ارسال به دیگران پرینت

ویژه‌خواری خواهر داماد ترامپ از طرح اعطای تابعیت در ازای سرمایه‌گذاری

خواهر جرد کوشنر از طرح اعطای ویزای سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه خارجی به آمریکا سوءاستفاده می‌کند.

ویژه‌خواری خواهر داماد ترامپ از طرح اعطای تابعیت در ازای سرمایه‌گذاری

۵۵آنلاین :

خانواده «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا بدون توجه به نگرانی‌هایی که در رابطه با احتمال تأثیرگذاری منافع شخصی آنها بر امور دولتی وجود دارد، به طور آشکار تلاش می‌کنند سرمایه‌های خارجی را برای پروژه‌های آمریکا جذب کنند. این موضوع سوالاتی را درباره اینکه کوشنر می‌تواند از سمت دولتی خود برای به دست آوردن منافع شخصی استفاده کند، مطرح کرده است.

برای مثال «نیکل می‌یر» خواهر "جرد کوشنر" شنبه (دیروز) تلاش کرد بیش از 100 سرمایه‌گذار چینی را برای سرمایه‌گذاری در توسعه مسکن «جرزی سیتی» متقاعد کند.

می‌یر برای جذب سرمایه‌گذاران ویزایی به نام ویزای سرمایه‌گذاری را تبلیغ کرد. طرح EB-5 در واقع راه را برای کسانی که قصد گرفتن شهروندی آمریکا را دارند باز می‌کند. براساس این طرح هر فردی که دست‌کم 500 هزار دلار در یک پروژه آمریکایی سرمایه‌گذاری کند شانس به دست آوردن تابعیت آمریکا را دارد.

هم خانواده کوشنر و هم سازمان ترامپ پیش از این نیز از این طرح مهاجرتی برای جذب سرمایه استفاده می‌کردند؛ اما در حال حاضر با سختگیری‌های ترامپ در بخش مهاجرت و کنترل مرزها این طرح به یک اهرم برای تحقق منافع این افراد تبدیل شده است. به طوریکه یکی از سخنرانان این نشست که در پکن برگزار شد اعلام کرد: «زودتر سرمایه‌گذاری کنید تا مشمول قوانین مهاجرتی جدید قرار نگیرید».

با اینکه این نشست به طور سراسری تبلیغ شده بود خبرنگاران واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز اجازه ورود به آن را پیدا نکردند. واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت افرادی که در سازماندهی این نشست دست داشتند تلفن و کوله پشتی یک خبرنگار را گرفتند تا او را وادار کنند از جلسه خارج شود و هنگام اتمام جلسه و خروج مدعوین از سالن آنها را همراهی کردند تا از انجام هر مصاحبه‌ای جلوگیری کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه