ارسال به دیگران پرینت

بیمار مشکوک | تب کریمه کنگو

۲ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو بستری شدند | تب کریمه کنگو در ایران

وی بیان کرد: این افراد پس از ویزیت پزشک و انجام آزمایش اولیه، در مرحله آزمایش تکمیلی هستند تا ابتلای آنها مشخص شود.

 ۲ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو بستری شدند |  تب کریمه کنگو  در ایران

  معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از بستری ۲ فرد بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان خبر داد.

 دکتر محمد جعفرزاده گفت: این افراد مشکوک به ابتلا ۲ مرد ۴۲ و ۴۳ ساله با سابقه گزش کنه و تماس با دام هستند که با شروع علائم، مورد محتمل ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) تشخیص داده شده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد پس از ویزیت پزشک و انجام آزمایش اولیه، در مرحله آزمایش تکمیلی هستند تا ابتلای آنها مشخص شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که همه ساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها در کشور شیوع یافته و اغلب در افرادی که در معرض تماس با دام، خون و ترشحات حیوان آلوده قرار می‌گیرند و یا افرادی که توسط کنه مورد گزش قرار می گیرند، مشاهده می شود.

وی همچنین گزش با کنه هیالوما را یکی از روش‌های انتقال این بیماری ذکر کرد و افزود: در صورت مشاهده، نباید این کنه‌ها با دست له شوند.

دکتر جعفرزاده ضمن هشدار جدی بر رعایت نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: خرید گوشت باید از قصابی‌های معتبر صورت بگیرد و مردم باید از خرید و استفاده از گوشت‌هایی که در کنار جاده‌ها، کشتار و عرضه می‌شوند و نیز از ذبح دام در منزل، خودداری کنند.

وی با بیان این که انجماد گوشت سبب از بین رفتن ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نمی‌شود، افزود: گوشت‌های مشکوک باید به مدت ۲۴ ساعت و جگر، کلیه و قلب به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۲ تا هشت درجه یخچال نگهداری شده و بلافاصله از مصرف گوشت های تازه خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود که در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی شامل تب، لرز، آبریزش از بینی، درد بدن و یا مشاهده خونریزی غیرعادی متعاقب تماس با دام و یا گزش کنه بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مرتبط:

 

عامل اصلی تب کریمه کنگو در کشور | مسافران گوشت کنار جاده نخرند

رئیس سازمان دامپزشکی عامل اصلی تب کریمه کنگو در کشور را مشخص کرد.

 

از مصرف گوشت و جگر خام و نیم پخته اجتناب کنید

از مصرف گوشت و جگر خام و نیم پخته اجتناب کنید.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه