      تک تک کلمات دروغ و این جمله بزرگ ترین دروغ
      گفتن دروغ و این انگل ها به دنیا اومدن
      زمانی که بزرگ مملکت دروغ میگه از بقیه چه انتظاری
      پشت اون ظاهر زیبا ...

    • ناشناس ارسالی در

      یکی از امن ترین بانک‌ها ؟ این امنیت است ؟ به قول پلیس مسائل امنیتی رعایت نشده !مسئولان باید یک بار هم شده ، کلّا قوانین حاکم بر مشاغل را بازبینی کنند و به اطلاع کارمندان برسانند و متخلفین به شدت در دادگاه اداری ، مجازات شوند. در ضمن اسم دانشگاه را از شعبه بردارند. آبروی امنیت ما در دنیا رفت و اسم دانشگاه تهران را هم یدک‌کشید .

    • ناشناس ارسالی در

      اگر خارجی ها هم در این کار دخالت داشته باشند ، دیگه بدتر ! مسئولان امنیتی چه کاره اند؟ این بانک با کلانتری یک وجب فاصله دارد ! چطور است که متخلفان ۱۴ ساعت در بانک حضور دارند و کَکِشان هم نمی گزد که از پلیس بترسند ؟

    • ناشناس ارسالی در

      اصولا هر جا که خسارتی وارد می شود ، در نهایت اگر خسارت دهنده نتواند
      خسارت بدهد ، می افتد به گردن مردم ، همین متروپول، اگر اموال عبدالباقی کافی نباشد ، دولت باید بپردازد، همین حادثه قطار ، همین قطع شدن برق برخی از وزارتخانه ها و معطل ماندن مردم ! دادگاه امور اداری سفت و سخت بگیرد تا در نهایت مردم ، خسارت دهنده نباشند !

    • ناشناس ارسالی در

      پلیس که این قدر از خودش دم می زند ، شده که از این بانک و بانک های
      دیگر بازدید و درمورد امنیت بانک تذکر بدهد ؟
      هر بانکی با هر شرایطی بی ضابطه می تواند صندوق امانت داشته باشد ؟
      کلّا خود پلیس مقصر است ، دست پیش را می گیرد که پس نیفتد! در رژیم گذشته پاسبان ها در این محلّات کشیک شبانه داشتند !

    • ناشناس ارسالی در

      بهتربود پیام دزدی برای صاحب صندوق و پلیس هم می آمد!

    • ناشناس ارسالی در

      چطور است که یک‌ماه پیش که پلیس در این بانک حضور داشت ، در مورد ضعیف بودن شرایط بانک از نظر امنیتی تذکری به بانک نداده بود ؟ همه مامورند و معذور ! و نه مامور و مسئول !

    • ناشناس ارسالی در

      با این همه اختلاس های سرسام آور و شایع، آیا شما دیدید که یک دادگاه عدالت اداری ، بر علیه مدیر و رئیس و کارمندی، حکمی صادر کرده باشد ؟‌اگرتا حالا دادگاه عدالت اداری ، به وظایف خود عمل می کرد و حکم های عبرت آمیز صادر می کرد،
      مدیر بانکی پیدا نمی شد، که سهل انگاری کند !

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه